انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مرحله بازی (برنامه نویسی اندروید)

مرحله بازی (برنامه نویسی اندروید)

#1
من یه بازی دارم که میخوام مرحله ای بشه وباSharedPreferencesهر مرحله  ذخیره بشه اما نمی دونم چی کار کنم که ذخیره شه و دوم اینکه چیکار کنم که اول مرحله ها قفل باشن و بعد قفل مرحله های بعدی باز بشه؟
در ضمن سایت عاااااااااااااااااااااااااااااااالی دارین واقعا ممنون که به سوالات قبلیم پاسخ دادیم خیلی ممنوووووووووووووووووووووووووووووون
پاسخ
 سپاس شده توسط admin

مرحله بازی (برنامه نویسی اندروید)

#2
سلام دوست عزیز.

خیلی ممنون. 

ابتدا توصیه می کنم که کلید زیر را در مورد استفاده از SharedPreferences در برنامه نویسی اندروید بخوانید :

http://www.kelidestan.com/keys/keys.php?key=288

کلید فوق درباره استفاده از SharedPreferences برای ذخیره اطلاعات می باشد (تا زمان uninstall برنامه اندروید). فرض می کنیم که بازی شما مثلا 10 مرحله داشته باشد. شما باید ابتدا یک کلاس با نام Prefs بسازید که برای  SharedPreferences به کار می رود. سپس در کلاس  Prefs ، یک آرایه از جنس Boolean تعریف کنید که دارای 10 عنصر باشد. همان طور که می دانید، یک متغیر Boolean ، می تواند مقدار true یا false را در خود ذخیره کند. ما مقدار false را به عنوان اینکه مرحله هنوز قفل است، در نظر می گیریم. مقدار true را نیز به عنوان باز بودن مرحله در نظر خواهیم گرفت. بنابراین باید اولین عنصر آرایه مورد نظر برابر true باشد (چون اولین مرحله باز است) و سایر عنصرها، برابر false باشند. در واقع، این مقادیر را برای تعریف اولیه در کلاس  Prefs خواهیم داشت.
در پایان هر مرحله، باید عنصر مربوط به آن مرحله در آرایه مورد نظرمان را به true تغییر بدهید. برای این منظور، به همان کلید مراجعه کنید، توضیحاتی در مورد چگونگی تغییر اطلاعات ذخیره شده با  SharedPreferences داده شده است.
پس زمانی که کاربر به Activity مربوط به نقشه مرحله ها می رود، باید ابتدا آن 10 عنصر را فراخوانی کنیم تا ببینیم که مقدارشان true است یا false و سپس بر اساس مقدار آنها، دو حالت متفاوت را به کاربر نمایش بدهیم (نحوه فراخوانی اطلاعات SharedPreferences در همان کلید شرح داده شده است). اگرچه می توان با موارد مختلفی مثل تعدادی ImageView ، یک ListView و ... یک نقشه برای مراحل بازی ساخت، اما مثلا فرض کنید که نقشه مرحله ها را با 10 تا ImageView بخواهیم بسازیم. برای این منظور، 10 تصویر در ImageView ها قرار می دهیم که هر کدام مربوط به یک مرحله است. سپس برای تک تک مرحله ها، چک می کنیم که آیا مقدار مربوط به آنها برابر true است یا false . اگر برابر true باشد، تصویر تغییری نمی کند و تنها کدهایی را اجرا می کنیم که کاربر را به آن مرحله ببرد، اما اگر مقدار آن برابر false باشد، یک تصویر قفل را بر روی تصویر نمایش داده شده در ImageView ، قرار می دهیم و برای آن، هیچ کدی نمی نویسیم تا با اشاره کاربر بر روی آن ImageView ، هیچ اتفاقی نیفتد.

bookbook 
لطفا برای درج کد، از دکمه مخصوص درج کد در ادیتور انجمن استفاده کنید.
در مورد برنامه نویسی، مدیران تنها راهنمایی می کنند و نوشتن برنامه نهایی، به عهده کاربران می باشد (اینجا محلی برای یادگیری است، نه سفارش کدنویسی).
کاربران باید ابتدا خود به خطایابی برنامه بپردازند، نه اینکه به محض دیدن خطا، کدها را در انجمن، copy و paste کرده و از مدیران انتظار بررسی داشته باشند.
پاسخ

مرحله بازی (برنامه نویسی اندروید)

#3
خیییییییییییییلیییییییی ممنوووووووووووون
پاسخ
 سپاس شده توسط admin ، شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان