انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
محاسبه بر اساس دو دکمه yes و no ، در برنامه نویسی اندروید

محاسبه بر اساس دو دکمه yes و no ، در برنامه نویسی اندروید

#2
سلام دوست عزیز.
شما ابتدا یک لیست آرایه ای (ArrayList) تعریف کنید (مثلا با نام myNumbers) و این اعدادی که گفتید را به ترتیب در آن قرار بدهید (به عنوان عناصر آن لیست آرایه ای). برای تعریف لیست آرایه ای (ArrayList)، کلید زیر را بخوانید :

http://www.kelidestan.com/keys/keys.php?key=314

همچنین یک متغیر هم با نام myCursor تعریف کنید که نقش اشاره گر (مکان نما) برای عددی که در هر مرحله باید جمع شود را ایفا می کند (اشاره گر به عناصر لیست آرایه ای). 
سپس دو دکمه yes و no را بسازید. آنگاه کدهای مربوط به دکمه ها (Button) را باید بنویسیم (کدها برای تعیین عملکرد دکمه بعد از اشاره بر روی آن). 
خوب حالا می رویم سراغ الگوریتمی که باید به کار ببریم. متغیر  myCursor  در ابتدا مقدار 0 را خواهد داشت (زیرا اولین عنصر یک لیست آرایه ای، دارای شماره 0 است --> منظور شماره برای اشاره به عنصر است). اگر کاربر بر روی کلید yes کلیک کند، بر اساس شماره ذخیره شده در  myCursor ، یک عنصر را از لیست آرایه ای myNumbers فراخوانی کرده و با مقدار مورد نظرمان جمع می کنیم و سپس مقدار  myCursor را 1 واحد افزایش می دهیم (برای مرحله بعد که کاربر دوباره بر روی یکی از دو دکمه اشاره می کند). اما اگر بر روی دکمه no اشاره کند، تنها مقدار  myCursor را 1 واحد افزایش می دهیم (اما هیچ عددی را جمع نمی کنیم).
برای  myCursor  هم یک حد ماکزیمم تعیین می کنیم که اگر از یک مقداری بیشتر شد، دیگر دو دکمه هیچ عملیاتی را انجام ندهند.

bookbook 
لطفا برای درج کد، از دکمه مخصوص درج کد در ادیتور انجمن استفاده کنید.
در مورد برنامه نویسی، مدیران تنها راهنمایی می کنند و نوشتن برنامه نهایی، به عهده کاربران می باشد (اینجا محلی برای یادگیری است، نه سفارش کدنویسی).
کاربران باید ابتدا خود به خطایابی برنامه بپردازند، نه اینکه به محض دیدن خطا، کدها را در انجمن، copy و paste کرده و از مدیران انتظار بررسی داشته باشند.
پاسخ


پیام‌های این موضوع
RE: محاسبه بر اساس دو دکمه yes و no ، در برنامه نویسی اندروید - توسط admin - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹, ۰۹:۴۹ ق.ظ

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان