انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
9 نشان از سرانجام پیج رنک گوگل

9 نشان از سرانجام پیج رنک گوگل

#1
Wink 
امروزه بارها این سوال مطرح می گردد که آیا برای همیشه پیج رنک گوگل مرده و پایان این رتبه بندی فرا رسیده است؟ بنا بر عقیده ای در جواب می توان هم پاسخ مثبت و هم منفی داد. پاسخ مثبت برای دسته ای است که خارج از گوگل فعالیت می کنند و پاسخ منفی برای افرادی است که در استخدام گوگل هستند. یکی از باورهای متخصصین در حوزه سئو و طراحی سایت بر این است که هنوز نیز گوگل پیج رنک را به عنوان بخشی از الگوریتم رتبه بندی سازمانی استفاده می کند، ولی دیگر آن را به عنوان فشار و فاکتوری اصلی برای عموم به کار نمی برد.
با تحقیق انجام شده در این مورد می توان به 9 مورد از علائم و نشانه های پایان فرایند رتبه بندی و پیج رنک گوگل و تاثیر آن در سئو سایت اشاره نمود.
1-حذف داده های رتبه بندی از وبمستر تولز
با وجود این حذف که در سال 2009 صورت گرفت و سالیانی که از وقوع آن می گذرد خود می تواند نشانی از آنچه در آینده گوگل رخ خواهد داد، باشد.
2-مدت زمان طولانی از عدم بروزرسانی پیج رنک
با توجه به بررسی های جزیی انجام شده در مورد تعداد دفعات بروزرسانی پیج رنک در هر سال از ابتدای سال 2006 با روند نزولی این تعداد روبرو شدیم و این مهم نشانی از پایان همیشگی بروزرسانی رتبه بندی و ساخت سایت از طریق گوگل خواهد بود.
3-عدم اضافه شدن افزونه تعیین پیج رنک در مرورگر کروم
4-احتمال بسیار کم بروزرسانی مجدد پیج رنک
در تاریخ 6 اکتبر سال 2013 شخصی در توییتر از مت کاتس (مدیر بخش جستجوی اسپم گوگل) در رابطه با تاریخ آپدیت پیج رنک قبل از سال 2014 پرسید و پاسخ مت کاتس اینگونه بود که: اگر این آپدیت اتفاق بیفتد بسیار تعجب برانگیز خواهد بود.
5-تاخیر 10 ماهه در بروزرسانی پیج رنک
بر اساس روالی که معمول بود، گوگل رتبه دهی سایت ها را سالانه 3 یا 4 بار بروز می نمود.(یعنی فاصله زمانی هر بروزرسانی 4 یا 3 ماه بوده) و تاخیر 10 ماهه نشان از تغییری اساسی در این فرآیند خواهد بود.
6-با وجود شکستگی خط ارتباط پیج رنک، عدم تمایل گوگل به تعمیر آن
خلاصه وار می توان گفت که منظور از خط ارتباطی گوگل، چیزی است که گوگل برای ارسال داده های بروزشده پیج رنک به نوار ابزار استفاده می کند.
7-بروزرسانی داده های پیج رنک تنها کمکی است برای جستجوگران
بر اساس بیانیه مت کاتس دلیل عدم حذف کامل پیج رنک توسط گوگل به دلیل کاربری سئو وب سایت نیست بلکه به این دلیل که هنوز نیز بیشتر جستجوگران و کاربران از آن به عنوان معیاری برای تعیین اعتبار سایت و طراحی وب سایت بهره می برند.
8-بر اساس گفته جان مواِلر پیج رنک از تاریخ 1/22/2014 بروز نشده است.
9-گوگل از این حقیقت آگاه گردیده که پیج رنک اهرمی برای اسپم شده است.

با بیان این موارد می توان نتیجه گرفت دیگر نمی توان بر روی پیج رنک گوگل به عنوان عاملی تعیین کننده برای بهینه سازی سایت تکیه نمود و نیز نباید در انتظار بروزرسانی رتبه بندی سایت ها از جانب گوگل بود.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان