انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 1 رای - 2 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
بهینه کردن سرعت اجرای کدهای متلب

بهینه کردن سرعت اجرای کدهای متلب

#2
فرض کنید قرار است در حین اجرای برنامه ، مارتیسی به نام A با اندازه نهایی 1000 در 1000 ساخته بشه . به این صورت که به مرور و در حین اجرای برنامه ، مقادیر آن به مرور ساخته خواهد شد . یعنی مثلا ممکنه ابتدا 100 عضو داشته باشه ، بعد بشه 200 عضو ، بعد بشه 300 عضو و همین طور در برنامه ، اندازه آن افزایش یابد تا به اندازه نهایی 1000 در 1000 برسد .
نکته مهم در اینجا این است که نرم افزار متلب باید به طور متوالی اندازه ماتریس را تغییر دهد و نوشتن و پاک کردن ها و پردازش های اضافه زیادی رو باید انجام بده که باعث اتلاف زمان میشه .
راه حل این است که چون از ابتدا می دانیم اندازه نهایی ماتریس A به صورت 1000 در 1000 خواهد بود ، بنابراین در همان ابتدای برنامه ، با دستور zeros ، ماتریس A را به صورت یک ماتریس با ابعاد 1000 در 1000 که تمامی عناصر ان صفر هستند تعریف کنیم تا سپس در هنگام اجرای برنامه ، تنها مقادیر آن مشخص شود . کد به صورت زیر خواهد بود :

کد:
A=zeros(1000,1000);

این کار در عدم اتلاف وقت ، بسیار مفید خواهد بود .
bookbook 
لطفا برای درج کد، از دکمه مخصوص درج کد در ادیتور انجمن استفاده کنید.
در مورد برنامه نویسی، مدیران تنها راهنمایی می کنند و نوشتن برنامه نهایی، به عهده کاربران می باشد (اینجا محلی برای یادگیری است، نه سفارش کدنویسی).
کاربران باید ابتدا خود به خطایابی برنامه بپردازند، نه اینکه به محض دیدن خطا، کدها را در انجمن، copy و paste کرده و از مدیران انتظار بررسی داشته باشند.
پاسخ
 سپاس شده توسط s.saeid


پیام‌های این موضوع
بهینه کردن سرعت اجرای کدهای متلب - توسط admin - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹, ۱۱:۳۳ ب.ظ
RE: بهینه کردن سرعت اجرای کدهای متلب - توسط admin - ۱۳۹۱/۱۱/۱۲, ۰۲:۴۵ ب.ظ
RE: بهینه کردن سرعت اجرای کدهای متلب - توسط admin - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶, ۰۳:۰۵ ب.ظ
RE: بهینه کردن سرعت اجرای کدهای متلب - توسط s.saeid - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶, ۱۰:۵۲ ب.ظ

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان