انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
آیا پیج رنک گوگل واقعا مهم است؟

آیا پیج رنک گوگل واقعا مهم است؟

#1
آیا باید نگران تغییر کوچکی در پیج رنک خود باشید و یا احتیاج به تمرکز برای افزایش پیج رنک وجود دارد؟ ممکن است سوالاتی از این قبیل در ذهن شما پدید بیاید. در مقاله زیر ابتدا به تعریفی از پیج رنک و چگونگی بالا و پایین رفتن آن می پردازیم.
پیج رنک چیست؟
اساسا پیج رنک به معنای اختصاص دادن رتبه به هر صفحه ای که در صفحه اول قرار دارد ، می باشد. بر اساس تعداد وب سایت هایی که به آن لینک داده اند ، پیج رنک در مقیاس 0 تا 10 به این لینک ها رتبه می دهد. پیج رنک 0 به معنای کمترین رتبه و پیج رنک 10 به معنای بالاترین رتبه روابط عمومی می باشد.
اگر وب سایت جدیدی در دست دارید تا قبل از به روز رسانی پیج رنک رتبه شما به طور معمول N/A خواهد بود. احتمالا طریقه محاسبه پیج رنک برای شما جذابیتی نخواهد داشت اما یکی از مسائل مهم و جالبی که بهتر است بدانید این است که لینکی که از یک سایت با رتبه پیج رنک 3 و 5 لینک خروجی دریافت می کنید با ارزش تر از سایتی با رتبه پیج رنک 5و 1000لینک خروجی می باشد. نکته دیگری که در رابطه با پیج رنک باید به آن توجه داشت عملکرد پیج رنک به صورت مقیاس لگاریتمی می باشد. این موضوع بدان معناست که تفاوت بین پیج رنک0 و پیج رنک 1 با تفاوت بین پیج رنک7 و پیج رنک 8 یکسان نیست.
چگونه اغلب پیج رنک ها به روز رسانی می شوند؟
گوگل پیج رنک کاربران خود را به صورت روزانه در اختیارشان قرار نمی دهد زیرا قصد بر این دارد که بیشتر تمرکز کاربران را روی طراحی و ساخت سایت بگذارد زیرا باعث ارائه بهتر و بیشتر خدمات می شود.
بنابراین رتبه پیج رنک به هیچ عنوان تاثیری در سئو و بهینه سازی سایت شما نخواهد داشت. باید بیشتر روی افزایش کاربر و تبدیل کاربر به مشتری وقت بگزارید که این امر با تمرکز بر بهینه سازی وب سایت و سئو سایت انجام پذیر خواهد بود.
آیا پیج رنک مهم است؟

نتایج وب سایت شما در موتورهای جستجو به هیچ عنوان به پیج رنک بستگی ندارد.فقط با داشتن رتبه ای بالا در پیج رنک نمی توان گفت که در گوگل نیز از رتبه بالایی بر خوردار هستید. و در مقابل اگر از رتبه بالایی در گوگل نیز بهره مند باشید نمی توان تضمین کرد که در پیج رنک هم رتبه بالایی خواهید داشت.در گذشته پیج رنک نقشه مهمی در الگوریتم رتبه بندی گوگل ایفا می داشت اما امزوه عوامل دیگری در رتبه بندی تاثیر دارند و پیج رنک عملا منسوخ شده است. برای مثال وقتی پیج رنک برای اولین بار مطرح شد جزء 10 عامل مهم موثر بر الگوریتم رتبه بندی گوگل به شمار می رفت اما امزوه بیش از 200 مورد موجود است که نسبت به پیج رنک از اهمیت قابل توجه تری در رتبه بندی گوگل برخوردارند.
نزدیک به 2 سال می باشد که به روز رسانی پیج رنک ها توسط گوگل انجام نگرفته و به طور کامل اهمیت آن از بین رفته است . گوگل با هدف جلو گیری از خرید و فروش بک لینک این روش را پیش گرفته است. در نتیجه در طراحی سایت خود سعی بر این داشته باشید توجه خود را بیشتر روی بالا بردن رتبه در گوگل متمرکز کنید.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان