انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
طراحی برنامه آندرویدی مرتبط با سرور با قابلیت ذخیره سازی اطلاعات

طراحی برنامه آندرویدی مرتبط با سرور با قابلیت ذخیره سازی اطلاعات

#1
 سلام دوستان

چند وقتی بود ایده ایی داشتم در مورد طراحی برنامه ایی که کاربران با ثبت نام در اون و بعد لاگین کردن بتونند در مطالب کامنت بگذارند و یکجور چت درون اون برنامه باشه.فرضا اکتیویتی بدین شکل هست:https://github.com/gabrielemariotti/cardslib/raw/master/demo/images/cardsv2_small.png

و برای مثال در لیست سمت راست فرضا کاربر روی یک مورد از لیست کلیک کرد ، به یک محیط چت مانند ارجاع داده بشه که اون چت مخصوص این آیتم در لیست باشه.
برای طراحی این جور برنامه ها، چه پیشنهاداتی دارید؟

و مورد دیگه اینکه کاربر بتونه با یک دکمه به یک‌اکتیویتی بره و یک آیتم به لیست اضافه کنه.که البته توسط مدیریت تایید که شد در لیست نمایش داده بشه.

همچین چیزی امکانش‌هست؟ یا مثالی در رابطه با طراحی و نحوه ارتباط بین کاربر (کلاینت) و سرور که وقتی کاربر آیتم اضافه کرد در دیتابیس ذخیره و نمایش داده بشه.
دقیقا شبیه کارکرد برنامه دیوار که کاربران قابلیت اضافه کردن ایتم دارند.(بعد از ثبت)
خوشحال‌میشم مثالی در این رابطه بود بفرمایید.تمامی کلید ها رو نیز گشتم اما در این رابطه که برای هر آیتم چنین قابلیتی تعریف بشه‌ندیدم.
پاسخ

طراحی برنامه آندرویدی مرتبط با سرور با قابلیت ذخیره سازی اطلاعات

#2
دوست عزیز اینجور برنامه ها از چند بخش اصولا تشکیل میشه..
قسمت اول که کاربر بتونه ثبت نام کنه و لاگین بشه..که میتونید با یک فایل رابط php یک لاگین بسازید.که همون طور میدونید این فایل به یک دیتابیس یوزر وصل میشه که نام و پسورد کاربرا درآن ذخیره میشه..همچنین میتونید در دیتابیس از یک فیلد مثلا به نام active استفاده کنید.که مثلا مقدار 1 برای فعال بودن  و مقدار 0 بلاک بودن .مقدار 2 برای کاربری که  VIP  است و الی آخر.....

من دقیقا منظور شما رو از اینکه برای هر آیتم یک قابلیت چت باشه چیه؟....اگر میخواید قابلیت چت رو داشته باشید میتونید برنامه سوکت پراگرامینگ در سمت جاوا رو یاد بگیرید تا همچین قابلیت داشته و به برنامه تون اضافه کنید.

دوست عزیز برای  دیوار اشتراک و  اضافه کردن آیتم روش های زیادی هست.
مثلا فرض کنید شما میخواید کاربر بتونه یک پیام (یا عکس ..) به صورت آنلاین  به پیامها اضافه کند و بعد از تایید شما این متن نمایش داده شود..

کافیه شما متن رو با استفاده از یک editText  از کاربر بگیرید.واین مقدار به فایل رابط php ارسال کنید.

حالا داخل این فایل رابط ،عمل insert کردن رو انجام بدید و متن رو وارد دیتابیسی بکنید که از قبل داخل سرور ساخته اید.

فقط یادتون باشه برای این دیتابیس که متنهای کاربرا رو نگه میداره، یک فیلد به نام IsSHow بسازید که مقدار 0 و 1 رو بتونه بگیره.و مقدار defult اون برابر با صفر بزارید..

یعنی وقتی کاربر یک پیام جدید وارد کرد و عمل insert انجام شد.یک سطر در دیتابیس ساخته بشه که متن  در داخل یک فیلدش ذخیره شه و مقدار فیلد IsShow آن 0 قرار بگیره.

که مقدار این فیلد نشون میده باید این متن برای کاربرای دیگه نمایش داده بشه یا خیر؟.(تایید مدیریت
به این صورت که اگر متن رو خوندید و مشکلی نداشت مقدار این فیلد رو 1 قرار دهید. و اگر به هر دلیلی این پیام وارد شده توسط کاربر قابل نمایش نیست، مقدار آن رو تغییر ندید و صفر باقی بماند.(یعنی توسط مدیر که شما هستید تایید شد این متن قابل نمایش هست یا خیر).

حالا واسه نمایش پیامهای این دیتابیس ،کافیه عمل select  کردن رو درفایل رابط  روی سطرهایی از دیتابیس تون بزنید که مقدار IsShow  آن برابر است با مقدار 1. و واین مقادیر رو بفرستید سمت
اندروید و در داخل یک لیست ویو نمایش دهید
پاسخ
 سپاس شده توسط admin ، am5152 ، ahmad97

طراحی برنامه آندرویدی مرتبط با سرور با قابلیت ذخیره سازی اطلاعات

#3
خوب برای من سوال ایجاد شد.من در طراحی وب سایت به کل هیچ مشکلی ندارم
حالا مثلا من یه لوگین ساختم با دیتا بیس و...
حالا یعنی من بیام اون لوگینی که برای وب ساختم اپلود کنم رو هاست .و بعد اون بیام در برنامه اندرویدم اون صفحه رو نشون بدم؟؟؟؟؟
ممنون میشم راهنمایی کنید.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان