سلام.
برای تبدیل مختصات (Coordinate transformation)، باید یک ماتریس برای تبدیل مختصات بر اساس زاویه چرخش را محاسبه کنید و سپس در مختصات قدیمی ضرب نمایید تا مختصات جدید به دست آید.
نگاهی به لینک زیر بیندازید :
http://www.ieee-uffc.org/ultrasonics/sof...ure2_7.htm
در آن، برای تبدیل دو بعدی، ماتریس زیر بیان شده است :
که در آن، theta برابر زاویه چرخش می باشد.
برای سه بعدی، لینک زیر را ببینید :
http://en.wikipedia.org/wiki/Rotation_matrix
همچنین بد نیست که نگاهی به دستور rotate بیندازید.
علاوه بر این، دستورات sph2cart و cart2pol و cart2sph و pol2cart ، دستوراتی برای تبدیل بین دستگاه های مختصات مختلف در متلب می باشند که اگر آنها را در help متلب مشاهده کنید، رابطه تبدیل نیز توضیح داده شده است.
برای تبدیل مختصات (Coordinate transformation)، باید یک ماتریس برای تبدیل مختصات بر اساس زاویه چرخش را محاسبه کنید و سپس در مختصات قدیمی ضرب نمایید تا مختصات جدید به دست آید.
نگاهی به لینک زیر بیندازید :
http://www.ieee-uffc.org/ultrasonics/sof...ure2_7.htm
در آن، برای تبدیل دو بعدی، ماتریس زیر بیان شده است :
کد:
[cos(theta) -sin(theta) ; sin(theta) cos(theta)]
که در آن، theta برابر زاویه چرخش می باشد.
برای سه بعدی، لینک زیر را ببینید :
http://en.wikipedia.org/wiki/Rotation_matrix
همچنین بد نیست که نگاهی به دستور rotate بیندازید.
علاوه بر این، دستورات sph2cart و cart2pol و cart2sph و pol2cart ، دستوراتی برای تبدیل بین دستگاه های مختصات مختلف در متلب می باشند که اگر آنها را در help متلب مشاهده کنید، رابطه تبدیل نیز توضیح داده شده است.
لطفا برای درج کد، از دکمه مخصوص درج کد در ادیتور انجمن استفاده کنید.
در مورد برنامه نویسی، مدیران تنها راهنمایی می کنند و نوشتن برنامه نهایی، به عهده کاربران می باشد (اینجا محلی برای یادگیری است، نه سفارش کدنویسی).
کاربران باید ابتدا خود به خطایابی برنامه بپردازند، نه اینکه به محض دیدن خطا، کدها را در انجمن، copy و paste کرده و از مدیران انتظار بررسی داشته باشند.