انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
طراحی سایت نسخه موبایل

طراحی سایت نسخه موبایل

#1
   

طی مدت اخیر استفاده از گوشی های هوشمند به طور چشمگیری در حال افزایش است و اکثر کاربران تمامی کارهای خود را به وسیله آن ها انجام می دهند، از جمله تمامی کارهای اینترنتی، که این موضوع اهمیت طراحی وب سایت منطبق با موبایل را نمایش می دهد.طبق آمار کسب شده بعید نیست تا مدتی دیگر استفاده از اینترنت های موبایل از اینترنت های خانگی و لپتاپ ها پیشی بگیرد، پس ما نیازمند طراحی سایت نسخه موبایل هستیم.
طراحی سایت نسخه موبایل یا واکنش گرا از جمله تکنولوژی های است که امروزه جزء موارد ضروری در انجام پروژه ها به شمار می رود و شخصی نیست که به وجود آن در وب سایت خود تاکید نکند.
طراحی سایت نسخه موبایل نیازمند ارزیابی است
طراحی سایت، دیگر تنها به منظور مرور در کامپیوترهای خانگی صورت نمی گیرد و شخص سازنده به طور حتم اهمیت طراحی سایت ریسپانسیو (واکنش گرا) را مد نظر قرار خواهد داد. امروزه به جز تبلت ها و گوشی های هوشمند که نیازمند طراحی سایت نسخه موبایل هستند، حتی کنسول های بازی و تلویزیون های هوشمند نیز قابل اتصال به اینترنت را دارند که باید طراحی سایت با امکان نمایش صحیح در این دستگاه ها صورت بگیرد.

   


حال با در نظر گرفتن تنوع دستگاه ها و اهمیت طراحی سایت نسخه موبایل، ساخت وب سایت منطبق با تمامی این موارد از آنجایی که دسترسی به همه این دستگاه ها مشکل است، دشوار خواهد بود. اما شبیه سازهای بسیار مختلفی برای تست و بررسی وب سایت ها در دستگاه های مختلف ساخته شده است.شبیه سازها این قابلیت را برای شما فراهم می کنند که یک وب سایت را با قابلیت های مختلف آن، از نظر انطباق با طراحی سایت نسخه موبایل مورد ارزیابی قرار دهید.حال این دستگاه ها می توانند iPhone, iPad, Android BlackBerryباشند که بدون نیاز به حضور فیزیکی آن ها خواهید توانست بررسی های لازم را انجام دهید.
 استفاده از iPad Peek در بررسی طراحی سایت نسخه موبایل
برای کسب اطمینان از نمایش درست وب سایت خود در محصولات شرکت اپل شامل نسخه های مختلف آیفون و آیپد و ارزیابی طراحی سایت نسخه موبایل می توانید آن را در طراحی سایت وب سایت iPad Peek بررسی نمایید .این وب سایت حالت های افقی و عمودی نمایش سایت در در محصولات مختلف شرکت اپل برای شما به نمایش می گذارد.
وب سایت Responsivepx
برای ارزیابی طراحی سایت نسخه موبایل و بررسی آن به منظور اطمینان از واکنش گرا بودن می توانید ازسایت Responsivepx نیز کمک بگیرید.حال قادر خواهید بود تا نحوه نمایش و کار کردن با قسمت های مختلف وب سایت را به صورت بصری در سایزهای متفاوت ببینید.

   


ابزار بسیار کاربردی به نام Screenfly
یکی از قدرتمندترین ابزارها در این زمینه و برای بررسی طراحی سایت نسخه موبایل Screenfly است که گستره وسیعی از سیستم عامل های مختلف و نسخه های متفاوت از برندهای گوناگون را شامل می شود.در واقع به خاطر شامل شدن انواع سیستم عامل ها،Screenfly یک شبیه ساز رایج و پرکاربرد است.با استفاده از این ابزار خواهید توانست در سیستم عامل های مختلف نحوه نمایش وب سایت خود را ارزیابی کنید و به طراحی سایت نسخه موبایل خود نمره دهی عادلانه ای داشته باشید.
کمک گرفتن از W3C mobileOK Checker
 طراحی سایت نسخه موبایل : وب سایت W3C mobileOK Checker یک ابزار اعتبارسنجی خودکار مبتنی بر وب است که میزان هماهنگی وب سایت شما با موبایل ها را مورد ارزیابی قرار می دهد و طراحی سایت نسخه موبایل شما را بررسی می کند..در واقع این تست در مقابل استاندارد W3C برای تلفن های همراه است که خود W3C آن را گسترش داده است.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان