انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 2 رای - 5 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تفاوت سایت استاتیک و دینامیک

تفاوت سایت استاتیک و دینامیک

#1
Question 
سلامی به پهنای باند اینترنت 
(اولش عذر خواهی میکنم که سوالاتم مبتدیانه هست  اساتید عفو بفرمایید)
جناب ادمین من یه ارائه دارم در مورد php  اولش میخوام تفاوت سایت استاتیک و دینامیک رو بگم : 

استاتیک که(حداقل) css , html برای ساختن و یه هاست برای اپلود فایل ها و یه دامنه (اگه اشتب گفتم بگید)

اما دینامیک رو نمیدونم چطوری بگم مثلا میگن کدهای زبان های سمت سرور میره
تو سرور پردازش میشه
-یعنی سایت استاتیک سرور نداره ؟ پس فرق اول سایت استاتیک و دینامیک این هست عایا؟

-یا سوالم رو اینطروی بپرسم که تفاوت سرور و هاست چیه؟
-ایا سایت دینامیک هم هاست داره یا اطلاعات رو تو همون جای که اطلاعات پردازش میشه (سرور)نگه میدارن ؟

تفاوت بعدی پایگاه داده هست 
-پایگاه داده ها جزعی از حافظه ای هست که به عنوان سرور یا هاست در اختیار ما قرار میگیره ؟یعنی کجا نگه داری میشه ؟

- واینکه تمامی پایگاه داده ها اطلاعات رو در غالب جدول نگه میدارن یا فقط sql اینطوریه . (اگه غیر از این هم هست مثالی بزنید لطفا)

با سپاس
پاسخ
 سپاس شده توسط admin

تفاوت سایت استاتیک و دینامیک

#2
سلام دوست عزیز. 
سرور را می توان به طور ساده، یک کامپیوتر قوی دانست که به طور شبانه روزی به شبکه اینترنت متصل است. این کامپیوتر نیز مثل کامپیوترهای دیگر، دارای حافظه (Hard)، واحد پردازش (CPU) و سایر موارد است (البته دقت کنید که کسی که می خواهد یک سرور بخرد، یک کامپیوتر قوی نمی خرد بلکه اینگونه کامپیوتر ها تحت عنوان سرور به فروش می رسند و تنها خواستم بگویم که سرور تنها یک کامپیوتر قوی و بهینه شده برای پذیرش فایل های مربوط به سایت های اینترنتی می باشد). وقتی می گوییم که مثلا مدیر سایت کلیدستان، از یک شرکت، هاست خریده است، به این معنی می باشد که مدیر کلیدستان به آن شرکت، مبلغی پول پرداخت می کند و در عوض، از بخشی از امکانات سرور آنها (مثل بخشی از حافظه، قابلیت پردازش اطلاعات سایت توسط CPU و ...) استفاده می کند.
البته پهنای باند نیز به عنوان مشخصه پلن های (plan) مختلف هاست به حساب می آید که علاوه بر مشخصات سرور، در نظر گرفته می شود.
اگر صفحات سایت، استاتیک باشند (مثلا تماما با کدهای HTML ساخته شده باشند و پسوند آن html باشد)، وقتی کاربری آدرس آن صفحه استاتیک از سایت را در مرورگر خود وارد می کند، تنها کاری که سرور انجام می دهد این است که کدهای آن صفحه را برای کامپیوتر کاربر می فرستد و سپس کامپیوتر کاربر، کدها را توسط مرورگر اینترنت، نمایش می دهد. اما مثلا فرض کنید که صفحه مورد نظر، یک صفحه PHP باشد (یعنی دارای پسوند php) و همان طور که می دانید، صفحات PHP دینامیک هستند، آنگاه وقتی کاربر درخواست دیدن آن صفحه را می دهد، چون پسوند فایل، php است بنابراین سرور می داند که ابتدا باید کدهای PHP درون صفحه را پردازش کند و سپس نتیجه آن را به صورت کدهای قابل نمایش در کامپیوتر کاربر، برای وی بفرستد. بنابراین، در صفحات دینامیک، قبل از ارسال کدهای صفحه به کامپیوتر کاربر، ابتدا کدهای دینامیک صفحه، در سرور اجرا شده و معادل آنها در میان کدهای صفحه قرار داده می شود و نتیجه به کامپیوتر کاربر ارسال می گردد.
من حدس می زنم که تمامی پایگاه های داده از جدول (table) استفاده می کنند، ولی چون در این زمینه اطلاعات کاملی ندارم، توصیه می کنم از فرد دیگری نیز بپرسید.
پایگاه داده نیز بخشی از فضای حافظه هاست را اشغال خواهد کرد، اگر غیر از این بود، صاحبان سایت ها، همه اطلاعات سایت را در پایگاه داده ذخیره می کردند تا محدودیت های هاست را دور بزنند.
همین انجمن mybb متعلق به سایت کلیدستان، بیشتر اطلاعات خود را در پایگاه داده ذخیره می کند، به جز عکس ها و کدهای ساختاری انجمن.
حتی می توان اطلاعات عکس ها را نیز با روش هایی در پایگاه داده ذخیره کرد.

bookbook 
لطفا برای درج کد، از دکمه مخصوص درج کد در ادیتور انجمن استفاده کنید.
در مورد برنامه نویسی، مدیران تنها راهنمایی می کنند و نوشتن برنامه نهایی، به عهده کاربران می باشد (اینجا محلی برای یادگیری است، نه سفارش کدنویسی).
کاربران باید ابتدا خود به خطایابی برنامه بپردازند، نه اینکه به محض دیدن خطا، کدها را در انجمن، copy و paste کرده و از مدیران انتظار بررسی داشته باشند.
پاسخ
 سپاس شده توسط legolas_ir ، شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان