انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
نقش شبکه های اجتماعی در توسعه کسب و کار

نقش شبکه های اجتماعی در توسعه کسب و کار

#1
   


شاید شما هم تا به حال از خود پرسیده باشید که چگونه می توانید از شبکه های اجتماعی در جهت توسعه کسب وکار خود استفاده کنید. در دنیای پرشتاب اطلاعات امروز، برای سبقت از رقیبان کاری فرصت زیادی نیست ، به همین دلیل به بررسی برخی مزایای استفاده از شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب می‌پردازیم. شبکه‌های اجتماعی این روزها حرف اول را در محیط مجازی می‌زنند. شبکه‌هایی که حتی میزان بازدید و جذب کاربران جهانی از آنها به قدری زیاد است که کشورهای مختلف مجبور به وضع قوانینی برای استفاده کنندگان از این شبکه ها شده اند.

یکی از امکاناتی که اکثر شبکه های مجازی در اختیار شما قرار می دهند امکان ساخت صفحه اختصاصی برای سایت و یا شرکت خود است . توجه داشته باشید که صفحه ای که در شبکه اجتماعی می سازید از نظر گوگل یک صفحه ی هم موضوع با شما است و هر لینک از آن به سایت شما به معنی افزایش ارزش سایت شما از نظر گوگل خواهد بود. برخی از این شبکه های اجتماعی بهترین مکانی هستند که می توانید مطالبتان را در آنجا بگذارید و رشد آن ها را تماشا کنید. چرا ؟ چون کاربری که پروفایل خود را در این شبکه ها هر روز چک می کند ( و در صورت لایک کردن صفحه ی شما مطالب شما در صفحه اصلی اون خواهد بود ) قطعا به دنبال مطالب جذاب و جالب در موضوع مورد علاقه ی خود می گردد. اگر مطلب شما خیلی جذاب باشد بی اختیار دکمه ی اشتراک گذاری را می زند و با دوستان خود به اشتراک می گذارد و این یعنی مطلب شما در صفحه اصلی چند کاربر دیگر هم قرار خواهد گرفت. مطلب شما مانند یک ویروس منتشر می شود و بازدید کنندگان جدیدتری هر روز به سایت شما روانه می شوند.

امیدوارم به این نتیجه رسیده باشید که کاربرانی که در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند خیلی با ارزش تر از یک کاربر معمولی هست که مطالب شما را می خواند چون اکثر آن ها به دنبال کپی کردن مطالب شما نیستند. آنها می توانند اطلاعات شما را با دیگران به اشتراک بگذارند و اگر مطلبتان واقعا جذاب باشد برای شما تبلیغات به شیوه ی ویروسی انجام می گیرد و همه ی آن ها به نسبت بقیه ، توانایی به اشتراک گذاشتن نظرات و ایده ی بالاتری دارند و این آرزوی هر مدیر سایت است.

“فراموش نکنید که شبکه های اجتماعی تعطیل بردار نیستند و این نکته می تواند به توسعه بی وقفه شما کمک کند”

وفادار سازی مشتری
توجه داشته باشید که بازاریابی شبکه های اجتماعی نوعی از بازاریابی است که تمرکز بر روی مخاطبان و برقراری ارتباط با آنها اولویت دارد نه بر روی فروش مستقیم محصولات و خدمات . شرکت‌ها باید از شبکه های اجتماعی به عنوان ابزاری قدرتمند برای برقراری ارتباط با مخاطبان خوداستفاده کنند و این یعنی وفادار سازی مشتریان .

برند سازی
یکی دیگر از کاربردهای شبکه اجتماعی برند سازی است ، یکی از مهمترین اهداف شرکت ها برای برندسازی دیده شدن است . این مورد به این معناست که برندها اخبار ، محتوا و صدای برندشون رو از طریق رسانه ها به سمع و نظر مخاطبانشون برسونن . در قدیم که شبکه های اجتماعی وجود نداشت این امر از طریق رسانه های جمعی مثل رادیو ، تلویزیون و نشریات چاپی انجام می گرفت. حالا با رشد اینترنت و اضافه شدن شبکه های اجتماعی متعدد و حضور اقشار مختلف مخاطبان با عقاید و علاقمندی های متفاوت در آنها، برندها را به حضور در این شبکه ها بیش از پیش ترغیب کرده است.

فرصت های بیشتر
ایجاد فرصت های تجاری بیشتر ، موردی است که هیچ کس نمی تواند از آن چشم پوشی کند ، هر عکس ، فیلم یا کامنتی که در شبکه های اجتماعی منتشر می کنید ، این شانس را ایجاد می‌کنید که از طرف یکی از مخاطبنتان واکنشی داشته باشد و هر واکنش ممکن است به بازدید از وب سایت شما و در نهایت به عقد قراردادهای تجاری و یا فرصت های همکاری تبدیل شود .با افزایش انتشار پست های حرفه ای و مناسب ، افزایش فرصت های تجاری و در نهایت افزایش احتمال همکاری و فروش رو برای کسب و کارتان شاهد خواهید بود.

کاهش هزینه ها
یکی دیگر از مزایای استفاده از شبکه های اجتماعی برای کسب و کارها کاهش هزینه های بازاریابی است . در شبکه های اجتماعی از بودجه های سنگین تبلیغاتی و برندینگ از طریق رسانه های جمعی و چاپی خبری نخواهد بود .

بهبود رتبه وب سایت شما
بهبود رتبه در موتورهای جستجو از دیگر نتیجه هایی است که می توانید از آن بهره مند شوید .پارامترهای امتیازدهی گوگل به صفحات وب جهت رتبه بندی بیش از ۲۰۰ مورد است که یکی از این پارامترها که تاثیری غیرمستقیم در افزایش رنکینگ وب سایت ها دارد فعالیت در شبکه های اجتماعی و ایجاد ترافیک هدفمند از این شبکه ها به سمت وب سایت است . با انتشار لینک های مطالب و محتوای خود در این شبکه ها و جذب بازدیدکننده تاثیر غیرمستقیم بر روی افزایش رتبه بندی وب سایتتان در گوگل خواهد داشت .

نیازسنجی
در بسیاری از مواقع صاحبان کسب و کار تمایل به شناسایی رفتار مخاطبان و نیازهای آنها دارند ، شبکه های اجتماعی به آنها این فرصت را می‌دهند تا در مورد اینکه مخاطبانشان به چه چیزی علاقمند هستند و چگونه رفتار می‌کنند، اطلاعات ارزشمندی به دست آورند. و حتی اگر محصول یا خدمات آنها مشکلی داشته باشد قطعا ترجیح می‌دهند خیلی سریع به این مشکل پی ببرند. با بازخوردی که در فرآیند بازاریابی رسانه‌های اجتماعی دریافت می‌کنند، اولین نفری خواهند بود که می‌دانند چه زمانی مشکلی پیش آمده و سریع اقداماتی برای حل آن انجام می‌دهند. مطالعات یکی پس از دیگری نشان داده مصرف‌کنندگان، قدردان شرکت‌هایی هستند که به شکایت‌های مشتری پاسخ می‌دهند.



اگر به دنبال توسعه ی کسب و کار خود هستید همین الان می توانید از ظرفیت بزرگی که این شبکه ها در اختیار شما گذاشته اند نهایت استفاده را ببرید. همواره شرکت ها و صاحبان مشاغلی که به درستی از پتانسیل شبکه های اجتماعی در جهت پیشبرداهدافخوداستفاده کرده اند نتایج قابل قبولی را دریافت کرده اند که موجب دلگرم شدن آنها نسبت به ادامه ی مسیر شغلی خود شده است.

برگرفته از سایت
www.minikar.com
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان