انجمن سایت کلیدستان



دوران محورهای مختصات در متلبزمان کنونی: ۱۳۹۵/۰۹/۲۱، ۰۶:۱۴ ب.ظ
کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: Melissa2014
آخرین ارسال: admin
پاسخ 2
بازدید 2117

رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
دوران محورهای مختصات در متلب

دوران محورهای مختصات در متلب

#1
سلام دوستان، میخواستم بدونم برای دوران محورهای مختصات در فضای سه بعدی، تحت زاویه ای دلخواه، از چه ماتریسی باید استفاده کنیم؟؟
بطوریکه متلب محورهای دوران داده شده ی جدید رو بعنوان محورهای اصلی قبول کنه و برنامه ای که بعدا مینویسم رو در این مختصات جدید نشون بده، نه مختصات قبلی.
ممنونم میشم اگه کمکم کنید 
 
پاسخ

دوران محورهای مختصات در متلب

#2
سلام.
برای تبدیل مختصات (Coordinate transformation)، باید یک ماتریس برای تبدیل مختصات بر اساس زاویه چرخش را محاسبه کنید و سپس در مختصات قدیمی ضرب نمایید تا مختصات جدید به دست آید.
نگاهی به لینک زیر بیندازید :

http://www.ieee-uffc.org/ultrasonics/sof...ure2_7.htm

در آن، برای تبدیل دو بعدی، ماتریس زیر بیان شده است :


کد:
[cos(theta) -sin(theta) ; sin(theta) cos(theta)]

که در آن، theta برابر زاویه چرخش می باشد.
برای سه بعدی، لینک زیر را ببینید :

http://en.wikipedia.org/wiki/Rotation_matrix

همچنین بد نیست که نگاهی به دستور rotate بیندازید.
علاوه بر این، دستورات sph2cart و cart2pol و cart2sph و pol2cart ، دستوراتی برای تبدیل بین دستگاه های مختصات مختلف در متلب می باشند که اگر آنها را در help متلب مشاهده کنید، رابطه تبدیل نیز توضیح داده شده است.



 
bookbook 
لطفا برای درج کد، از دکمه مخصوص درج کد در ادیتور انجمن استفاده کنید.
در مورد برنامه نویسی، مدیران تنها راهنمایی می کنند و نوشتن برنامه نهایی، به عهده کاربران می باشد (اینجا محلی برای یادگیری است، نه سفارش کدنویسی).
کاربران باید ابتدا خود به خطایابی برنامه بپردازند، نه اینکه به محض دیدن خطا، کدها را در انجمن، copy و paste کرده و از مدیران انتظار بررسی داشته باشند.
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان

آخرین کلیدهای غیررایگان

شما هم می توانید کلیدهای غیررایگان منتشر کنید (بیشتر بدانید)