انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
دیتابس برنامه اندروید

دیتابس برنامه اندروید

#1
باسلام
من میخواهم برای برنامه هایم یک دیتابس درست کنم که وقتی کاربر برنامه را اجرا میکند اول چند دقیقه در یک پیام به کاربر بگوید اول دیتابس را نصب کن و بعد از نصب دیتابس برنامه اجرا بشود و وارد برنامه بشود لطفا راهنمایم کنید .
دوم اینکه این دیتابش میخواهم فقط اطلاعات مربوط به آن برنامه باشد که وقتی کاربر روی دکمه نصب دیتا کلید میکند اطلاعاتی که ازقبل در داخلش ثبت کردم وارد برنامه شود.
سوم اینکه این دیتابس باید چگونه درست بشود منظورم اینکه آیا بصورت فایل - یا بصورت جدول - یا صورت فایل پی دی اف یا غیره... باشد آخه من چند تا از برنامه هایم این طور است یکی دیتابسش بصورت فایل است یکی بصورت پی دی اف یکی بصورت جدولی لطفا راهنمایم کنید.
پاسخ

دیتابس برنامه اندروید

#2
سلام.
به نظر بنده نیازی نیست قسمتی باشد که کاربر تعیین کند که پایگاه داده نصب شود، بلکه شما در اولین اجرای برنامه اندروید، به طور خودکار و بدون اعلام به کاربر، این کار را انجام دهید. 
چون ما در برنامه نویسی اندروید از پایگاه داده SQLite استفاده می کنیم، بنابراین فایل پایگاه داده هم باید با فرمت شناخته شده برای پایگاه داده SQLite باشد.
برای مواردی که پایگاه داده از پیش ساخته شده است، فایل آن را در پوشه raw یا assets از پروژه اندروید قرار می دهند و سپس در اولین بار از اجرای برنامه اندروید، فایل پایگاه داده را در حافظه خارجی (External Storage) یا حافظه داخلی (Internal Storage) کپی کرده و سپس از آن استفاده می کنند. 
در مورد کار با پایگاه داده SQLite ، دسته بندی زیر را ببینید :

http://www.kelidestan.com/keys/categorie...ategory=23

در ضمن، در موضوع زیر نیز تاحدودی در این مورد صحبت شده است :

http://www.kelidestan.com/forum/showthread.php?tid=4741

bookbook 
لطفا برای درج کد، از دکمه مخصوص درج کد در ادیتور انجمن استفاده کنید.
در مورد برنامه نویسی، مدیران تنها راهنمایی می کنند و نوشتن برنامه نهایی، به عهده کاربران می باشد (اینجا محلی برای یادگیری است، نه سفارش کدنویسی).
کاربران باید ابتدا خود به خطایابی برنامه بپردازند، نه اینکه به محض دیدن خطا، کدها را در انجمن، copy و paste کرده و از مدیران انتظار بررسی داشته باشند.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان