انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
اهمیت نوشتن مطالب پرطرفدار در وبلاگ

اهمیت نوشتن مطالب پرطرفدار در وبلاگ

#1
همه ما در مورد پست های وبلاگ ها و سایت ها کلمه ای با عنوان ویروسی شدن را شنیده ایم ! این کلمه چیزی است که آرزوی تمام وبلاگ نویسان است که البته به عنوان یک چالش برای آنها محسوب می شود. پست های ویروسی وبلاگ ها ،مطالب پرطرفداری است که توسط بسیاری از کاربران به اشتراک گذاشته شده است. با استفاده از رسانه های اجتماعی توسط کاربران سایت ، هر نوع محتوایی می تواند مانند یک ویروس در سطح وب پخش شود مثل عکس ها و بخصوص فیلم ها که در وبلاگ یا سایت  گنجانده شده و توسط کاربران در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شوند. علاوه بر این ، محتوای ویروسی به شما و سایتتان کمک می کند تا لینک های با کیفیت بالایی را در وبلاگ خود سرازیر کنید و سایت را در معرض دید بیشماری از مخاطبان قرار داده و معرفی کنید.

متاسفانه تضمینی برای یک پست ویروسی وجود ندارد و عوامل مختلفی روی این کار تاثیر گذار هستند. با این حال یک سری قواعد وجود دارد که درصد شانس را افزایش می دهد که بعضی از این موارد را به اختصار بیان می کنیم :

۱- مخاطبتان را بشناسید

قبل از اینکه مطلبی بنویسید، باید درک عمیقی از مخاطب هدف داشته باشید. سوالات ساده‌ای همچون سوالات زیر را از خود بپرسید:

مخاطبان چه کسانی هستند (جنسیت و سن)؟

شغل آنها چیست؟

می‌خواهند چه چیزهایی بدانند؟

شناخت مخاطب هدف در ایجاد تعامل در پست‌هایتان به شما کمک می‌کند.

۲- موضوعی را انتخاب کنید که در شما نیز علاقه ایجاد کند

اولین گام برای نوشتن این است که موضوعی برای نوشتن داشته باشیم! ممکن است که با توجه به کاربران، نیازها و خواسته هایشان بتوانید موضوعی را مشخص کنید اما هر گز در ابتدای کار، فراموش نکنید که یک خودکار و کاغذ پیش رویتان بگذارید و هر آنچه که در مورد وبلاگ و سایت و محتویات آن به نظرتان می آید لیست کنید. حالا بعد از ایجاد یک لیست بلند بالا می توانید به راحتی یکی از داغ ترین موضوعات را انتخاب کنید.

۳- سبک نگارش خود را انتخاب کنید

زمانیکه به موضوعات و ایده‌های اولیه دست یافتید، وقت نوشتن است. سبک نگارشی‌تان چیست؟ مطالبتان کوتاه، جالب و مرتبط هستند یا طولانی و با جزییات می‌نویسید؟ مطالب شخصی هم می‌گذارید یا همه مطالب مربوط به کسب‌وکار هستند؟

ترفندهای ساده‌ای برای ساختاردهی به پست‌ها وجود دارد که آنها را جذاب‌تر کند مثل:

نقل قول‌: متن‌های خسته‌کننده را تا جاییکه به روند متن لطمه وارد نکند با الهامات دیگران ترکیب کنید.
فهرست‌بندی و عناوین فرعی: مطالبتان را به بخش‌های کوچکتر تقسیم کنید.
پاراگراف‌های کوتاه: پاراگراف‌های کوتاه کمتر باعث خستگی می شوند.

۴- یک مقدمه‌ ی عالی بنویسید

اگر می‌خواهید خوانندگان به خواندن پست‌ها ادامه دهند باید توجه آنها را با مقدمه‌ای خوب جلب کنید. با اینکه مقدمه‌نویسی زمان می‌برد و تمرین می‌خواهد، ما برایتان دو ترفند ساده تهیه کرده‌ایم تا از روش دیگری مبحث را باز کنید:

با یک سوال شروع کنید. “هدف از این کار کنجکاو کردن افراد است تا به خواندن ادامه دهند و یا به بیان یک حقیقت بپردازید. مطمئن شوید مقدمه با متن همخوانی دارد، در غیر اینصورت با خوانندگانی ناراضی مواجه می‌شوید که حس می‌کنند زمانشان هدر رفته است.

۵- عنوانی فوق‌العاده جذاب انتخاب کنید

عنوان پست ها و مطالب سایت یکی دیگر از مسائل بسیار مهم تلقی می شود ، چون عنوان پست ها اولین چیزی است که توسط کاربران دیده خواهد شد و همچنین همین موضوع است که در موتورهای جستجو در راس کار به کاربران نمایش داده می شود. بطور میانگین، افراد عنوان را ۵ برابر بیشتر از متن می‌خوانند. David Ogilvy،  پدر تبلیغات، می‌گوید وقتی عنوان متن را بنویسید ۸۰ سنت از ۱ دلار خود را خرج کرده‌اید. قبل از نوشتن عنوان پست های خود به این نکته فکر کنید و از خودتان بپرسید که آیا این تیتر مورد توجه مخاطبان سایتم قرار می گیرد و آیا بر روی آن کلیک می کنند و با دوستان خود به اشتراک می گذارند ؟ عنوان پست های شما باید حس کنجکاوی و اعتماد کاربران را بالا برده و جرقه ای برای کلیک و مطالعه مطالبتان  ایجاد کند.

۶- استفاده از تصاویر و ویدئو

استفاده از عکس برای تاثیر گذاری بیشتر در مطلب یکی از نیازمندی های مهم سایت ها و نویسندگان برای محتواست. عکس های متناسب، که گویا یا تایید کننده متن است می تواند پذیرش کاربران را بیشتر کند علی الخصوص اینکه اگر شما بتوانید عکس هایی کاملا طبیعی انتخاب کنید و یا اینکه حتی خودتان عکسی را تولید کنید. پس اهمیت عکس را فراموش نکنید. گاهی یک فیلم کوتاه هم می تواند تاثیر متن را بیش از هر چیزی پر رنگ کند.

۷- چه نوع از محتوا و مطالب

باید مراقب باشید که هر مطلبی را نمی توان در بلاگ خود قرار داد و می بایست پست ها و مطالبی را منتشر ساخت که موجب بدنامی شما در بین طرفدارانتان نشود. محتوای متنوع به اشتراک بگذارید و سعی کنید محتوای‌تان با موضوع برندتان مرتبط باشد. محتوایی تولید کنید که تعامل ایجاد کند و همیشه نظارت بر محتوا داشته باشید. شما باید رفتار بازدید کنندگان، سوالات و جهت گیری هایشان را مد نظر داشته باشید. در واقع در این بخش، شما می توانید فید بک های محتوا را با توجه به مخاطبین و کارهایی که خودتان روی متن انجام داده اید (نظیر اشتراک گذاری) را دریافت کنید و برای محتوای بعدی راه بهتری در پیش بگیرید. اهمیت این موضوع در این است که شما با توجه به رفتار بازدید کنندگان می توانید بفهمید که، مطلب از کیفیت کافی برخوردار است یا نه، یا اینکه به اندازه ی کافی محتوا رسا بوده یا نه؟ حتی می توانید با توجه به سوالات کاربران استارت تولید مطلب بعدی را بزنید و کاربران را بیش از پیش درگیر خود کنید.

۸- از دل کاربر بنویسید

خیلی مهم است که کاربر باشید نه نویسنده. خواننده باشید نه نویسنده. شما باید از دید یک کاربر بنویسید باید از دید یک خواننده بنویسید یک خواننده ی تازه کار که برای اولین بار میخواهد در مورد پست شما بخواند.اگر شما خیلی سطخ بالا بنویسید طیف عظیمی از بازدید کننده های خود را از دست خواهید داد چون همه که همه چیز را نمیدانند.

اگر خیلی سطح پایین بنویسید یک کاربر سطح بالا که میخواهد پست شما را بخواند برای تکمیل دانش خسته میشود و فکر میکند که دارد کتاب داستان  میخواند

۹- ویرایش

بعد از نوشتن مهم است که یک بازبینی از نظر نگارش و املا و گرامر و قواعد دستوری داشته باشید تا بتوانید کاربرانتان را بدون دغدغه و تکلف، وارد محتوا کنید و زمانی که آن ها خواندن را تمام کردند، چیزی عایدشان شده باشد. توجه کنید غلط های املایی می تواند دید کاربران را به سایت شما و نوشته شما کدر کند. پس ویرایش و ویراستاری را فراموش نکنید.

۱۰- ایجاد تعداد زیادی از مطالب و محتواهای عالی

به یاد داشته باشید که فقط یک پست خوب و رو به بالا نمی تواند حکم ویروسی شدن را داشته باشد. بنابر این نمی توان انتظار داشت که هر چیزی که شما در وبلاگتان قرار می دهید باید توسط کاربران بیشماری اشتراک گذاری شوند. یکی از ترفندهای سایت های مشهور نیز همین مورد است که تعداد پست های زیادی را با سطح کیفی بالا در سایتشان قرار می دهند.

فقط اطمینان حاصل کنید که همیشه برای پست های وبلاگ خود یک روش مداوم را در پیش بگیرید و تمام مطالب را با توجه به تجربیات شخصی و استفاده از منابع مختلف ایجاد کنید که مطمئنا شانس ویروسی شدن پست ها را در پی خواهد داشت. برای ایجاد مطالب پرطرفدار این نکته بسیار حائز اهمیت است.

وقتی چندین مطلب خوب و جذاب انتشار دادید برگردید و آن‌ها را بخوانید. یک نسخه‌ی کپی از مطالب، همچنین تعداد آنها را در جایی ذخیره داشته باشید. با اینکار می‌توانید مطالب بهتر و پرطرفدارتر را شناسایی کرده و به همین منوال ادامه دهید.

برگرفته از سایت
www.minikar.com
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان