انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
استفاده از چند table در دیتابیس، در برنامه اندروید

استفاده از چند table در دیتابیس، در برنامه اندروید

#1
میخواستم بدونم ایا میشه از یه دیتابیس چند تیبل استفاده کرد؟
مثلا فرض کنیم یه برنامه میخوایم درست کنیم که محتوایی هست
ابتدا یک لیست ویو داره و شاخه های مطالب رو مشخص میکنه
فرض کنید اولین ایتمش جوک هست دومین ایتمش احادیث هست سومین ایتمش اموزش هست و ...
و هر کدوم از این ایتم ها خودشون شامل یک لیست ویو دیگه با عنوان های دیگه هستن
من با استفاده از sqlite manager دیتابیسم رو درست میکنم
میخواستم بدونم برای چنین برنامه هایی به تعداد عنوان ها دیتابیس درست میکنن یا نه همون یه دیتا بیس کافیه و میشه تیبل اضافه کرد؟
پاسخ

استفاده از چند table در دیتابیس، در برنامه اندروید

#2
سلام.
معمولا برای محتواهایی که مربوط به یک برنامه اندروید هستند، یک پایگاه داده (database) ساخته می شود و سپس اطلاعات با ساختارهای مختلف، در جدول های (table) جداگانه در آن پایگاه داده قرار داده می شوند (یعنی شما می توانید تعداد زیادی جدول در پایگاه داده مورد نظرتان داشته باشید). بنابراین به نظر بنده، باید دلیل خاصی وجود داشته باشد که برنامه نویس، بیش از یک پایگاه داده (database) بسازد. یعنی می توان گفت که سلیقه ای است. مثلا ممکن است که یک برنامه نویس، چند پایگاه داده برای بخش های مختلف برنامه اندروید بسازد، اما برنامه نویسی دیگر، تنها یک پایگاه داده بسازد، اما در آن، هنگام ساخت جدول ها (table)، یک پیشوند ثابت برای نام جدول های هر بخش انتخاب کند (این طوری متوجه می شود که هر جدول، مربوط به کدام بخش است).
اما در موردی که مثال زدید که مثلا تعدادی پیامک (sms) با دسته بندی های مختلف داریم، به نظر من، اشتباه است که حتی آنها را در جدول های (table) جداگانه قرار بدهید. زیرا همان طور که گفتم، اطلاعات با ساختار مشابه، بهتر است که در یک جدول قرار داده شوند. مثلا در این مورد، تنها چیزی که برای آنها متفاوت است، دسته بندی پیامک ها می باشد. بنابراین شما یک جدول می سازید و یک ستون (column) آن را از جنس عدد انتخاب می کنید که در آن، شماره مربوط به دسته بندی پیامک قرار داده می شود. هنگام فراخوانی هم، مثلا تعیین می کنید که پیامک های جزء دسته بندی شماره 5 از جدول خوانده شوند. شاید بگویید که قرار دادن آنها در جدول های جداگانه، راحتتر به نظر می آید، ولی اشتباه است، زیرا مثلا فرض کنید که قبلا پیامکی را به عنوان ((خنده دار)) تشخیص داده اید، اما اکنون که آن را می خوانید، به نظرتان ((فلسفی)) می آید. اگر پیامک ها در جدول جداگانه باشند، شما باید آن را از جدول ((خنده دار ها)) حذف کرده و سپس یک ردیف (row) جدید به جدول ((فلسفی ها)) اضافه کنید، اما در حالتی که من گفتم همه در یک جدول قرار داشته باشند، شما تنها شماره دسته بندی آن را تغییر می دهید.
به هر حال، این موارد کاملا سلیقه ای است و بنده موردی را ذکر کردم که بر اساس تجربه شخصی ام بوده است و در آن بهتر می توان اطلاعات را مدیریت کرد.

bookbook 
لطفا برای درج کد، از دکمه مخصوص درج کد در ادیتور انجمن استفاده کنید.
در مورد برنامه نویسی، مدیران تنها راهنمایی می کنند و نوشتن برنامه نهایی، به عهده کاربران می باشد (اینجا محلی برای یادگیری است، نه سفارش کدنویسی).
کاربران باید ابتدا خود به خطایابی برنامه بپردازند، نه اینکه به محض دیدن خطا، کدها را در انجمن، copy و paste کرده و از مدیران انتظار بررسی داشته باشند.
پاسخ
 سپاس شده توسط جادوگر جوان ، s.saeid

استفاده از چند table در دیتابیس، در برنامه اندروید

#3
سلام من تازه شروع به برنامه نویسی اندروید کردم
من می خواهم یک دیتابیس بسازم  که با کلیک رو یک باتن اطلاعات رو توی یک صحفه ی جدید نمایش بده(مانند یک جدول که در ان تعدادی لغت انگلیسی با معنی  قرار دارد)و امکان جستجو در لغات رو هم داشته باشه
لطفا راهنمایم کنید . فوری
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان