انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 1 رای - 2 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
محاسبه انتگرال

محاسبه انتگرال

#1
با سلام من تو محاسبه ی انتگرال به مشکل برخوردم و نمیدونم از چه دستوری و به چه شکل استفاده کنم..........در ابتدا از دستور int استفاده میکردم که بی فایده بود....... بعد سراغ دستور quad(vectorize) در صفحه http://www.kelidestan.com/matlab/matlab-42.php رفتم ، ..........غافل از اینکه در آرگومان انتگرال یک پارامتر دیگه هم وجود داره و اونم t هستش که در این مرحله از انتگرالگیری فقط یه پارامتر به حساب میاد ......... حدود این انتگرال مثلا میتونه از -۳۰۰ تا +۳۰۰ باشه ممکنه کمکم کنید؟
integral(erf(t*sqrt((x-10)^2+84100)))/((x-10)^2+84100)^(3/2) dx
توضیح غیر ضروری اینکه erf همون error function هستش


فایل‌های پیوست

عکس(ها)
   
پاسخ

محاسبه انتگرال

#2
سلام .
تابع erf به صورت زیر تعریف میشه :


   


بنابراین یک انتگرال ، درون انتگرال اصلی خواهیم داشت .
اینکه دستور erf رو داخل انتگرال گذاشتید ، درست نیست . شما ابتدا انتگرال مربوط به erf را برای همان ورودی های صورت کسر ، به صورت جداگانه ، حساب کنید (با همان روش های انتگرال گیری متلب و کاری به دستور erf نداشته باشید) . سپس عبارت حاصل را جایگزین کرده و آنگاه انتگرال اصلی را به دست آورید .
bookbook 
لطفا برای درج کد، از دکمه مخصوص درج کد در ادیتور انجمن استفاده کنید.
در مورد برنامه نویسی، مدیران تنها راهنمایی می کنند و نوشتن برنامه نهایی، به عهده کاربران می باشد (اینجا محلی برای یادگیری است، نه سفارش کدنویسی).
کاربران باید ابتدا خود به خطایابی برنامه بپردازند، نه اینکه به محض دیدن خطا، کدها را در انجمن، copy و paste کرده و از مدیران انتظار بررسی داشته باشند.
پاسخ
 سپاس شده توسط 4i469x ، شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان