انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
دوران محورهای مختصات در متلب

دوران محورهای مختصات در متلب

#2
سلام.
برای تبدیل مختصات (Coordinate transformation)، باید یک ماتریس برای تبدیل مختصات بر اساس زاویه چرخش را محاسبه کنید و سپس در مختصات قدیمی ضرب نمایید تا مختصات جدید به دست آید.
نگاهی به لینک زیر بیندازید :

http://www.ieee-uffc.org/ultrasonics/sof...ure2_7.htm

در آن، برای تبدیل دو بعدی، ماتریس زیر بیان شده است :


کد:
[cos(theta) -sin(theta) ; sin(theta) cos(theta)]

که در آن، theta برابر زاویه چرخش می باشد.
برای سه بعدی، لینک زیر را ببینید :

http://en.wikipedia.org/wiki/Rotation_matrix

همچنین بد نیست که نگاهی به دستور rotate بیندازید.
علاوه بر این، دستورات sph2cart و cart2pol و cart2sph و pol2cart ، دستوراتی برای تبدیل بین دستگاه های مختصات مختلف در متلب می باشند که اگر آنها را در help متلب مشاهده کنید، رابطه تبدیل نیز توضیح داده شده است.



 
bookbook 
لطفا برای درج کد، از دکمه مخصوص درج کد در ادیتور انجمن استفاده کنید.
در مورد برنامه نویسی، مدیران تنها راهنمایی می کنند و نوشتن برنامه نهایی، به عهده کاربران می باشد (اینجا محلی برای یادگیری است، نه سفارش کدنویسی).
کاربران باید ابتدا خود به خطایابی برنامه بپردازند، نه اینکه به محض دیدن خطا، کدها را در انجمن، copy و paste کرده و از مدیران انتظار بررسی داشته باشند.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پیام‌های این موضوع
دوران محورهای مختصات در متلب - توسط Melissa2014 - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲, ۱۲:۵۷ ب.ظ
RE: دوران محورهای مختصات در متلب - توسط admin - ۱۳۹۳/۰۳/۱۳, ۰۱:۱۷ ب.ظ

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان