انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مفاهیم اولیه مدارهای آنالوگ و دیجیتال

مفاهیم اولیه مدارهای آنالوگ و دیجیتال

#1
با سلام خدمت دوستان کلیدستانی
دنبال یکسری مطالب در باره مفاهیم و تعاریف اولیه در باره مدارهای آنالوگ و دیجیتال هستم
خیلی جستجو کردم ولی چیزی دستگیرم نشد ممنون میشم از آقای مهندس که در این خصوص کمکی بهم بکنن یا اگر مقاله ای در این زمینه دارن بهم معرفی کنند.
پاسخ

مفاهیم اولیه مدارهای آنالوگ و دیجیتال

#2
سلام.
واقعیتش کتاب زیاده و نمیشه کتابی رو به عنوان بهترین معرفی کرد، ولی بنده یک مدت پیش که تعدادی کتاب رو بررسی کردم، کتاب زیر به نظرم خوب بود (به زبان انگلیسی) :

ROBBINS, A. H. (2003). Circuit Analysis - Theory and Practice - 3rd ed.

سبک آن را ببینید و سعی کنید به دنبال کتاب های مشابه آن باشید (توضیح تئوری در کنار عکس های مدرن و رنگی و توضیحات عملی تر و نزدیکتر به محیط آزمایشگاه ها).
کتاب های دانشگاهی مثل مدار 1 و مدار 2 (که ترجمه فارسی آنها در بازار موجود است)، بیشتر تئوری و حل مسائل مهندسی مد نظرشان است (که برای مهندسی که می خواهد به صورت تئوری در زمینه مدار کار کند و مداوم روی کاغذ با تحلیل مدارها سر و کار دارد، مناسب خواهد بود)، اما کتاب های مشابه کتاب بالا، بیشتر سعی می کنند مفاهیم را توضیح داده (به صورتی که خسته کننده نباشد) و مثال هایی محدودی را نیز ذکر نمایند (بیشنر روی مفاهیم و کاربردهای عملی و مشابه آزمایشگاه، تاریخچه و ... تمرکز دارند و در عین حال، تئوری را هم ذکر می کنند).

Flower
bookbook 
لطفا برای درج کد، از دکمه مخصوص درج کد در ادیتور انجمن استفاده کنید.
در مورد برنامه نویسی، مدیران تنها راهنمایی می کنند و نوشتن برنامه نهایی، به عهده کاربران می باشد (اینجا محلی برای یادگیری است، نه سفارش کدنویسی).
کاربران باید ابتدا خود به خطایابی برنامه بپردازند، نه اینکه به محض دیدن خطا، کدها را در انجمن، copy و paste کرده و از مدیران انتظار بررسی داشته باشند.
پاسخ
 سپاس شده توسط MATLAB

مفاهیم اولیه مدارهای آنالوگ و دیجیتال

#3
جناب مهندس خیلی ممنون کتابی که معرفی کردید تقریبا چیزی بود که دنبالش بودم با اینکه به زبان انگلیسی بود تقریبا دست و پا شکسته مطالبی رو ازش بیرون کشیدم
مرسی
پاسخ
 سپاس شده توسط admin ، ebraeim75

مفاهیم اولیه مدارهای آنالوگ و دیجیتال

#4
دوستانی که رشته الکترونیک هستند میشه راهنمایی کنن که ایا مقاله ای در همین سبکی که مدیر معرفی کردند به زبان فارسی وجود داره یا نه؟
الان دنبال مقالات داخلی هستم که بصورت تعوری مفاهیم مدارهای انالوگ و دیجیتال رو شرح بده
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان