انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
شروط موفقیت در کار و تجارت

شروط موفقیت در کار و تجارت

#1
تجارت و ثروت ، دو عاملي هستند كه يكي خط حمايت پيشرفت اقتصادي و تغييرات بنيادين را فراهم مي سازد و ديگري راهگشا و مكمل توسعه است . براي موفقيت ، بايد توليد كننده و خلاق باشيم . اغلب افراد در ابتدا سرمايه‌اي را براي راه اندازي كسب و كار فراهم كرده و بدون آگاهي از قوانين تجارت و استفاده از تجربيات لازم فعاليتشان را آغاز مي كنند ، پس از مدتي جريان بازار پيش بيني هاي آنان را بهم مي ريزد و ورشكست مي شوند . پس صرفا وجود سرمايه كافي نيست ، بلكه مهارت ، تجربه و دانش تجارت و مديريت سرمايه در اينكار حرف اول را مي زند .

برای موفقیت در کار باید آرام آرام اما مداوم و پيوسته حركت كنيد، در جاده و مسير ترقي ماندن ، بهتر از كنار جاده ماندن و عقب نشيني كردن است . پس در هركجاي اين مسير موفقيت كه هستيد به راهتان ادامه دهيد و با ديدي روشن و چشم اندازي واقع بينانه،آينده رابسازيد. مهمترين عامل اعتماد به نفس است ، به خودتان و تواناييهايتان اعتماد كنيدوازسدمشكلات بگذريد.

برای موفقیت در کار به محدوديت ها توجه نكنيد ، فراتر از زمان باشيد ، بي شك مديرت زمان نقش و جايگاه ارزنده اي دارد . از تجربه های دیگران استفاده کنید ، شما مجبوريد مشاغل مختلف را امتحان كنيد ، با افراد و برخودهاي متفاوت آشنا شويد ، مهارتها و تجربه ها رابياموزيدتا بتوانيد خودتان يك تاجر موفق شويد.

تجارت چند نکته و اصول کلی دارد که همه تاجران موفق تا به حال رعایت کرده اند. مهم نیست که چه می فروشید و تجارتتان درچه مورد است، اگر این اصول را رعایت کنید حتما موفق خواهید شد :

اولا باید با خودتان صادق باشید. مهم نیست که دیگران چقدر پول درمی آورند، اگر از کارتان لذت نبرید هیچوقت از کارتان احساس غرور نخواهید کرد پس این کار را رها کنید. اگر کاری را دنبال کنید که علاقه ای یا اعتقادی به آن نداشته باشید، بااینکه ممکن است به یک موفقیت موقتی برسید اما مطمئن باشید که دیر یا زود شما را کله پا می کند.

دوما شما باید یک نیاز پیدا کنید تا برآورده اش نمایید. شاید میلیون ها بار این را شنیده باشید اما هنوز هم این قانون عمل می کند. دلیل: نیازی نیست که زمان و پول زیادی را برای متقاعد کردن مشتریان صرف کنید چون آنها به چیزی که شما عرضه می کنید نیاز دارند. قطعا بهتر است محصولات یا خدماتی را انتخاب کنید که بتوانید آنرا خیلی بیشتر از آنچه برای خودتان هزینه دارد بفروشید. اگر تفاوت بین هزینه ای که برای خودتان درمی آید و قیمت فروش کم باشد، برای پیشرفت کار به مشکل می خورید. همیشه برآوردهای واقع بینانه از هزینه ها داشته باشید.

در هر شرایطی با مشتریان خود صادق باشید. قول چیزی که نمی توانید عرضه کنید را ندهید. درمورد فواید و مزایای چیزی که می فروشید اغراق نکنید یا دروغ نگویید و همیشه محصول یا خدماتی با کیفیت عرضه کنید.

شما نباید از اهمیت بازاریابی و طریقه موثر انجام کار غافل شوید. برای پیدا کردن مشتری باید برای محصول یا خدماتتان بازاریابی کنید آنهم به طور موثر و مداوم. متفاوت باشید سعی کنید برند شما حداقل با ٣ ویژگی متمایز باشد.

کارفرمایان نباید ارزش و اهمیت کارمندان را نادیده بگیرند ،. قطعاً جایگاه کارمندان برای مدیران و احیای کسب و کار فوق‌العاده ارزشمند است. هرگونه اختلال در روند این ارتباط می‌تواند بر محیط کار و نحوه چرخه عرضه و فروش آسیب برساند. با فروشنده ها، تولیدکننده ها و کارمندانتان بااحترام برخورد کنید و به آنها نشان دهید که قدردان آنها هستید. آنها بخش مهمی از تیم شما و موفقیتتان هستند.
مشورت و مشاركت در تعاملات اجتماعي بسیار موثر است ، پيش از اتخاذ تصميم‌هاي سرنوشت ساز، حتما با مشاوران مشورت كنيد و ابعاد مختلف كسب‌و كارتان را بسنجيد. شركت در همايش‌ها و جلسه‌هاي كارشناسي ديدگاه‌تان را نسبت به مسائل كاري تغيير خواهد داد.
به خودتان یادآوری کنید که یک تنهاترین عدد در بیزنس است. یک محصول، یک خدمت، یک مشتری، و تمام ثبت های شما فقط در یک کامپیوتر، این دستورالعمل شکست شما خواهد بود.

برای موفقیت در کار یک کلید طلایی در دستان شماست و آن هم اینترنت است . اینترنت را هرگزفراموش نکنید. مهم نیست که زمینه فعالیت شما چه باشد، همیشه این احتمال وجود دارد که مشتریان شما برای خرید به اینترنت هم سری بزنند. اگر نتوانند شما را در سایت های خرید و فروش موجود در اینترنت پیدا کنند، مطمئن باشید که از یکی از رقیبانتان خرید خواهند کرد. به شبکه های اجتماعی وارد شوید و با داشتن صفحه های مخصوص به خود طرفداران و مشتریان بسیاری را جذب کنید.

همواره مشتری محور باشید مدیران بزرگ و کارآفرینان درجه یک هموراه توصیه به احترام و ارائه خدمات به مشتری را دارند و معتقدند رقیبان به گرد پای کسب و کارهایی نمی رسند که به مشتری و خدمات به او، بیش از هر چیزی دیگری فکر کنند و اهمیت دهندولی برای این کار روی قیمت مانور ندهید در ابتدای امر این عمل، کاری هوشمندانه و حتی منطقی به شمار می آید، باعث جلب مشتری و بالا رفتن فروش می شود، اما در دراز مدت تنها نتیجه این کار این است که شما باید با گرفتن هر سفارش جدید پولی از جیب خودتان هم بپردازید. پس قیمت ها را بی جهت نشکنید و به همان قیمت های متعادل بازار راضی باشید. پاسخگویی آنلاین یکی از راههای مشتری مداری است مراجعه هر مشتری و یا بازدیدکننده‌ای به مغازه شما می‌تواند باعث شود که شما پاسخ‌هایی را به آنها بدهید بنابراین پاسخ مثبت به مشتری‌ها می‌تواند نشان‌دهنده توجه شما به مشتری‌ها باشد و پاسخ منفی نشان خواهد داد که شما تحمل انتقاد مشتری‌ها را ندارید بنابراین فرصت پاسخ دادن به مشتری‌‌ها را به منظور فروش بهتر از دست ندهید. طوری پاسخ دهید که شرکت شما را ارزشمند نشان دهد و این بهترین راه بازاریابی است.

تجارتتان را جهاني كنيد ، امروز عصر ارتباطات است كه حرف اول را مي زند و دنياي تجارت نيز از اين قاعده مستثني نخواهد ماند. پيش از اينكه تجارت خود را جهاني كنيد و وارد دنياي صادرات شويد ، حتما با افراد با تجربه مشورت كنيد و از راهنماييهاي آنان استفاده كنيد . هميشه از يك اصل و قاعده پيروي نكنيد . اين حرفه رموز خاص خود را دارد . ديگر مشتريان شما افراد عادي شهرتان نيستند ، بلكه مشترياني بين المللي و حرفه اي هستند . پس سعي كنيد آداب و رسوم تجارت با آنان را نيز بياموزيد .

محصولاتتان را گسترش دهيد ! بگذاريد واضح تر عنوان كنم ، شعبه دوم شركت خود را افتتاح كنيد . از تكنيك هاي پيشرفته ارتباطي مانند ايميل و اينترنت استفاده كنيد . منظورم اين نيست كه تمام روز پشت ميز كامپيوتر بنشينيد و از طريق دنياي مجازي تجارت كنيد ، بلكه دانستن علوم مختلف، تجارت شما را آسانتر خواهد كرد .از طرفي ديگر لازم نيست براي ديد و بازديد مسافتي طولاني را سفر كنيد ، مي توانيد با يك ايميل اينكار را انجام دهيد و تنها براي عقد قرارداد به آن كشور سفر كنيد . با اينكار مشتريان هميشه در دسترس شما خواهند بود .

و در نهایت هرگاه مشكلي در كار پيش آمد خونسردي خود را حفظ كنيد و با آرامش كامل بدنبال بهترين راه حل باشيد .

برگرفته از سایت
www.minikar.com
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان