انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تعریف ماتریس چند بعدی

تعریف ماتریس چند بعدی

#1
Question 
سلام من یه مدل ریاضی دارم که ماتریس پنج بعدی Zijrpk و سه بعدی Yijk متغیرهای تصمیم هستند و Aijp یک پارامتر هست. من متغیرهای تصمیم رو به شکل زیر تعریف کردم و وقتی این دو متغیر رو توی معادله زیر استفاده می کنم در نهایت جواب صفر بهم داده می شه . من باید چطوری این ماتریس ها رو تعریف کنم که جواب صفر نگیرم؟؟




کد:
 
Z=zeros(s,t,n,m,c);
Y=zeros(s,t,c);
 
 
Z(i,j,r,p,k)=a(i,j,p)*Y(i,j,k);
 
 

 

 
پاسخ

تعریف ماتریس چند بعدی

#2
[font]سلام
من درمورد زمینه سوال شما چیزی بلد نیستم اما شما یک ماتریس  y تمام صفر تعریف کردید و آن را در a ضرب کردید که خب مسلما حاصل صفر خواهد بود.
در ضمن ضرب ماتریس 3بعدی در 3 بعدی نداریم بلکه می تونید یک اسکالر رو در یک ماتریس ضرب کنید یا اینکه ضرب درایه به درایه با عملگر *. انجام بدید. البته در صورتی که y و a هم اندازه باشند.
[/font]
پاسخ

تعریف ماتریس چند بعدی

#3
با تشکر از پاسخ شما. من با این تعریف مقدار صفر رو به متغیرها تخصیص می دم و در واقع مدل ریاضی با صفر در نظر گرفتن تمام مقادیر مسئله رو حل می کنه. 
در مورد ضرب هم در واقع یک درایه از یک ماتریس ضربدر یک درایه از ماتریس دیگه میشه یعنی در واقع می شه ضرب دو تا عدد اسکالر در هم. این محدودیت توی حلقه های تو در تو میفته.
روش حل من برنامه ریزی خطی مقید بر اساس تابع جریمه هست. و من به ازای هر تخطی از محدودیت یک جریمه در نظر گرفتم. فقط نمی دونم چرا بعد از run کردن تابع باز تمام متغیرها بدون تغییر می مونند و جواب صفر می دند
پاسخ

تعریف ماتریس چند بعدی

#4
متوجه ایراد کارم شدم. تعریف متغیرها مشکلی نداشتند.

 
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان