انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ضرورت یا عدم ضرورت تسلط طراح بر کدنویسی در طراحی وب سایت

ضرورت یا عدم ضرورت تسلط طراح بر کدنویسی در طراحی وب سایت

#1
ضرورت یا عدم ضرورت تسلط طراح بر کدنویسی در طراحی وب سایت



در این مقاله به بررسی لزوم آشنایی و تسلط طراح وب سایت بر کدنویسی و مزایای این شناخت و آگاهی می پردازیم.
اصطلاح طراح وب اصطلاح گسترده ای است و تعریف این واژه بسته به برداشت افراد از آن تفاوت دارد. در تعریف عده ای، طراح وب شخصی است که طرح های خلاقانه و حرفه ای در فتوشاپ یا سایر نرم افزارهای طراحی را ایجاد نموده و در تعریف عده ای نیز مسئول نشانه گذاری زبان html است.
بدیهی است طراحی که علاوه بر مهارت های طراحی سایت، به دانش کدنویسی واقف است بسان برجسته ترین افراد در جامعه طراحان خواهد بود که با مجموعه ای باورنکردنی از مهارت ها قادر به خلق و انجام پیچیده ترین کارها خواهد بود.
در ادامه مواردی از مزایای تسلط بر کدنویسی طراح سایت که در مباحث بهینه سازی سایت نیز تاثیر مستقیم خواهد داشت، را لیست نموده ایم :

1-ارائه خدماتی جامع به مشتریان
با درنظر داشتن این مهم که استخدام توسعه دهنده برای تغییر طراحی وب سایت به سایتی کاربردی، به نوبه خود هزینه ای سنگینی خواهد داشت، بنابراین طراح سایت با علم به کدنویسی و بکارگیری آن در ساخت سایت، راه ارتباطی قوی تری برای ارائه خدمات موردنیاز مشتری فراهم می نماید.
2-سازگاری طراحی سایت با اصول سئو
 طراح سایتی که در مجموعه مهارت های خود با کدینگ و برنامه نویسی نیز آشنایی دارد، بدون دشواری قادر به رعایت اصول سئو سایت در کد سایت خواهد بود و اینگونه می توان از نیروی طراح سایت در جهت بهینه سازی وب سایت نیز بهره برد.
3-برقراری ارتباط موثر
یکی دیگر از مزایای آشنایی با برنامه نویسی و کدینگ ارتباط موثر و قوی تر با توسعه دهندگان وب در تمایز بین عناصر کدگذاری شده خواهد بود و ارتباط دوسویه با این حوزه سبب اولویت بندی فعالیت های طراحی خواهد بود.
4-خلاقیت فوق العاده
5-تولید بهترین نمونه های اولیه
6-ارائه پروژه ها با سریع ترین و کارآمدترین روش ها
7-آگاهی از محدودیت های خود
8-ارائه اطلاعات به روشی روشن و دردسترس
9-کنترل بیشتر بر کار خود

در پایان با برشمردن مزایای تسلط طراح سایت بر دانش های html و css می توان کمترین انتظاری که از این کارشناسان داشت، (با درنظر داشتن عدم هزینه مازاد برای استخدام نیروی کمکی و ارتباط دوسویه طراح سایت با توسعه دهنده وب و به کارگیری اصول سئو وب سایت)، درک چگونگی تبدیل لایه های طراحی وب به سایتی کاربردی خواهد بود.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان