انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ایجاد پایگاه داده (در برنامه نویسی اندروید)

ایجاد پایگاه داده (در برنامه نویسی اندروید)

#1
با سلام و احترام
من قصد طراحی یک اپلیکیشن را دارم که این اپلیکیشن دارای یک فیلد جستجو خواهد بود که کاربر در داخل فیلد مربوطه یک عدد را وارد میکند ((مثل شماره یک قانون)) و پس از جستجو برنامه با توجه به عدد وارد شده، متن مرتبط با عدد را در یک صفحه جداگانه نمایش میدهد.
توضیح اینکه دیتابیس مورد استفاده دارای تقریبا 50 هزار عدد هست که هر کدام یک متن اختصاصی دارند (مثلا 50 هزار قانون)
با توجه به سنگین بودن کار، راحت ترین و در عین حال مناسب ترین شیوه برای انجام کار چگونه هست.
ممنون میشم راهنمایی دقیق بفرمائید.
آیا نیاز هست برای هر یک از قوانین یک صفحه جداگانه بسازم (اکتیویتی جداگانه)
 
پاسخ

ایجاد پایگاه داده (در برنامه نویسی اندروید)

#2
سلام.
شما یک پایگاه داده می سازید که دارای یک جدول (table) است که یکی از ستون های آن، حاوی شماره قانون خواهد بود. معمولا در ساخت جدول ها (tables) در پایگاه داده، اولین ستون جدول را به صورت Auto Increment  انتخاب می کنند، یعنی از شماره 1 شروع می شود و با هر ردیف جدیدی که در آن قرار می گیرد، یک واحد به آن اضافه کرده و شماره حاصل در اولین ستون آن ردیف ذخیره می شود. یعنی به صورت شماره های 1 و 2 و 3 و ... . بنابراین اولین ستون را معمولا به این شکل و در نقش id (یک شماره منحصربفرد) می سازند. اگر شماره های شما به همین شکل است، می توانید ستون اول را برابر شماره قانون ها در نظر بگیرید و مجبور نخواهید بود که شماره ها را دستی وارد کنید (ولی به هر حال، به ساختار اطلاعات شما نیز بستگی دارد).
خوب حالا می رویم سراغ اینگه اصلا چگونه پایگاه داده را بسازیم. اگر اطلاعات را به صورت پایگاه داده (مثلا پایگاه داده MySQL) دارید، تنها باید با یک نرم افزار مناسب، آن را به پایگاه داده SQLite تبدیل کنید. یا اگر به صورت پایگاه داده ندارید، می توانید با یک سری نرم افزار (کلید شماره 2256)، اطلاعات را در یک پایگاه داده SQLite ذخیره کنید.
فایل پایگاه داده را در پوشه assets یا raw از پروژه اندروید قرار می دهید و بعد هنگام نصب برنامه اندروید، باید با یک سری کد، آن را در محل مناسبی از حافظه خارجی (External Storage) کپی کرده (البته سایرین نیز به سادگی به فایل دسترسی خواهند داشت و برای سختتر کردن دسترسی، باید در حافظه داخلی (Internal Storage) کپی شود) و سپس اطلاعات را بر اساس نیاز برنامه، از آن بخوانید.
در مورد فراخوانی یک قانون با یک شماره خاص، باید کمی با دستورات کار با پایگاه داده (که آنها را query می نامیم) آشنا شوید. مثلا شما با یک دستور، می گویید که اطلاعات ردیفی که ستون اول (همان id) برابر 10 است از جدول با نام x خوانده شود. این موارد را در دسته بندی زیر بخوانید :

http://www.kelidestan.com/keys/categorie...ategory=23

همان طور که گفتم، چون شماره قانون به صورت دقیق مشخص می شود، تنها باید با عنصر EditText ، عدد را از کاربر دریافت کرده و سپس با یک خط دستور، ردیفی که شماره آن دقیقا برابر آن عدد است را فراخوانی کنید. اما برای مواردی که مثلا می خواهید یک کلمه را در متن قانون ها جستجو کنید، کمی متفاوت خواهد بود که قبلا در مورد آن، در موضوع زیر صحبت شده است :

http://www.kelidestan.com/forum/showthread.php?tid=5075

نیازی نیست که برای هر قانون، یک Activity بسازید و اتفاقا این کار توصیه نمی شود، بلکه سعی کنید برنامه اندروید خود را به صورت محتوا محور طراحی کنید (تنها یک Activity برای نمایش همه آن قانون ها کافی است، یعنی شماره قانون را دریافت می کند و بر اساس آن، متن قانون را نمایش می دهد) : 

کلید شماره 2253

و به عنوان مثالی از برنامه محتوا محور، کلید زیر را بخوانید :

کلید شماره 2259

bookbook 
لطفا برای درج کد، از دکمه مخصوص درج کد در ادیتور انجمن استفاده کنید.
در مورد برنامه نویسی، مدیران تنها راهنمایی می کنند و نوشتن برنامه نهایی، به عهده کاربران می باشد (اینجا محلی برای یادگیری است، نه سفارش کدنویسی).
کاربران باید ابتدا خود به خطایابی برنامه بپردازند، نه اینکه به محض دیدن خطا، کدها را در انجمن، copy و paste کرده و از مدیران انتظار بررسی داشته باشند.
پاسخ
 سپاس شده توسط Praiser ، alireza74 ، sivishka

ایجاد پایگاه داده (در برنامه نویسی اندروید)

#3
واقعا از شما متشکرم
پاسخ
 سپاس شده توسط admin ، شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان