انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
فهرست m فایلهای بازشده در متلب

فهرست m فایلهای بازشده در متلب

#1
سلام ، وقتی چندین m فایل در متلب باز میکنیم و در هنگام خروج از متلب این m فایل ها را نبندیم ، وقتی دوباره برنامه منلب را باز کنیم ، این m فایلها وجود دارند. فهرست m فایلهای بازشده در متلب، در چه فایلی ذخیره میشود؟
***چرا به این مطلب نیاز دارم؟ بعضی اوقات m فایلهایی که در برنامه متلب باز میکنم از فلش یا هارداکسترنال است و با m فایلهایی که از درون هارد کامپیوتر باز میکنم، اشتباه گرفته میشوند و نمیدانم m فایل بازشده مربوط به چه آدرسی است تا اینکه برنامه متلب را باز میکنم ( وقتی فلش به کامپیوتر متصل نباشد) متوجه میشوم که چند m فایلی که قبلا باز کرده بودم نیستند و من دقیقا نمیدانم در کجای فلشم ذخیره کرده ام . شاید در نگاه اول باعث تعجب باشه ولی وقتی m فایلهای زیادی بنویسید و دائما برای یک برنامه بخصوص در زمانهای مختلف کدنویسی کنید ، حساب کار از دستتون در میره و نمیدونید m فایل هایی که برای این برنامه در مقاطع مختلف زمانی نوشتید چی بوده ، کجا هستند . معمولا برای رسیدن به یک کد نهایی ، چندین مرتبه (20 تا 30 مرتبه ) کدنویسی میکنم و معمولا هم در جاهای مختلف ذخیره میکنم.
 

 
دوست دارم زندگی رو . . . 
پاسخ

فهرست m فایلهای بازشده در متلب

#2
خودم جواب خودم رو بدم !!!
شما با تایپ دستور زیر در خط command متلب میتونید به یک سری فایل دسترسی پیدا کنید ؟!؟!؟ خب عجله نکنید الان دستور رو ببینید بعد توضیح میدم ، خب بریم پایین ....


کد:
winopen(prefdir)

... اول اینکه در قسمت Help متلب میتونید توضیحات prefdir رو بخونید!
دوم اینکه من هم یه توضیح کوتاهی میدم : فایل history.m همون هیستوری متلب است که هر چی در هیستوری میبینید اینجا هم هست ( خوب نگاه کنید همه چی سرجاش باشه )
                                                           فایل cwdhistory.m هم فهرست m فایلهایی که در متلب باز هستند نمایش میده !

حالا اینجا رو داشته باش : میتونی فایل MATLABDesktop.xml را یه جای دیگه ذخیره کنی ( منظورم کپی پیست ) اونوقت بعد از یک مدت دیگه ، که دلت برای m فایلهای قبلیت تنگ شد و یاد روزهای خوش گذشته افتادی ، میری فایل رو که کپی پیست کردی پیدا میکنی و اونو به جای همین فایل در همون آدرس قرار میدی ، بعد برو متلب رو باز کن و ..... wow
دیدید سخت نبود ، بماند یک ساعت وقتم رو گرفت تا فهمیدم ...
دوست دارم زندگی رو . . . 
پاسخ
 سپاس شده توسط admin ، شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان