انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 1 رای - 2 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
وارد کردن اطلاعات یک فایل csv بزرگ به درون متلب

وارد کردن اطلاعات یک فایل csv بزرگ به درون متلب

#1
سلام .
یک نفر ، سوال پرسیده بودن که چطور می تونیم اطلاعات یک فایل csv بزرگ رو به درون نرم افزار متلب وارد کنیم و نکته مهم هم این بود که فایل مورد نظر ایشان دارای اطلاعات زیادی است (زیادی بزرگه) .
اول باید فایل csv رو با نرم افزار excel باز کنیم و سپس save as را انتخاب کنیم و یک فایل دیگر با پسوند xlsx بسازیم . سپس اطلاعات را می توان توسط این فایل xlsx به درون نرم افزار متلب وارد کرد . روش کار در لینک زیر شرح داده شده است :

وارد کردن اطلاعات از Excel به درون متلب

اما متاسفانه فایل زیادی بزرگه . اتفاقی که در این زمان میفته اینه که RAM کامپیوتر کم میاره و همین باعث میشه که روند خواندن اطلاعات برای نرم افزار متلب حسابی طولانی شود . مثلا من فایل مورد نظر را خواستم باز کنم اما تا 1 ساعت هم هنوز نرم افزار متلب بازش نکرده بود و مجبور شدم نرم افزار متلب رو ببندم . وقتی هم نگاه کردم دیدم که RAM کامپیوتر به طور کامل اشغال شده بود .
شاید راه حل اصلی این باشد که از یک کامپیوتر قوی تر استفاده کنیم ، اما می توان روش های دیگر را نیز امتحان کرد .
در این موارد ، من توصیه می کنم که ابتدا یک بار روند شرح داده شده در لینک بالا رو انجام بدید (با یک فایل xlsx با 4 عدد ، نه با بخشی از فایل اصلی) ، تا ابتدا روش رو خوب یاد بگیرید . بعد یک فایل xlsx از بخش اول اطلاعات فایل اصلی بسازید و اون رو وارد متلب بکنید . کلا ببینید با چه مقدار از اطلاعات ، به مشکل بر نمی خورید . سپس اطلاعات را به صورت بخش بخش وارد نرم افزار متلب بکنید .
خوب تا حالا اطلاعات رو به صورت بخش بخش وارد کردیم بنابراین کل اطلاعات درون چندین ماتریس ذخیره شدن . اکنون که قصد داریم روی اطلاعات پردازش انجام بدیم ، دو روش وجود داره . روش اول اینکه برنامه رو طوری بنویسیم که بر روی اطلاعات درون این چند ماتریس پردازش انجام بده . روش دوم هم اینه که چند ماتریس رو با هم ادغام کنیم که البته ممکنه با محدودیت های اندازه ماتریس و بردار در متلب روبرو بشیم .
به هر حال باید این روش ها رو امتحان کنید و ببینید کدوم روش برای شما مناسب است .
اگر اطلاعات رو وارد کردید و با مشکل پر شدن RAM روبرو شدید (با هر کدام از دو روش - اینجا منظورم روش ها نیست) ، یک راه حل وجود داره و اون اینه که اطلاعات رو در چند فایل mat ذخیره کنید و هر بار یکی رو با برنامه بخونید ، روی اطلاعاتش پردازش کنید و سپس اطلاعات اون رو از متلب پاک کنید و به سراغ فایل بعدی برید . این طوری RAM کمتری اشغال میشه .
bookbook 
لطفا برای درج کد، از دکمه مخصوص درج کد در ادیتور انجمن استفاده کنید.
در مورد برنامه نویسی، مدیران تنها راهنمایی می کنند و نوشتن برنامه نهایی، به عهده کاربران می باشد (اینجا محلی برای یادگیری است، نه سفارش کدنویسی).
کاربران باید ابتدا خود به خطایابی برنامه بپردازند، نه اینکه به محض دیدن خطا، کدها را در انجمن، copy و paste کرده و از مدیران انتظار بررسی داشته باشند.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان