انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ایجاد تایم لاین با استفاده از فایل xml (در برنامه نویسی اندروید)

ایجاد تایم لاین با استفاده از فایل xml (در برنامه نویسی اندروید)

#1
Wink 
سلام دوستان میخام یه timeline مثل لاین درست کنم که هر کاربر بتونه برای دوستاش پست بزاره و میخام این پست مثل یه سند html شامل عکس و متن باشه مثل شکل سوال من اینکه چطوری باید این کار رو بکنم ایده خودم اینکه کاربر پست اش رو توی یه ویرایش گر تایپ کنه و عکس های مورد نیاز رو بین متن ها بزاره و بعد ما این پست رو در قالب یه فایل xml  ذخیره کنیم و روی سرور با یه نام منحصر به فرد ذخیره کنیم و بعد دوستانش برای دیدن پست اون رو دانلود کنن و ببینین به نظر شما این کار درسته یا نه و اگه درسته چطوری باید یه ویرایشگر درست کنم که خروجی xml بده

   
پاسخ

ایجاد تایم لاین با استفاده از فایل xml (در برنامه نویسی اندروید)

#2
سلام.
اگر قرار است که یک نرم افزار حرفه ای داشته باشیم، نمایش محتوا با استفاده از تگ ها (tags) مورد مناسبی است.
یعنی مثلا وقتی قرار است ارسال یک کاربر را مشاهده کنیم، کدی که برنامه اندروید از سرور اینترنتی دریافت می کند، به صورت زیر می باشد (یک مثال فرضی با تگ هایی که به صورت قراردادی تعریف شده اند) :

کد پی‌اچ‌پی:
[TEXT]some text 1[/TEXT][IMAGE]image_id_or_address[/IMAGE][TEXT]some text 2[/TEXT][VIDEO]video_id_or_address[/VIDEO

بنابراین برنامه اندروید، تگ های قراردادی خاص خود را خواهد داشت و با پردازش این متن دریافتی از سرور، متن و عکس ها را در عنصرهای مورد نیاز (بر اساس UI طراحی شده برای برنامه اندروید) نمایش می دهد.
برای دریافت 100 یا 200 ارسال پشت سرهم، همان ساختار json می تواند به کار رود (همین کدهای متناظز با ارسال ها، توسط ساختار json دریافت می شوند)، اما محتویات خود ارسال ها (که ساختار قابل پیش بینی ندارند)، بر اساس تگ های قراردادی می باشد.

------------------------------------------

اما اگر حتما می خواهید از HTML استفاده شود (و بعد نمایش در WebView)، نیازی به ذخیره فایل xml و یا حتی فایل html نیست (اصلا در هیچ روشی نباید کد ارسال به صورت فایل ذخیره شود). شما باید ادیتوری (یا ساختاری دلخواه) داشته باشید که عکس و ویدئو را در سرور آپلود (upload) کند و بعد id متناظر با آن، در کد HTML مربوط به آن ارسال ذخیره خواهد شد و بعد کد HTML ارسال نیز در پایگاه داده (database) ذخیره می شود (برای مورد قبل با تگ های دلخواه که شرح دادیم نیز باید چنین سیستمی برای آپلود فایل ها داشته باشید). بنابراین تنها مواردی که به صورت فایل ذخیره می شوند، عکس ها، ویدئوها و ... می باشد و در هر صورت، باید ارسال را به صورت یک سری کد در پایگاه داده داشته باشیم.
در مورد چگونگی تعریف ساختار ادیتور (editor) (یا یک سیستم ساده برای آپلود فایل ها) در اینترنت جستجو کنید.

bookbook 
لطفا برای درج کد، از دکمه مخصوص درج کد در ادیتور انجمن استفاده کنید.
در مورد برنامه نویسی، مدیران تنها راهنمایی می کنند و نوشتن برنامه نهایی، به عهده کاربران می باشد (اینجا محلی برای یادگیری است، نه سفارش کدنویسی).
کاربران باید ابتدا خود به خطایابی برنامه بپردازند، نه اینکه به محض دیدن خطا، کدها را در انجمن، copy و paste کرده و از مدیران انتظار بررسی داشته باشند.
پاسخ
 سپاس شده توسط sadeq460 ، شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان