انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
قوانین بازاریابی در شبکه های اجتماعی

قوانین بازاریابی در شبکه های اجتماعی

#1
   


تاثیر شبکه های اجتماعی در بازاریابی و سئو این روزها غیر قابل انکار است. استفاده از ظرفیت این شبکه ها برای بازاریابی و برندینگ بین شرکت های مختلف در سراسر دنیا امری رایج است و هر کدام به شیوه ی خود سعی در جذب مخاطبان این شبکه های اجتماعی و فروش بیشتر و بهتر محصولات خود دارند. بهره بردن از قدرت محتوا و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی می‌تواند باعث بهبود چشمگیر جایگاه مخاطبان و مشتریان شما گردد. اما ورود به این حوزه، بدون هیچ‌گونه درک یا تجربه‌ی قبلی می‌تواند چالش‌آفرین نیز باشد.درک اصول و قواعد بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی، یک مساله‌ی بسیار حیاتی است. از به حداکثر رساندن کیفیت، تا افزایش بازدید سایت شما،  باتبعیت ازقوانین بسیار ساده می‌توانید شالوده‌ای بسازید که به مشتریان شما، برند شما و شاید از همه مهم‌تر، به میزان سود شما کمک کند.

۱- قانون شنیدن

بر خلاف رسانه های دیگر، رسانه های اجتماعی همگی تعاملی هستند. این دقیقا همان عاملی است که موجب متمایز شدن رسانه های اجتماعی از دیگر رسانه ها می شود. موفقیت در بازاریابی آنلاین، نیاز به بیش‌تر گوش کردن و کم‌تر حرف زدن دارد. مشتریان شما یک ارتباط داینامیک و دو سویه با محصول شما دارند، اما این ارتباط در طی زمان دست خوش تغییر شده و میزان آن کم یا زیاد می شود و شما تنها در صورتی که به مخاطب خود و گفتگوی های وی با دیگران گوش فرا دهید می توانید از تکامل و تغییر این ارتباط مطلع شوید.محتوای تولید شده توسط مخاطبان هدف‌تان را در محیط‌های آنلاین بخوانید و در بحث‌های آن‌ها شرکت کنید تا بفهمید چه چیزی برایشان بیش‌تر اهمیت دارد. تنها آن زمان می‌توانید محتوایی تولید کنید که چیز ارزشمندی به زندگی آن‌ها اضافه کند.

۲- قانون تمرکز

یک بازار تخصصی برای خود پیدا کنید. جمعیتی از مخاطبین هدف خود پیدا کنید. بیان ویژه و یکتایی برای خود داشته باشید و بر این موارد و ویژگی ها تمرکز کنید.بهتر این است که در یک حوزه، متخصص باشید، تا این‌که در همه‌ی زمینه‌ها اندکی سررشته داشته باشید. یک استراتژی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و  بازاریابی محتوای به شدت متمرکز، که قصد ایجاد یک برند قدرتمند را دارد، شانس موفقیت بسیار بیش‌تری نسبت به آن استراتژی گسترده‌ای دارد که می‌خواهد همه چیز را برای همه کس فراهم کند.

 

3- قانون صبر

این قانونی است که در اغلب مسائل و موضوعات زندگی صادق است و جالب‌تر اینکه اغلب مردم اصلا تصور نمی‌کنند که در شبکه‌های اجتماعی هم صدق می‌کند موفقیت در بازاریابی محتوا و شبکه‌های اجتماعی یک شبه به دست نمی‌آید. در عین حال که ممکن است بصورت اتفاقی بتوانید در مدت زمان کوتاه به مقصود مورد نظرتان برسید، اما به احتمال زیاد، برای دست‌یابی به نتایج مناسب، بایستی مسیری طولانی را طی کنید.

۴- قانون ترکیب کردن

اگر شما محتوای باکیفیت تولید کنید و کاربران، مطالب شما را با مخاطبان خودشان در توییتر، فیس‌بوک، لینکدین و همین‌طور در وبلاگ‌های خودشان به اشتراک خواهند گذاشت.این اشتراک‌گذاری‌ها و بحث‌های شکل گرفته حول مطالب شما، باعث ایجاد نقاط ورود جدیدی برای موتورهای جستجو مانند گوگل می‌گردد و سبب یافته شدن مطالب شما در کلمات کلیدی مختلف خواهد شد. این نقاط ورود جدید می‌توانند در غالب صدها یا هزاران راه بالقوه‌ی دیگر برای یافته شدن شما توسط مردم افزایش پیدا کنند.

۵- قانون تاثیرگذاری

زمان صرف کنید و افراد اثرگذار آنلاین در بازار مرتبط با حوزه‌ی کسب‌و‌کارتان را شناسایی کنید. این افراد که احتمالا به محصولات، خدمات یا کسب‌و‌کار شما علاقه خواهند داشت، مخاطبان باکیفیت بسیاری دارند. با این اشخاص در تماس باشید و سعی کنید با آن‌ها رابطه برقرار کنید. اگر این افراد، شما را به عنوان یک منبع موثق و مفید اطلاعات ببینند، ممکن است مطالبتان را با مخاطبان خودشان به اشتراک بگذارند. این امر باعث خواهد شد که شما و کسب‌و‌کارتان با حجم عظیمی از مخاطبان باکیفیت جدید روبه‌رو شوید.

۶- قانون کیفیت در بازاریابی

شما خواهان داشتن ارتباطی خوب و با کیفیت در شبکه های اجتماعی هستید. همانند داشتن دوستان خوب و با کیفیت که ارزشی برابر وزن خودشان در قبال طلا دارند. متمرکز بودن به این موضوع بسیار کمک می کند: این کار باعث می شود تا قادر به برآورده ساختن نیازها و انتظارات بهترین مشتریان خود شوید. اما شما نیاز به سرمایه گذاری در بهترین روابط دو سویه می باشید و این کار از طریق تولید محتوای با کیفیت انجام پذیر می باشد. تولیدمحتوای  با کیفیت از طریق برقراری تعامل با مشتریان امکانپذیر است که با گوش دادن و توجه کردن به محتوای منتشر شده در شبکه های اجتماعی می توانید به هدف خود برسید.

۷- قانون ارزش

ارزش، یکی از حیاتی‌ترین مسائلی است که شما باید از طریق شبکه‌های اجتماعی به مشتریان خود اثبات کنید. محتوای شما به آنها چه چیزی می‌دهد که پیش‌ازاین از آن بی‌بهره بودند؟ پاسخ به این سؤال ممکن است چیزی بی‌دوام و زودگذر باشد: شاید یک خنده ساده! یا شاید چیزی واقعی و با دوام باشد: اطلاعات مفید و باارزش.

تعداد بسیار زیادی از شرکت‌ها هستند که باور دارند این تنها محصول آنهاست که باید ارزشی را برای مصرف‌کننده ایجاد کند. اما در حقیقت ارتباطات آنها هم باید ارزشی مناسب و مفیدی را برای مخاطبین آنها فراهم بیاورد.

۸-قانون تشکر

تشکر و مقابله‌به‌مثل موجب شکل گرفتن رابطه می‌شوند. مردم‌دوست دارند احساس کنند که توسط دیگران شنیده می‌شوند و دیده می‌شوند. بنابراین به‌سوی آنها نگاه کنید و به گفته‌های آنها توجه کنید.

اگر به مردم توجه نمی‌کنید، محتوای آنها را به اشتراک نمی‌گذارید و در مورد آنها یا با آنها صحبت نمی‌کنید، نمی‌توانید از آنها چنین انتظاری داشته باشید. بنابراین توجه داشته باشید که همواره بخشی از زمانی را که در شبکه‌های اجتماعی سپری می‌کنید باید به توجه کردن و اشتراک‌گذاری مطالب منتشرشده توسط دیگران سپری شود.

۹- قانون در دسترس بودن

همچنان که قبلا هم به این موضوع اشاره کردیم، یکی بخش‌های حیاتی رسانه‌های اجتماعی خاصیت تعامل‌پذیری آنها می باشد . فقط و فقط اقدام به انتشار محتوای خود و سپس غیب شدن از صحنه نکنید. همواره در دسترس مخاطب خود باشید. همیشه بخشی از گفتگوی بین اعضاء را به خود اختصاص دهید. همواره به‌طور مستمر در شبکه‌های اجتماعی خود حاضر شوید و رابطه‌ای دوسویه را با آنها شکل دهید.

۱۰-به روز رسانی

باید سعی کنید که به روزرسانی شما به صورت روزانه انجام شود. هنگامی که مشتریان از صفحاتی بازدید می کنند که آن صفحات از ماه ها پیش به روز رسانی نشده، آنها تصور خواهند کرد که کسب و کار اینترنتی شما غیر فعال بوده و پیگیر مطالب صفحه ی شما نخواهند شد.افراد به راحتی به سراغ رقبای شما خواهند رفت، زیرا صفحات آنها فعال بوده و آنها احساس می کنند که کسب و کار اینترنتی شان خدمات بهتری به آنها خواهد داد. اگر نمی خواهید این اتفاقات برای شما پیش بیاید، پس به طور مرتب صفحات تجاری تان در شبکه های اجتماعی را به روز رسانی نمایید.

۱۱- انتخاب عاقلانه

آنچه شما می گویید برای همیشه در معرض دید عموم در اینترنت ثبت می شود. پس برای ارسال مطالب در صفحه تان انتخاب عاقلانه داشته باشید. اگر نمی خواهید بیش از این استرس داشته باشید و شخصی را برای انجام کارهای بازاریابی شبکه اجتماعی تان انتخاب کرده اید، مطمئن شوید که شخصی را انتخاب کرده اید که می توانید به او اعتماد نمایید.

۱۲- مسئولیت رسیدگی به مشتریان عصبانی را بپذیرید

اگر فکر می کنید در مخمصه افتاده اید باید در به روزرسانی خود اعلام نمایید که کسب و کارهای اینترنتی شما برای رفع هر نوع مشکلی فعالیت و تلاش خود را خواهد کرد. هرگز به طور مستقیم به تک تک افراد معترض پاسخ شخصی ندهید که در این صورت برنده نخواهید بود. همچنین هرگز وعده و قولی که قادر به انجام آن نیستید را به مشتریان خود ندهید.

۱۳-ارسال لینک

اگر مطالب جالب و مرتبطی در وب پیدا کردید، آن را به صفحه ی فیس بوک و یا تویتر خود لینک کنید. به شرکت ها، مقالات و وب سایت های مناسب لینک بزنید. فقط قبل از ارسال لینک از خود بپرسید که آیا این لینک ها و مطالب آن با کسب و کار اینترنتی من مرتبط می باشد؟

۱۴- ایجاد لینک به وبلاگ تان

اگر  شما تلاش زیادی برای نوشتن مطالب جذاب در وبلاگ تان کرده اید و هیچ کس نیز آن را یک بار هم نخوانده است. باید نوشته های وبلاگ تان را به صفحهء تویتر یا فیس بوک تان لینک بدهید. این نکته در بازاریابی نوین بسیار حائز اهمیت است.
در هر صورت هر تصمیمی که اتخاذ می کنید و اولین نکته ای که باید در نظر بگیرید این مو ضوع است که : این فعالیت چگونه بر روابط دو سویه من با مخاطبین تاثیر می گذارد؟ آیا این کار روابط گذشته ای که با مخاطبین داشتم را قوی تر می کند؟ آیا مخاطبین بیشتری برای من به ارمغان می آورد؟

۱۴- ایجاد لینک به وبلاگ تان

اگر  شما تلاش زیادی برای نوشتن مطالب جذاب در وبلاگ تان کرده اید و هیچ کس نیز آن را یک بار هم نخوانده است. باید نوشته های وبلاگ تان را به صفحهء تویتر یا فیس بوک تان لینک بدهید.
در هر صورت هر تصمیمی که اتخاذ می کنید و اولین نکته ای که باید در نظر بگیرید این مو ضوع است که : این فعالیت چگونه بر روابط دو سویه من با مخاطبین تاثیر می گذارد؟ آیا این کار روابط گذشته ای که با مخاطبین داشتم را قوی تر می کند؟ آیا مخاطبین بیشتری برای من به ارمغان می آورد؟

برگرفته از سایت
www.minikar.com
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان