انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
جمع‌سپاری ( CROWDSOURCING ) و فواید آن

جمع‌سپاری ( CROWDSOURCING ) و فواید آن

#1
   


جمع‌سپاری یا انبوه‌سپاری ( Crowdsourcing )
ترکیبی از دو کلمه جمعیت و برونسپاری به معنای برون‌سپاری به انبوه مردم است. جمع‌سپاری نوعی برون‌سپاری است ولی نه به شرکتها یا سازمانهای خاص بلکه به گروه فراوانی از افراد، این جمعیت هم شامل افراد کارآمد می‌شود و هم بی تجربه .این کار معمولاً از طریق فراخوان عمومی در اینترنت انجام می‌شود..
دلایل ظهور جمع سپاری
افراد در زمانهای فراغت یا زمانهایی که قسمتی از کارشان در نظر گرفته نمی‌شود فرصت بیشتری برای انجام کارهایی که به تولید اقتصادی و کسب درآمد منجر می‌شود پیدا می‌کنند..
یکی از مهم ترین دلایل به وجود آمدن تجارت اینترنتی جمع سپاری ایجاد نرم‌افزارهای منبع باز می‌باشد و روند رو به رشد بازار این نرم‌افزارها باعث شد که بسیاری از کارآفرینان از این مدل برای کسب و کار خویش الهام بگیرند.
در عصر حاضر دسترسی آسان به اطلاعات ، به راحتی امکانپذیر است و علاوه برآن هزینه ابزار لازم برای تولید این اطلاعات نیز رو به کاهش است.
ظهور جوامع آنلاین نیز از دلایل مهم شکل گیری تجارت اینترنتی برون سپاری می باشد که در آن جمعیتی به صورت آنلاین سازماندهی می‌گردند.

فواید جمع سپاری برای کارفرمایان :
کارفرمایان می توانند با استفاده از دانش و خلاقیت خود و همچنین مشورت با متخصصین ، روش های زیادی را برای انجام پروژه های موردنظر خود که با خواسته های آنان هماهنگ باشد را انتخاب کنند. کارفرمایان که می توانند فعالان شبکه های اجتماعی ، متخصصان سئو و … باشند به راحتی می توانند پروژه های خود را تشکیل دهند و خودشان تبلیغات ، بازاریابی و جذب مخاطب ، افزایش سئو و دیگر موارد مربوط به کسب و کارشان را با هزینه ی بسیار پایین و به صرفه مدیریت کنند.
فواید جمع سپاری برای مجریان :
در این روش تجارت الکترونیکی هر فردی می تواند یک مجری باشد. یک دانشجو ، دانش آموزی که به پول خرجی بیشتری نیاز دارد، یا هر فردی که به دنبال یک شغل دوم می گردد که بتواند در هرجا و هر زمانی که خواست آن را انجام دهد . مجریان به عنوان کارمند آزاد می توانند به درآمد زایی هرچه بیشتر برای خود بپردازند.
بطور مثال چند نمونه از موارد کاربرد جمع سپاری را بیان می کنیم :
۱- کارفرمایان می توانند با قرار دادن یک لینک خاص و یا آدرس وب سایت خو د و کلیک کردن بر روی آنها تعداد زیادی بازدید کننده برای خود فراهم کنند . همینطور می توانند با انجام جستجوی هدفمند و کلیک بر روی لینک موردنظر در موتورهای جستجو ، اعتبار و رتبه ی سایت خود را در این وب سایت ها ارتقا دهند..
۲- اگر به دنبال تشکیل بانک برای ایمیل و همینطور بالا بردن بازدید های وب سایتی باشند می توانند از این روش استفاده کنند. از انجا که برای ثبت نام ، کاربر زمان نسبتا زیادی را در سایت سپری خواهد کرد ، این نکته نیز باعث بالا رفتن اعتبار وب سایت مورد نظر آنها نزد موتورهای جستجو خواهد شد.
۳- تهیه مطلب برای وب سایت ، ایجاد تاپیک و نوشتن پست با رعایت اصول سئو، بررسی و آنالیز محصولات و محتوایی که در وب سایت مورد نظر شان وجود دارد ، داشتن کامنت و یا رتبه ی بالا ی بازدید برای بهتر دیده شدن برنامه مورد نظر، رتبه دهی به مطالب خود و …. .

البته این تنها گوشه هایی از فوائد crowd sourcing بود که به آن اشاره کردیم . شما می توانید با استفاده از خلاقیت خود و ایده های جدید بهره برداری مناسبی از این مسئله داشته باشید.
برگرفته از
http://blog.minikar.com/test-3/
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان