انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 2 رای - 2.5 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
نمایش تصاویر در تمام گوشی ها

نمایش تصاویر در تمام گوشی ها

#1
با سلام
برای تمام گوشی ها صفحات باید در پوشه های drawable  جداگانه طراحی شود و کد جاوا هر کدام جداگانه است؟
 
پاسخ

نمایش تصاویر در تمام گوشی ها

#2
سلام.
خیر نیازی به کد java جداگانه نمی باشد. اما می توان در پوشه های drawable مختلف، عکس های با اندازه های مختلف را برای گوشی های با رزولوشن متفاوت، قرار داد. مثلا خود عکس ic_launcher.png که همان آیکون (icon) برنامه اندروید است، در تمامی پوشه های drawable وجود دارد (با اندازه های مختلف). خود من تمام عکس ها را در همان drawable-hdpi قرار می دهم و به نظرم این مورد بیشتر باید برای تصاویر مهم پروژه اندروید (مثل همان آیکون) به کار رود (نه همه عکس ها). اگر این مورد برای تمام عکس ها اجرا شود، حجم برنامه اندروید زیاد می شود و به نظر من، منطقی نیست.
علاوه بر این، برای فایل های xml نیز می توان برای گوشی های مختلف، فایل های xml جداگانه ساخت که در مورد آن، در کلید زیر صحبت کرده ایم :

http://www.kelidestan.com/android/android-39.php

به این مسئله، باید توجه ویژه داشته باشید و خود من، تاکنون در دو تا از برنامه های اندرویدی که ساخته ام، فایل های xml متفاوتی برای گوشی های مختلف طراحی کرده ام. در واقع، ابتدا باید ببینید که آیا می توانید یک فایل xml مناسب بسازید که وقتی آن را در صفحه نمایش های با اندازه های کوچک، متوسط و بزرگ آزمایش می کنید، به خوبی نمایش داده شود. اگر خوب بود که هیچ، اما اگر متفاوت بودند، ابتدا سعی کنید که ویژگی های عناصر همان فایل xml را به گونه ای تغییر بدهید که برای تمام اندازه های مختلف، مطابق میل شما به کاربر نمایش داده شود، اگر موفق نشدید، آنگاه می توانید طبق همان کلیدی که لینک آن را در بالا قرار دادم، چندین فایل xml برای گوشی های با اندازه صفحه نمایش متفاوت، بسازید.
حتی ممکن است که اصلا بخواهید نوع چیدمان عناصر فایل xml ، در گوشی های با اندازه های مختلف، متفاوت باشد و در اینگونه موارد نیز باید فایل های xml مختلف برای گوشی های با اندازه های متفاوت، ساخته شود.

علاوه بر این، باید توجه داشته باشید که ممکن است کاربر گوشی خود را بچرخاند، یعنی دو حالت landscape و portrait را داریم و برای آنها نیز می توان فایل های xml جداگانه ساخت.

bookbook 
لطفا برای درج کد، از دکمه مخصوص درج کد در ادیتور انجمن استفاده کنید.
در مورد برنامه نویسی، مدیران تنها راهنمایی می کنند و نوشتن برنامه نهایی، به عهده کاربران می باشد (اینجا محلی برای یادگیری است، نه سفارش کدنویسی).
کاربران باید ابتدا خود به خطایابی برنامه بپردازند، نه اینکه به محض دیدن خطا، کدها را در انجمن، copy و paste کرده و از مدیران انتظار بررسی داشته باشند.
پاسخ
 سپاس شده توسط moralschool ، شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان