انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
راهنمایی نهایی برای سفر ارزان

راهنمایی نهایی برای سفر ارزان

#3
چقدر هزینه برای سفر یک ساله لازم است؟

چقدر هزینه برای سفر یک ساله لازم است؟
پاسخ این سوال به سبک سفر و جایی که دقیقا می خواهید بروید، بستگی دارد.
[عکس: cu7gNVunB.jpg]

پول کشورهای مختلف جهان بر روی یک دیوار در یک خوابگاه در ریودو ژانیرو

اغلب اوقات از من پرسیده می شود که چقدر هزینه برای سفر یکساله لازم است؟ این بستگی به حس شما دارد، می خواهید مانند اغلب جهانگردان به کشورهای مختلف سفر کنید یا به یک جای بخصوص می روید و آن یک سال را در آنجا می مانید یا اینکه از هدف شما از انجام دادن سفر یکساله چیست؟
اما پرسیدن اینکه " چه مقدار پول برای سفر یکساله نیاز دارید؟" مانند این است که بپرسید "یک ماهی چقدر بزرگ است؟"، این به خیلی چیزها بستگی دارد..ما در مورد یک ماهی کوتوله صحبت می کنیم یا یک کوسه نهنگ؟
بسیار خوب این یک استعاره عجیب و غریب است، اما شما می توانید سفر یکساله ارزان یا گران قیمتی داشته باشید.
محاسبه هزینه تقریبی سفر دشوار است، اما غیر ممکن نیست، متغیرهای بسیاری برای محاسبه هزینه سفر یکساله وجود دارد، حتی ممکن است برخی از برآورد ها حدسی باشند. مقدار زیادی از آن بستگی به این دارد که به کجا و چگونه سفر می کنید؟ من فکر میکنم اساسا 4 دسته از سفر برای یک سال وجود دارد:

گزینه 1.  حداقل سفر در کشورهای ارزان
هزینه سالانه: $6000 / &euro5500 / £3800 در حداقل
هزینه ماهانه: $500 / &euro450 / £320 در حداقل
این گزینه ابتدایی ترین راه برای سفر در جهان است. فقط باید بر روی ارزان ترین کشورهای در حال توسعه تمرکز کنید، اینکار فوق العاده با صرفه است. برای آن دسته از خانه بدوش ها و افراد سرگردان، با کمترین بودجه، مناسب ترین است. شاید شما بتوانید در آمریکای مرکزی شب ها را در چادر خود سپری کنید و بخوابید، وعده های غذایی را از بوفه های ارزان قیمت خریداری کنید (و از باقیمانده آن برای وعده بعد استفاده کنید) و به جاهایی بروید که به صورت رایگان خدماتی را انجام می دهند.
شما می توانید به هند بروید و بطور کامل شیوه زندگی محلی را تجربه کنید و از رفتن به هر گونه مکان توریستی محبوب اجتناب کنید و برای رفتن از جایی به جای دیگر از قطارهای شلوغ کلاس 3 استفاده کنید. همچنین می توانید به جای گشت و گذارهای گران قیمت، طول روز خود را با خواندن کتاب یا زدن گیتار سپری کنید.
شاید برای شما تعجب آور باشد که می توانید با داشتن حدود 6000 دلار، سفر یکساله بروید. اما من افرادی را دیده ام که توانسته اند این چنین سفر کنند. من با یک پسر در نیکاراگوئه سفر کردم که فقط 10 دلار در روز برای سفر خود هزینه می کرد. او چادر خود را در جایی قرار داده بود که نیازی به پرداخت هزینه اضافی نبود، مواد غذایی خود را مستقیما از نانوایی محلی تهیه می کرد و میوه ها را از کشاورزان می خرید. به جای اینکه سوار اتوبوس شود، سر جاده می ایستاد و با نشان دادن ژست خود، مسیر خود را به ماشین های عبوری نشان می داد.


گزینه 2. سفر به راحتی در کشورهای ارزان

هزینه سالیانه: $12000+ / &euro11000+ / £7700+
هزینه ماهانه: $1000+ / &euro900+ / £650+

اگر بیش ازحد ایرادگیر نیستید، می توانید با هزینه 1000  دلار در ماه، به راحتی به بسیاری از کشورهای در حال توسعه در سراسر جهان( آمریکا لاتین، جنوب و جنوب شرق آسیا، بالکان در اروپا، و بسیاری از نقاط آفریقا) سفر کنید. شما ممکن است برای مدتی در مکان های روستایی باقی بماند و مدتی را مانند یک محلی زندگی کنید. با این کار، قادر به پرداخت هزینه خود خواهید بود.
به عنوان یک قانون کلی، برای سفر به بسیاری از کشورهای در حال توسعه حدود 1000 دلار در ماه هزینه نیاز دارید. با چنین بودجه ای شما به راحتی قادر به پرداخت هزینه خوابگاه و یا اتاق هتل خواهید بود و هر زمانی که خواستید به گشت و گذار بپردازید و وعده های غذایی را در رستوران ها میل کنید، از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید و یا گاه به گاه پروازهای با مسافت کوتاه داشته باشید. این سبک از سفرها به طور معمول با کوله پشتی و به منظور استراحت شغلی انجام می شوند. همچنین یک راه برای دیدن جهان است، بدون اینکه هزینه زیادی پرداخت کنید.
استاندارد زندگی در کشورهای در حال توسعه ممکن است پایین تر از کشور و محل زندگی شما باشد. مثلا نباید انتظار داشتن یک آبجوی دانمارکی یا نودل چینی را در ویتنام و یا اتوبوس های شیک و مجهز را در اکوادور داشته باشید. هنگامی که سبک زندگی خود را با شیوه محلی تنظیم کنید، می توانید احساس کنید که واقعا چه چیزی نیاز دارید.


گزینه 3.  سفر مقرون به صرفه در کشورهای گران قیمت
هزینه سالانه: $25000+ / &euro23000+ / £16000+
هزینه ماهانه: $2100+ / &euro1900+ / £1350+


مسافرت طولانی مدت در کشورهای گران قیمت، در صورتی که مانند یک روز تعطیل در کشور خود عمل کنید، برایتان گران تمام می شود. هزینه هتل ها به تنهایی می توانند، بودجه شما را از کنترل خارج کنند. چاره کار این است که راه های خلاقانه ای برای سفر ارزان در کشور گران پیدا کنید. این می تواند به معنای استفاده از خوابگاه عمومی یا هتل های ارزان قیمت باشد. ممکن است غذای خود را در آشپزخانه خوابگاه طبخ کنید، مقدار زیادی نودل فوری، ناهار بسته بندی شده و یا فست فودهای ارزان تر تهیه کنید. برای اجتناب از تور و فعالیت های گران قیمت، از مناظر قابل دسترس که برای عموم آزاد هستند لذت ببرید و یا در تورهای رایگان پیاده روی در شهر شرکت کنید.
اگر در خرج کردن هزینه خود در کشورهای گران قیمت افراط کنید مجبور می شوید که از آن خارج شوید. این تصادفی نیست که بسیاری از مسافران که قصد سفر به اروپا، استرالیا و یا ایالات متحده آمریکا را دارند یک یا دو ماه را برای اقامت در آنجا انتخاب می کنند نه اینکه نصف سال یا یک سال تمام را در آنجا بمانند (اگر مسافرانی ادعا می کنند که برای مدت زیادی در کشورهای غربی مانده اند، معمولا بخشی از این مدت را در آنجا کار کرده اند).

گزینه 4. سفر پرخرج در کشورهای گران قیمت
هزینه سالانه: $100000+ / &euro90000+ / £65000+
هزینه ماهانه: $8000+ / &euro7200+ / £5200+

وقتی نگرانی در مورد پول و هزینه سفر نداشته باشید می توانید به هر جایی که دلتان خواست بروید. هرچند بسیاری از مردم این توانایی را ندارند و خارج از توانایی آن ها می باشد.
خبر دارم که چند وبلاگ نویس برای یک سفر لوکس، حدود 100000 دلار هزینه کرده اند. یکی از آنها ثروت خود را از طریق فروش کسب و کار اینترنتی خود در اواخر دهه 90 با رونق دات کام بدست آورد. با چنین منابع موجود مالی، شما به طور واضح می توانید پروازهایی با مسافت طولانی داشته باشید، و زمان زیادی را صرف اقامت در هتل های مجلل در مکان های گران قیمت مانند دبی، فیجی، پلینزی فرانسه، موناکو، و غیره داشته باشید.

اگر می خواهید یکسال به سفر بروید و بودجه ای به اندازه یک فرد متوسط دارید، حدس می زنم که حدود 10000 دلار در سال برای این سفر نیاز دارید. در این نوع از بودجه شما باید به عنوان یک دورهگرد سفر کنید، شاید به اندازه خانه خود راحت نباشید و نتوانید خوش بگذرانید، اما قادر خواهید بود که تجارب شگفت انگیزی بدست بیاورید. اگر می خواهید هم به کشورهای توسعه یافته و هم به کشورهای غربی سفر کنید، بودجه سالانه شما باید نزدیک به 15 تا 20 هزار دلار باشد.



منبع: چقدر هزینه برای سفر یک ساله لازم است؟
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پیام‌های این موضوع
راهنمایی نهایی برای سفر ارزان - توسط tripvc4 - ۱۳۹۴/۱۲/۲۸, ۱۰:۵۸ ب.ظ
RE: راهنمایی نهایی برای سفر ارزان - توسط tripvc4 - ۱۳۹۴/۱۲/۲۸, ۱۱:۰۵ ب.ظ
RE: راهنمایی نهایی برای سفر ارزان - توسط tripvc4 - ۱۳۹۴/۱۲/۲۸, ۱۱:۱۲ ب.ظ

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 2 مهمان