انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
انتخاب رشته (برنامه نویسی android و php)

انتخاب رشته (برنامه نویسی android و php)

#1
به نام خدا
سلام،میدونم جاش اینجا نیست ولی.... .

من 14 سال هستم وسال بعد انتخاب رشته دارم میشه بگین که کدوم رشته مناسب تر برای برنامه نویسی android و php ؟
پاسخ

انتخاب رشته (برنامه نویسی android و php)

#2
سلام

نظام آموزش و پرورش این دو رشته رو نداره

من الکترونیک رو پیشنهاد میکنم

بزودی
پاسخ
 سپاس شده توسط admin

انتخاب رشته (برنامه نویسی android و php)

#3
سلام.
معمولا برای برنامه نویسی، مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار و یا رشته IT (مهندسی اطلاعات) توصیه می شود، اما برخی رشته های دیگر مهندسی نیز با برنامه نویسی سر و کار دارند.
مثلا خود بنده مهندسی برق خوندم، لیسانس گرایش الکترونیک بودم (برق - الکترونیک) و فوق لیسانس، مخابرات (برق - مخابرات - میدان).
من از رشته برق خیلی راضی هستم و واقعا به آن علاقه دارم. بعد هم مواردی که مربوط به مهندسی کامپیوتر بود را شخصا کار کردم. اولین زبان برنامه نویسی که به طور جدی کار کردم، متلب (MATLAB) بود، که تقریبا در تمامی رشته های مهندسی کاربرد دارد. بعد کمی HTML و CSS یاد گرفتم و سایت کلیدستان را با آموزش های برنامه نویسی متلب که به آن تسلط نسبی داشتم، شروع کردم (با همان مطالب ساده ای که از HTML و CSS یاد گرفته بودم سایت را ساختم). 
بعد هم رفتم سراغ یادگیری PHP و MySQL و ... 
در کل، اصول برنامه نویسی بین همه زبان ها مشترک است، اولین زبان برنامه نویسی را که به خوبی یاد بگیرید، فراگیری بقیه ساده تر خواهد بود.
این موارد را توضیح دادم که بگویم خیلی از کسانی که برنامه نویسی زبان های مختلف کار می کنند، ممکن است رشته دانشگاهی آنها اصلا ربطی به برنامه نویسی نداشته باشد. البته مسلما اگر فرد رشته دانشگاهی مرتبط با موضوع فعالیت خود داشته باشد، می تواند خیلی حرفه ای تر در آن زمینه کار کند، مثلا پروژه های لیسانس، فوق لیسانس و یا دکتری خود را بر اساس همان پروژه هایی که انجام می دهد، ارائه کند. ولی اگر هم رشته دانشگاهی مرتبط با آن نبود، دلیلی بر این نیست که نمی توان در آن زمینه پیشرفت زیاد داشت.

فکر کنم برخی دانشگاه ها برنامه نویسی اندروید را به عنوان واحد اختیاری ارائه می کنند (حداقل یکبار این خبر را شنیدم ولی نمی دانم کدام دانشگاه بود) که احتمالا برای همان مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار و یا IT می باشد.
برای انتخاب رشته، خیلی باید تحقیق کنید و ((هرگز تنها تحت تاثیر حرف های یک نفر (مثلا خود بنده) و یا شرایط یک محدوده زمانی خاص)) قرار نگیرید. خیلی چیزها را باید در نظر بگیرید. علاقه شخصی، شرایط فعلی، شرایطی که کارشناسان پیش بینی می کنند، دانشگاه های مورد نظرتان، صحبت های کسانی که در آن رشته ها فارغ التحصیل شده اند و ...
به هر حال برایتان آرزوی موفقیت دارم. 


 
bookbook 
لطفا برای درج کد، از دکمه مخصوص درج کد در ادیتور انجمن استفاده کنید.
در مورد برنامه نویسی، مدیران تنها راهنمایی می کنند و نوشتن برنامه نهایی، به عهده کاربران می باشد (اینجا محلی برای یادگیری است، نه سفارش کدنویسی).
کاربران باید ابتدا خود به خطایابی برنامه بپردازند، نه اینکه به محض دیدن خطا، کدها را در انجمن، copy و paste کرده و از مدیران انتظار بررسی داشته باشند.
پاسخ
 سپاس شده توسط rayej.ir

انتخاب رشته (برنامه نویسی android و php)

#4
دقیقا بنده هم با نظر آدمین موافق هستم.
من هم کارشناسی رشته ریاضی و کاربردها رو در دانشگاه پلی تکنیک خوندم و ارشد هم مدیریت مالی . و در هیچ کدوم از مقاطع رشته تخصصی بنده کامپیوتر و برنامه نویسی نبود. من با 12 واحد برنامه نویسی که در دانشگاه پاس کردم به برنامه نویسی علاقه مند شدم..
این حرف آدمین واقعا درسته که اگه شما یکی از زبانهای برنامه نویسی رو مسلط بشید میبینید بقیه زبانها تا حد زیادی شبیه هستند.
من همیشه فکر میکردم که چطور میشه برخی از افراد این همه زبان برنامه نویسی بلد هستند.اما وقتی زبان c  رو خوندم .به راحتی C++
جاوا ،سی شارپ و پی اچ پی و یاد گرفتم.
اینکه حتما لزوما  رشته تحصیلی شما اندروید(که همچین رشته ای هنوز موجود نیست)باشه  درست نیست.خیلی از افراد رشته دانشگاهی شان نرم افزار نبوده ولی در این حوزه مسلط هستند .
شما بهتر است فعلا مسیر انتخاب کنید و از بین علوم تجربی و ریاضی و انسانی یکی رو انتخاب کنید.و بعدا با گذشت زمان و پخته تر شدن و بالا رفتن اطلاعاتتان برای رشته ورود به دانشگاه تصمیم بگیرید .
پاسخ
 سپاس شده توسط rayej.ir

انتخاب رشته (برنامه نویسی android و php)

#5
یه جورایی مثل یادگیری زبان خارجی میمونه.
خیلیا هستن 5 یا 6 زبان بلدن حرف بزنن ولی اگه بپرسی میگن سختیش فقط همون اولیه.
جالبه الان انقد ابزار اومده، همونطوری که میشه با گوگل ترنسلیت یا مترجمای جیبی، جملات رو به هر زبونی ادا کرد و تلفظ کرد، توی برنامه نویسی هم همینطوره.
یک سری ابزار های انلاین اومدن که می شه بدون دونستن برنامه نویسی، نرم افزار موبایل یا سایت ساخت باهاشون.
دقیقا انگار انگلیسی بلد نیستی ولی انگلیسی حرف بزنی Big Grin
هفته پیش به این سایت برخوردم مثلا، درسته نمیشه نرم افزارهای خیلی خاصی باهاش بسازید ولی شاید برا شمام جالب باشه. رایگانم هست.
http://puzzley.ir/  
 
پاسخ

انتخاب رشته (برنامه نویسی android و php)

#6
به نام خدا
سلام،ممنواز جواب های خوبتوت.

یه سوال دیگه به نظر شما بهتر از کدام شاخه(نظری،کار ودانش و فنی حرفه ای)وارد رشته های مهندسی شد؟

باز هم ممنون از تمام دوستان.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان