انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
شهر کوالالامپور و اطراف آن

شهر کوالالامپور و اطراف آن

#1
شهر کوالالامپور و اطلراف آن

، -که عموما به نام KL، شناخته شده است- ، و هرگز یک سبک منسجم نداشته است، در اواسط قرن نوزدهم، در سر دره کلانک،کشف شد. اولین ساختمان های بزرگ در حوالی میدان مردکا، که از دهه 1890 تاسیس شدند، به طرز شگفت آوری، تحت تاثیر سراسر امپراطوری بریتانیا قرار دارند. در حال حاضر به دنبال داشتن نشانه های مدرن، قیمت های سرسام آوری دارد (مخصوصا برجهای پتروناس) که خارج از هنگ کنگ یا نیویورک نخواهد بود.
این تحت تاثیر قرار گرفتن، به مردم نیز کشیده شده است. صرف نظر  از جاذبه هایش، می توانید صرفا، یک سفر را صرف شناخت کامل فرهنگ های متنوع و هیجان انگیز مالزیایی، چینی و هندی کوالالامپور در  کنید.
این چیزها، در خیابان، طیف گسترده ی مواد غذایی، و ازدیاد مساجد، معابد بودایی و مکان های مقدس هندویی، منعکس می شود.گرچه، کوالالامپور، مکانی امن و به طور قابل توجهی اجتماعی است، بسیاری از مالزیایی ها، احساسات درهمی نسبت به پایتخت شان دارند ، شما بخشی از این موارد را می توانید در  مشاهده کنید.
گرچه این شهر، در قدرت اقتصادی منطقه ای، دومین شهر در سنگاپور است، عبدالاه بداوی، نخست وزیر سابق، به هنگام توصیف شهروندان عالی رتبه ی این شهر، با عنوان افراد خائن با تفکرات جهان سومی، که درک ضعیفی از برنامه ریزی، نگهداری و خدمت دارند، به این شهر، انگ زد.
پیشرفت غیر محدود در طول قرن اخیر، ساختمان های بی شکلی، ترافیک های احمقانه و وحشتناک و اعصاب خرد کن را برای این شهر به جای گذاشته است. برخی از مردم محلی این ترافیک های وحشتناک را تحمل می کنند چرا که کوالالامپور قبل از آنکه آنها به یک روستای استانی پناه ببرند، به آنها پیشنهاد مقدار زیادی پول و تجربه را داده است.
در مقابل با این افراد، بقیه احساس می کنند که این شهر، که به اندازه ی کافی بزرگ و روشن فکرانه است و به آنها اجازه می دهد تا هویت هنری و معنوی حقیقی خود را کشف کنند، آنها را نجات داده است.
مسافرینی که هم کوالالامپور و سنگاپور را دیده اند، غالبا چنین می گویند که فقط اگر کوالالامپور، می توانست برخی از  توانایی سنگاپور را در سازمان دهی سیستمی و شفاف به دست آورد و سنگاپور نیز برخی از خصوصیات زیستی شادی آفرین کوالالامپور را داشت و خیلی جدی نبود، هردو شهر منفعتی می بردند. 
در تقابل با یکدیگر، آن دو رقیب یکدیگر ماندند، برای سرمایه گذاری و به رسمیت شناخته شدن، باهم رقابت می کنند ، درحالی که هریک، دیگری را با اکراه توصیف می کند.
اقامتی چند روزه، برای لذت بردن از بهترین جاذبه های کوالالامپور، کافی است. این جاذبه ها عبارتند از هسته ی استعماری در حوالی میدان مردکا، و نواحی مجاور دهکده ی چین و هندوستان کوچک، به علاوه ی آنها، در شرق، رستوران ها، مغازه ها و شب زنده داری های به اصطلاح، مثلث طلایی، قلب مدرن دهکده ی کوالالامپور
تنها زندگی خیابانی در کوالالامپور به همان اندازه پاداش آفرین است. به طور خاص در بازارهای یزرگ آن، که ماهی و محصولات فرآوری شده ی بازاری را به کوچه، اصطبل فروش مواد غذایی پخته شده از هر شکل و با هر توضیحی یا لباس های ارزان و خنزر پنزر ها، می آورند.
مناطق داخلی کوالالامپور، مناطقی باارزش هستند که نمی توان از آنها صرف نظر کرد. در میان آنها، سنگ آهک ناهموار غارهای باتو، که بسیاری از حرم های مقدس هندوهای این کشور  را در خود جای داده؛ فرایم.
و یا موسسه ی تحقیقات جنگل مالزی، با راهرویی که سایبان آن، درخت است، جهت یک ذوق سریع از جنگل انبوه.
کوالا سلانگور و کرم شب تاب جادویی آن، و کانون کوهپیمایی تپه ی فریزر سخت الوصول ش.  
تاریخچه ی مختصر
کوالالامپور در سال 1857، هنگامی که راجاه عبدالاه، حاکم سنگاپور، هیئتی چینی را برای حفاری ذخایر قلع، در حوالی تقاطع رودهای گمباک و کلانگ اعزام کرد، کشف شد. مهندسین حفاری، منابع غنی ای از قلع را در 6 کیلومتری محل تلاقیِ نزدیک آمپانگ ( در شرق مرکز شهر امروزی ) کشف کردند که برای کارگران معدن چینی، به یک گذرگاه، بدل شد. به طور غیر منتظره ای، این مکان نام کوالالامپور را به خود گرفت ( به معنای پیوندگاه گل آلود). در حالیکه آن طور که کنوانسیون اشاره کرده بود، باید نام گذاری آن، بعد از کاستن از نام هر دو رود، صورت می گرفت، یعنی  در اصل، باید کوالالامپور به نام « کوالاگومباک»، نامگذاری می شد.
در ابتدا، کالالامپور، کمی بزرگتر از یک روستای کلبه ای چوبی بود. با 30 کیلومتر راه رفتن به وسیله ی کشتی بخارهای کوچک در امتداد سنگای کلانگ، می شد به آنجا رسید. اما برای مابقی سفر، باید یا با قایق های مخصوص آبهای کم عمق سفر می کردی، و یا از داخل جنگل حرکت می کردی.
هنوز هم مهاجرین، از جمله: سرمایه گذاران انگلیسی، کشاورزان مالزیایی، بازرگانان چینی، و کارگران، به خاطر اینکه برای بهره برداری از ارزش این ناحیه ی نامکشوف، به جستجو پرداختند، به خود افتخار می کنند. 
چینی ها، همچنین دو اجتماع مخفی را شکل دادند. رقابتی سخت بین آنچه که رشد ساکنین شهری را محدود کرد تا معدنچی بانفوذ سابق «یاپ آه لوی»، را در سال 1869، به عنوان کاپیتان چین یا رییس چینی منصوب شد.
آه لوی، با جمع آوری یک نمونه از جنایتکاران، گرداندن آنها در سطح شهر، در نخستین مرتبه ی ارتکاب جرم و اعدام آنان در صورت تکرار جرم، نظم و قانون را برای این شهر مرزی به ارمغان آورد. او دستور به بازسازی کوالالامپور که بعد از جنگ داخلی سلانگور در سال های 1867 الی 1873، با خاک یکسان شده بود، داد و شخصا خیلی از هزینه های بازسازی دوم را که به دنبال آتش سوزی ویرانگر سال 1881 انجام شد، به عهده گرفت. 
در سال های 1880، فرانک سوئتنهام، ساکن انگلیسی دولت سلانگور، بسیاری از کلبه های چوبی باقی مانده ی کوالالامپور را تخریب کرد و معماران انگلیسی را برای طراحی بناهای بزرگ و جامد و مناسب برای پایتخت جدید، از هند وارد کرد.
در 1887، این شهر، 500 ساختمان آجری داشت و این رقم در اوایل 1900، به هشت برابر رسید، که در آن زمان، کوالالامپور، پایتخت ایالات فدرال مالایی شده بود.
 
اوایل قرن بیستم
پیشرفت، به طور پیوسته، در سه ماهه ی اول قرن بیستم ، هنگامی که سرخپوستان تامیل نادو، موجب افزایش جمعیت شدند، ادامه پیدا کرد.
سیل های فاجعه بار در سال 1926، باعث ایجاد یک پروژه ی مهندسی مهم شد که جریان سونگی کلانگ را ایجاد کرد، با تقویت کردن آن، آن را منحصر به فرد کرد و بانک ها را مرتفع کرد. در آن زمان، در دسامبر 1941، به این شبه جزیره حمله کرد. منطقه ی تجاری در اطراف چین، تحت الشعاع منطقه ی استعماری اصلی رشد کرده بود. و towkays، که با رونق گرفتن لاستیک غنی شد، در خانه های مجلل در امتداد خیابان تیونکو عبدالرحمان امروزی و خیابان انپینگ، نصب شده است.
در حالی که این شهر، کمی از آسیب های فیزیک در طول جنگ جهانی دوم رنج برد، ژاپنی ها بر روی دشمنان تاریخی خود خشونتهای وحشتناکی اعمال کرد. چینی ها، (دست کم پنج هزار نفر از آنها در نخستین هفته های اشغال، کشته شدند) و هزاران نفر از سرخپوستان برمه، برای ساختن راه آهن معروف، فرستاده شدند، که عده ی کمی از آنها جان سالم به در بردند. در همان زمان، ژاپنی ها، خود را با برخی از مالزیایی ها از طریق پیشنهاد وفاداری به اشغالگران که پس از جنگ، با دادن استقلال، پاداش داده می شود، قاطی کردند.
پس از تسلیم ژاپن در سپتامبر 1945، بریتانیا متوجه شد که خواسته های ناسیونالیستی، جایگزین پذیرش سابق مالزیایی ها از استعمارگان شده است. در حالیکه بسیاری از چینی ها، با صحبت در مورد اینکه یک دولت مالایی آینده، آنها شهروندی کامل آنها را انکار خواهد کرد، احساس بیگانگی کردند. به دنبال آن، آژانس الهام گرفته ی کمونیستی که کوالالامپور را ترک کرد، نسبتا بدون آسیب ماند اما فضای این شهر، متشنج شد.
این مسایل، سرانجام، به یک شورش نژادی در کوالالامپور در مه 1969، انجامید. که در آن، حداقل دو هزار نفر جان خود را از دست دادند هر چند بعد از تحمیل وضعیتی اضطراری، همه چیز به سرعت به وضعیتی آرام برگشت.
 
اخیرا
در سال 1974، کوالالامپور، از ولایت دولت سلانگور جدا شد و ولایت پرسکوتوان (قلمرو فدرال)، منطقه ی اداری در قلمروی خودش را برگزید. و شاه عالم، در غرب، در امتداد دره ی کلانگ، را به عنوان جایگزین پایتخت سلانگور تعیین کرد. پس از یک دوره تثبیت، کوالالامپور و بقیه ی دره ی کلانگ، از جمله شهر جدید پتالین جایا از پیروان کوالالامپور، در سال 1990، به شهری مهم و مرکزی پر رونق بدل شد. در آن دهه و اوایل هزاره ی جدید، تحقق چندین سرمایه گذاری برای زیرساخت های بزرگ را دیدم که بخشی از زندگی محلی امروز هستند. - فرودگاه بین المللی کوالالامپور، و فرمول یک مسیر مسابقه، که هر دو در سپانگ، در جنوب دور سلانگور هستند، برجهای پتروناس، و همراه آن، توسعه ی خرید KLCC، سیستم های مختلف قطار شهری در سراسر این شهر، و پوتراجایا، مرکز اداری دولت به جنوب( هرچند که کوالالامپور، مرکز قانونگذاری و صندلی های مجلس باقی مانده است)
تحول بخش هایی از کوالالامپور، و بیشتر سلنگور، امروزه، کمتر شده است اما هنوز هم با شتاب ادامه دارد. &ndash نه حداقل، در ساخت و ساز در حال اجرای شبکه ی راه آهنی دره ی کلانگ MRT،- و نگرانی ها در مورد فشار بالقوه ی منابع آب . سایر پیامدهای زیست محیطی است. 
 


پاسخ

شهر کوالالامپور و اطراف آن

#2
تور ارمنستان هتل نایری

با توجه به نزدیک شدن فصل بهار و در پیش داشتن  سال 95 باید خودمون را برای سفرها با تورهای داخلی و خارجی آماده کنیم. با توجه به شرایط مالی معمولاً سالی 1 بار بیشتر فرصت رفتن به سفرهای خارجی پیش نمی آید که از نظر بیشتر مردم تورهای نوروزی بهترین فرصت برای این نوع سفرها می باشند. 
ازآنجایی که سفرهای نوروزی در ایام پیک سفری ایران برگزار می شود هزینه های تورها بطور سرسام آوری بالا می رود و از این رو تورهای نزدیک بهترین گزینه برای اکثر مردم می باشد. تور ارمنستان یکی از بهترین گزینه ها است . با توجه به داشتن مرز با ایران ارمنستان یکی از امن ترین و زیبا ترین همسایه های ایران است که با توجه به رفت و آمد مسافران زیادی بین ایران و ارمنستان تشابهات فرهنگی زیادی مابین ما و این کشور دیده می شود.
[عکس: 8ZA2aGj.jpg]
 با توجه به تازه رد شدن از زمستان و کوهپایه ای بودن شهر ایروان (پایتخت ارمنستان) کمی سرد می باشد ولی قطعاً با توجه به مراسم های گسترده ای که در این بازه در این کشور برگزار می شود و همچنین حضور گسترده ی مسافران ایرانی در این بازه ی زمانی خالی از لطف نیست.
در نوروز 94 شهر ایروان میزبان 30000 ایرانی بوده است که با توجه به صحبت هایی که با مدیران تور در این منطقه و مدیران هتل های اصلی ایروان داشتیم حتی یک اتاق خالی نیز در بازه های اصلی سفر وجود نداشت. در صحبتی که برگزار کننده تور ارمنستان هتل نایری داشتیم بیان کرد که با توجه به بهتر شدن امکانات شهر ایروان در سالهای گذشته و نیز برگزاری مراسم های گسترده شهر ایروان هر ساله میزبان خیل گسترده از مسافران می باشد.



منبع: تور ارمنستان هتل نایری
پاسخ

شهر کوالالامپور و اطراف آن

#3
تور مالزی هتل رویال چولان کوالالامپور

هتل رویال چولان مالزی هتلی 5 ستاره است که در فاصله بسیار نزدیکی به برج های دوقلو معروف Petronas  قرار گرفته است و در قسمت مرکزی و اداری شهر واقع است . این هتل مجلل و شیک تمامی امکانات یک هتل 5 ستاره را داراست و خدماتی چون استخر بزرگ و روباز با امکان حمام آفتاب ، اتاقی مخصوص جلسات کاری ، سالن ورزش و بدن سازی است که آن را در سطح بهترین هتل های منطقه قرار میگیرد . این هتل کمتر از یک ساعت با فرودگاه فاصله دارد و دسترسی به آن بسیار راحت است . همچنین در فاصله ای کمتر از یک کیلومتر از مرکز خرید و مرکز همایشات فاصله دارد . 
از دیگر ویژگی های مهم تور مالزی هتل رویال چولان دو رستوران است که انواع غذاهای مالزیایی و چینی را بهترین کیفیت و تازه ترین مواد سرو میکنند .
از دیگر امکانات اتاق های این هتل می توان به موارد زیر اشاره کرد : 
1- سیستم تهویه مطبوع
2- مینی بار
3- چای و قهوه ساز
4- سشوار
5-حمام اختصاصی با دوش سقفی و وان
6- به تلویزیون با گیرنده ماهواره
7- اینترنت 

[عکس: Ifg2cV7qaI.jpg]

همچنین از امکانات رفاهی هتل گرند رویال چولان میتوان به موارد دیگر اشاره کرد که قطعا کیفیت  را برای مسافران بالا خواهد برد:
1- سرویس نگهداری کودکان
2- مرکز سلامت و آبگرم
3- سونا
4-  استخر روباز
5- مرکز ماساژ
6- اتاق و امکانات مخصوص برای معلولین
7- مرکز تجارت 
8- کرایه ماشین
9- رستوران
10- پذیرش شبانه روزی
11- اتاقهای پاک و بدون سیگار
12- پذیرش و تحویل سریع 
13- گاوصندوق
14- تهویه 
15- بار 





منبع: تور مالزی هتل رویال چولان کوالالامپور
پاسخ

شهر کوالالامپور و اطراف آن

#4
تور مالزی هتل دابلتری بای هیلتون

همانطور که از اعتبار نامش بر می آید تور مالزی هتل دابلتری بای هیلتون (Doubletree by Hilton) با دارا بودن 5 ستاره خدماتی در همین سطح ارائه داده و تمام مسافران خود را با خاطراتی خوش راهی میکند بطوری که بسیاری از مسافران ادعا میکنند در سفر بعدی خود به کشور مالزی مجددا به همین هتل مراجعه میکنند . 
[عکس: FoJX2yQv.jpg]
هتل دابلتری بای هیلتون در قلب شهر کوالالامپور و در فاصله کمی از برج های دوقلو پترا قرار دارد و از داخل هتل برج ها قابل دیدن هستند . هتل دابلتری دارای خدمات فراوانی است که همه مسافران را راضی نگه میدارد بااین حال خدماتی دارد که به ظور اختصاصی برای توریست های ایرانی حائز اهمیت است از جمله وجود رسپشن ایرانی در بیشتر ساعات روز ، وجود صرافی داخل هتل که نرخ های منصفانه ای دارد ، صبحانه بوفه باز که دارای تنوع خوبی است ، استخر با عمق متوسط ، برنامه مراسم شبانه موزیک و رقص که با استقبال خوب توریست های ایرانی روبرو شده ، وجود شلنگ در دستشویی ها و ...
[عکس: 3FvA7QlIQxf4h.jpg]
از دیگر ویژگی های خوب هتل استقبال از مسافران با شیرینی های تازه ،وجود رستوران های معتبر مانند Pizza Hut , McDonald's ,KFC روبروی هتل ، فاصله کم هتل با برج های دوقلو پترا ( حدود 10 دقیقه پیاده ) و ایستگاه قطار پرسرعت شهری (حدود 5 دقیقه پیاده ) ، وجود استخر روباز ، دو رستوران ایتالیایی و غذاهای محلی و دو کافی شاپ است. همچنین اتاق ها دارای تلویزیون LCD، مینی بار،سشوار ، لوازم اتوکشی و سیستم تهویه هوای مطبوع است .
[عکس: eyCaptdO8.jpg]
با این حال باید ذکر کرد ایراداتی هم به این هتل وارد است که میتوان به نبود خشکشویی ، نبود فضای سبز یا حیاط و کندی مراحل تحویل اتاق ها اشاره کرد همچنین بر خلاف روال معمول به عنوان ودیعه هنگام تحویل اتاق ها مبلغ 300 رینگت یا حدود 160 دلار از شما دریافت میشود که در بسیای از موارد مسافران نرخ تبدیل آن را غیر منصفانه ذکر کرده اند .
[عکس: rpwGjyHiZq1.jpg]
استخر:
- استخر روباز 
 
امکانات ورزشی:
- مرکز بدنسازی 
 
خدمات:
- خانه داری - امکانات جلسه و ضیافت - مرکز تجارت 
 
سایر امکانات:
- رستوران - پذیرش شبانه روزی - اتاقهای پاک و بدون سیگار - گاوصندوق - تهویه - بار 





منبع: تور مالزی هتل دابلتری بای هیلتون
پاسخ

شهر کوالالامپور و اطراف آن

#5
تور استانبول هتل تکسیم گونن


میدان تاکسیم یا تکسیم (Taksim) استانبول که به قلب شهر استانبول معروف است در تمام ساعات شبانه روز زنده است و به همه مکان های مهم استانبول از جمله مکان های تاریخی و گردشگری و مراکز خرید و مغازه ها نزدیک است . تور استانبول هتل تکسیم گونن (Taksim Gonen) هم در این میدان قرار دارد و به همین علت موقعیت عالی را برای مسافران تور استانبول محیا کرده بطوریکه به محض خروج از درب هتل چندین مرکز هنری و گالری و تئاتر در اطراف تان میسر خواهد بود . 
[عکس: pxsnZ7QUFq.jpg]
نمای بیرونی هتل بسیار شیک و کلاسیک است همچنین اتاق های آن نیز کاملا تمیز و زیباست . هتل دارای چندین رستوران است که انواع غذاهای ترکی و بین المللی را ارائه میدهد . میتوانید غذای خود را در پشت بام میل کنید و از زیبایی های استانبول ، زیباترین شهر کشور ترکیه لذت ببرید . صبحانه هتل بوفه باز و دارای تنوع بالایی است .
از خدمات جالبی که هتل 4 ستاره گونن برایتان فراهم میکند این است که در صورت اقامت بیش از 3 روز با یک سبد میوه و در صورت اقامت بیش از یک هفته با یک بطری نوشیدنی و یک سبد بزرگ میوه پدیرایی میشوید .
 
امکانات تفریحی:
- سرویس نگهداری کودکان 
 
استخر:
- ماساژ - جکوزی - استخر روباز - سونا - حمام ترکی و بخار - حمام ترکی - استخر سر پوشیده 
 
اتاق های ویژه:
- سوئیت مخصوص تازه عروس - اتاقهای VIP 
 
امکانات ورزشی:
- مرکز بدنسازی 
 
خدمات:
- خانه داری - امکانات جلسه و ضیافت - ترانسفر فرودگاه - لباسشویی - خشکشویی - آرایشگاه - صبحانه در اتاق - اتو کشی - صرافی - خدمات کفش و واکس - کرایه ماشین - خدمات تورها - فکس و کپی 
 
سایر امکانات:
- رستوران - پذیرش شبانه روزی - بالکن - اتاقهای پاک و بدون سیگار - آسانسور - گاوصندوق - انبار بار و چمدان - تهویه - بار - گرمایش 





منبع: تور استانبول هتل تکسیم گونن
پاسخ

شهر کوالالامپور و اطراف آن

#6
تور ارمنستان هتل گلدن پالاس


[عکس: ysKqPQKJ.jpg]
هتل مجلل و 5 ستاره گلدن پالاس (Golden Palace Hotel) ایروان در منطقه ای بسیار نزدیک به مرکز شهر واقع شده و خدمات سطح بالا و با کیفیتی را به مسافران تور ارمنستان ارائه میدهد نمای داخلی و اتاق ها دقیقا به اندازه نمای بیرونی هتل شیک و مدرن هستند و هر توریستی را راضی به خانه میفرستد . از امکانات هتل میتوان به صندق امانات صبحانه بوفه باز با تنوع بالا ، رستوران ها و کافه تریا های با کیفیت ، استخر سرپوشیده ، زمین تنیس ، سالن بدنسازی مجهز ، سونا ، مرکز تجارت ، خشکشویی و آرایشگاه در داخل هتل اشاره کرد .
[عکس: iPsEiShbuSSF.JPG]
همچنین اتاق ها دارای تلویزیون LCD متصل به شبکه های ماهواره ، سشوار ، سیستم تهویه هوا مطبوع و اینترنت وایرلس هستند. در حال حاظر متاسفانه آژانس های مسافرتی کمی از این هتل در تور ارمنستان هوایی  استفاده میکنند با این حال در صورتیکه شخصا به شهر ایروان سفر میکنید هتل 5 ستاره گلدن پالاس میتواند گزینه خوبی باشد .بطور کلی میتوان امکانات این هتل را به شرح زیر نام برد :
امکانات تفریحی:
 
- سرویس نگهداری کودکان 
 
 
استخر:
- استخر سر پوشیده 
- سونا
امکانات ورزشی:
- تنیس 
- سالن بدنسازی
خدمات:
- امکانات جلسه و ضیافت - لباسشویی - خشکشویی - آرایشگاه - صبحانه در اتاق - اتو کشی - مرکز تجارت 
سایر امکانات:
- رستوران - اتاق و امکانات برای معلولین - پذیرش و تحویل سریع - گاوصندوق - تریا - گرمایش - بوفه 





منبع: تور ارمنستان هتل گلدن پالاس
پاسخ

شهر کوالالامپور و اطراف آن

#7
تور ترکیه 


[عکس: Istanbul-Top-Tourist-Destin.jpg]
[عکس: istanbul_1.jpg&ws=&hs=&zc=C]

[عکس: %D8%AA%D9%88%D8%B1-%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D9%87.jpg]

[عکس: ankara2.jpg]

[عکس: istanbul-apartments.jpg]

[عکس: 13.jpg]



پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان