انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
توصیف صفحه فرود (landing page) در طراحی سایت

توصیف صفحه فرود (landing page) در طراحی سایت

#1
Wink 
توصیف صفحه فرود (landing page) در طراحی سایت
 

 
نتایج همواره نشان از تفاوت صفحه فرود با دیگر صفحات سایت را دارد. این صفحه ها در طراحی وب سایت با تمرکز بر روی موضوعات ویژه کمک به افزایش ترافیک و بازدیدکننده سایت می نمایند.
تعریفی از صفحه فرود (Landing page)
جامع ترین تعریفی که می توان از صفحه فرود ارائه داد: هر صفحه اینترنتی که هرشخصی می تواند در آن فرود یا ورود کند که این امکان یا از طریق موتورهای جستجوست یا فرم و تبلیغات اینترنتی موجود در سایت های دیگر. مفید فایده بودن این صفحه در ساخت سایت کمی بیش از حد گسترده، است. البته در زمینه بازاریابی تجاری این تعریف قابل ملاحظه، محدودتر می شود.
در چالش رقابت، یک صفحه فرود، یک صفحه مجزا از سایت است که با هدفی مشخص ولی محدود طراحی شده است. هدف نیز محدود نمودن گزینه های یک بازدیدکننده برای صفحات فرود و هدایت مستقیم آنها به هدفی مشخص است. این صفحات چون راهنمایی مانع از سردرگمی گردیده و چون ایستگاه ورودی برای بقیه صفحه های سایت عمل می کنند.
یکی از اهداف صفحات فرود، بازاریابی یا فروش بیشتر را با مثالی شرح می دهیم:
1-کلیک از طریق صفحه فرود: با انتخاب این گزینه توسط کاربر، مستقیما به صفحه محصولات و خدمات ارائه شده سایت هدایت می شود. (در این حالت صفحه فرود بیشتر نقش واسط معامله را در طراحی سایت دارد)
2-صفحات فرودی که از طریق آن بازدیدکننده مستقیما به ثبت نام در خبرنامه یا تکمیل فرمی جهت مشاوره هدایت می شود. (در این مورد نیز این نوع صفحات نقش ارجاع کنندگی را دارند)
دلیل نیاز سایت به صفحات فرود بیشتر
صفحات فرود نقش مهمی در استراتژی بازاریابی آنلاین و سئو سایت دارند.
بر اساس آمار ارائه شده از سوی hubsport با آنالیز انجام شده بر روی 7000 سایت تجاری کوچک، مشخص شد که سایت هایی که تعداد صفحات فرود خود را از 10 به فقط 15 عدد افزایش داده اند تا 55% افزایش بازدید و بهینه سازی سایت و متعاقبا فروش بیشتر را داشته اند. بنابراین تعداد بیشتر صفحات فرود استراتژی صعودپذیری بوده و نتایج مثبت بزرگی در سئو خواهد داشت. البته این را باید در نظر داشت که صفحات فرود نباید توسط خودشان ایجاد شوند. این صفحات بخش مهمی از سیستمی هستند که با هم کار می کنند.
صفحات فرود چگونه کار می کنند؟
هر صفحه فرود یک جز از توالی بزرگی از صفحه هاست که در آن بازدیدکننده یک ستون از عملکرد(CTA) یا پیامی از وب سایت یا ایمیل یا تبلیغاتی را دیده و برای هدفی مشخص وارد این صفحه می گردد. پایان بخش این توالی از صفحات، صفحه متشکرم است که به بازدیدکننده این پیام را می رساند که صاحب سایت با موفقیت اطلاعات لازم را دریافت نموده است.
این صفحات با ترفند زیبایی شناسی بصری و ترکیب جملات جالب و ترغیب کننده و بکارگیری عناصر صحیح قادر به جذب شمار زیادی از بازدیدکنندگان وفادار و هدف سایت خواهد بود و بدین گونه گامی مهم در جهت پیشبرد رتبه بندی و سئو وب سایت خواهد داشت.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان