انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 1 رای - 5 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مشکل در لیست علاقه مندی

مشکل در لیست علاقه مندی

#1
سلام ممنون از سایت خوبتون و آموزشای بسیار کاربردی وخوب. آموزش مربوط به لیست علاقه مندی (http://www.kelidestan.com/keys/keys.php?key=2259) که در سایت قرار داده شده خیلی خوبه ولی اگر ما در خود آموزشایی که در برنامه وجود داره به جز متن عکس هم داشته باشیم، باید چکار کنیم ؟ همونطور که در آن مبحث می بینید، آموزش ها باید متن باشه. در غیر این صورت نمیشه، اگه کد مثل آموزش جست وجو بود و اکتیویتی جدا بود عالی میشد چون خیلی راحتر میشد مانور داد ببخشید اگه طولانی شد ممنون میشم اگه جوابمو بدید.

 
پاسخ

مشکل در لیست علاقه مندی

#2
سلام.
به صورت Activity های جداگانه، خیلی زحمت دارد و برای تعداد مبحث زیاد، اصلا منطقی نیست.
اگر محتویات شما به صورت متن و عکس می باشد، می توانید محتوا را به صورت کد HTML (در فایل HTML) تعریف کنید و سپس در Activity مربوط به نمایش مبحث ها، فایل HTML مربوط به هر مبحث را در یک عنصر WebView نمایش بدهید.
یا اگر محتوای مباحث شما، شبیه به هم و ساختاریافته است، یعنی مثلا هر مبحث از دو پاراگراف متن و دو عدد عکس تشکیل می شود (که موقعیت های منظم و ثابتی هم دارند)، می توانید در فایل xml متناظر با Activity مخصوص نمایش مبحث ها، دو عنصر ImageView قرار بدهید که برای نمایش عکس ها به کار می روند و نام عکس ها را هم باید با نظم خاصی تعیین کنید تا تنها با کدنویسی java ، بتوانید عکس ها را از پوشه های drawable فراخوانی کرده و در ImageView نمایش بدهید. مثلا من نامگذاری زیر را برای عکس های مبحث ها در نظر می گیرم (برای 50 مبحث) :

کد:
a-1.jpg b-1.jpg
a-2.jpg b-2.jpg
a-3.jpg b-3.jpg
.
.
.
a-50.jpg b-50.jpg


من عکس هایی که با حرف a شروع می شوند را برای ImageView اول  و عکس هایی که با حرف b شروع می شوند را برای ImageView دوم در نظر می گیرم. بنابراین در کدنویسی مربوط به نمایش عکس های مبحث، برای  ImageView اول، شماره مبحث را به انتهای عبارت -a اضافه می کنم تا نام عکسی که باید فراخوانی شود، به دست آید و برای  ImageView دوم نیز، شماره مبحث را به انتهای عبارت -b اضافه می کنم تا نام عکس مورد نظرمان برای آن به دست بیاید.

bookbook 
لطفا برای درج کد، از دکمه مخصوص درج کد در ادیتور انجمن استفاده کنید.
در مورد برنامه نویسی، مدیران تنها راهنمایی می کنند و نوشتن برنامه نهایی، به عهده کاربران می باشد (اینجا محلی برای یادگیری است، نه سفارش کدنویسی).
کاربران باید ابتدا خود به خطایابی برنامه بپردازند، نه اینکه به محض دیدن خطا، کدها را در انجمن، copy و paste کرده و از مدیران انتظار بررسی داشته باشند.
پاسخ
 سپاس شده توسط hp93

مشکل در لیست علاقه مندی

#3
ممنون که جوابمو دادید ولی واسه من که htmlبلد نیستم نمیتونم مشکلمو حل کنم پس همون چند اکتیویتی مجزا کارمو راه میندازه ممنون میشم اگه اون رو توضیح بدید.
پاسخ

مشکل در لیست علاقه مندی

#4
منم از این نمونه ایجاد صفحه علاقمندیها استفادم کردم و البته بابت این آموزش بسیار عالی شما از شما تشکر میکنم اما مشکلی که من با این نمونه داشتم این بود که برنامه من علاوه بر لیست موضوعات اصلی و لیست علاقمندی ها ، یه اکتیویتی دیگه داره که وقتی گوشی رو تکون میدم بصورت تصادفی وارد یکی از اون موضوعات میشه
حالا با استفاده از این کدها متاسفانه این صفحه رو وقتی تکون میدم خطا میده
البته خطا به هیچ وجه از صفحه تکون دادن نیست و بی شک از همون صفحه مثلا موضوع اول هست
حالا عجیب اینه که چرا با تکون دادن وارد موضوعات نمیشه ولی از طریق لیست وارد میشه ( خطایی که میگیره مربوط به همون اکتیویتی موضوع هست نه لیست موضوعات و نه صفحه تکون دادن )
------------------
لطفا راهنمایی کنید اگه بخوام که مثلا یه لیست با 2 یا 3 موضوع باشه و بشه با کلیک روی هر کدوم از آیتم های لیست وارد اکتیویتی مورد نظر شد و اون اکتیویتی رو به لیست علاقمندیها اضافه و یا کم کرد اونم بدون استفاده از string چیکار باید بکنم ؟ (هر چند که برای مباحث زیاد صحیح نیست اما نیاز دارم به این روش )
ممنون
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان