انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مشکل بهم ریختگی و جابجایی عناصر در دستگاه های مختلف اندروید

مشکل بهم ریختگی و جابجایی عناصر در دستگاه های مختلف اندروید

#21
(۱۳۹۳/۰۶/۲۱, ۱۰:۰۱ ب.ظ)'mhdser' نوشته: admin عزیز خیلی ممنون که بررسی کردید پوشه layout هر چی توش میذارم مبنای اجرا میشه همون. مثلا شما زحمت بکشید محتوای پوشه layout-large را داخلش کپی کنید مبنای اجرا میشه اون. البته موقع ارسال برای شما اونو خالی کردم تا از حجم فایل ارسالی کم بشه. اگر کدی هست که برنامه پس از اجرا بفهمه روی چه اندازه دستگاهی هست که بتونه به layout مورد نظر مراجعه کنه بفرمایید. خواهش میکنم دقیقتر بررسی کنید. متشکرم
 

این یک ابهام است که برای شما به وجود آمده. 
چنین چیزی وجود ندارد. وقتی برنامه اندروید بر روی یک گوشی نصب می شود، اطلاعات گوشی را دریافت می کند و بر حسب اندازه صفحه نمایش گوشی، از یکی از پوشه های layout ، فایل های xml را می خواند. مثلا اگر گوشی در دسته small قرار بگیرد، ابتدا چک می کند که آیا فایل xml ای با نام مورد نظر، در پوشه layout-small وجود دارد یا خیر. اگر وجود داشت که آن را نمایش می دهد، اما اگر وجود نداشته باشد، فایل را از پوشه layout می خواند.
اول ببینید چطور دارید برنامه اندروید را بر روی گوشی های مختلف چک می کنید. شما این رو نگفتید. 
در ضمن، اینکه اعدادی بر حسب اینچ رو ذکر کردید، نمی دونم مربوط به virtual device است یا خیر، ولی در پروژه اندروید، موردی نیست که قرار باشد بر حسب اینچ تعیین کنیم. در ضمن، بنده از  virtual device  استفاده نمی کنم چون زیادی آهسته هست. من معمولا از گوشی اندروید واقعی یا برنامه شبیه ساز youwave android استفاده می کنم.

خوب حالا این بحث ها به کنار، برای اینکه به شما ثابت کنم، من از عکس های پروژه شما، یک پروژه ساختم، اما این بار کاری کردم که صد در صد متوجه بشوید که بر روی گوشی های با اندازه صفحه نمایش مختلف، فایل xml متفاوتی نمایش داده می شود.
فایل پروژه پیوست شده و می توانید دانلود کنید. اما ابتدا صحبت های من را بشنوید :
پروزه اندروید تنها یک Activity دارد که هیچ کدی هم در آن اجرا نمی شود و فقط یک عکس در پس زمینه و یک عکس مربوط به یک دکمه نمایش داده می شود. اما ما عبارت نوشته شده در دکمه را برای فایل های xml مختلف (در پوشه های مختلف layout)، متفاوت انتخاب می کنیم. مثلا در یکی دکمه با عبارت ((منابع)) وجود دارد و در دیگری دکمه با عبارت ((زندگینامه)).
حالا عکس ها رو ببینید (اگر عکسی نمایش داده نشده، صفحه را دوباره بیاورید) :
چیدمان صفحه برای گوشی های normal :

   

 چیدمان صفحه برای گوشی های small : 

   

 چیدمان صفحه برای گوشی های large : 

   

 چیدمان صفحه برای گوشی های xlarge : 

   

حالا من برنامه رو روی دو تا گوشی واقعی تست می کنم.

نتیجه اجرای برنامه بر روی یک گوشی واقعی در دسته normal :

   

 نتیجه اجرای برنامه بر روی یک گوشی واقعی در دسته small : 

   

اگر به عبارت های نوشته شده در دکمه ها نگاه کنید (یکی نوشته منابع و دیگری نوشته زندگینامه)، مشاهده می کنید که هر دو به درستی نمایش داده شده اند.



فایل‌های پیوست

دانلود Kelidestan.com_2.zip

نام فایل Kelidestan.com_2.zip
نوع فایل .zip
دفعات دانلود 632
اندازه 4.29 MB
ارسال کننده فایل admin
bookbook 
لطفا برای درج کد، از دکمه مخصوص درج کد در ادیتور انجمن استفاده کنید.
در مورد برنامه نویسی، مدیران تنها راهنمایی می کنند و نوشتن برنامه نهایی، به عهده کاربران می باشد (اینجا محلی برای یادگیری است، نه سفارش کدنویسی).
کاربران باید ابتدا خود به خطایابی برنامه بپردازند، نه اینکه به محض دیدن خطا، کدها را در انجمن، copy و paste کرده و از مدیران انتظار بررسی داشته باشند.
پاسخ
 سپاس شده توسط kousha.nikkar ، mhdser


پیام‌های این موضوع
RE: مشکل بهم ریختگی و جابجایی عناصر در دستگاه های مختلف اندروید - توسط admin - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲, ۱۲:۱۱ ب.ظ

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 2 مهمان