انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ترانزیستورها

ترانزیستورها

#4
معمولا ترانزيستور را با دو ديود مدل سازي مي کنند از اين مدل براي تشخيص سالم بودن ترانزيستور استفاده مي کنند. عملکرد ترانزيستورها به عنوان يک طبقه در مدار بستگي به نظر طراح دارد اما در صورتي که ترانزيستور را يک جعبه سياه در نظر بگيريم که داراي دو ورودي و دو خروجي است با توجه به اينکه ترانزيستور داراي سه پايه است بايد يکي از پايه ها را به عنوان پايه مشترک بين ورودي و خروجي در نظر بگيريم. اين پايه مشترک اساس آرايش هاي مختلف ترانزيستور است.

يکي از پايه هاي ترانزيستور با نام Base و پايه ديگر با نام اميتر (تزريق کننده) و پايه آخر با نام کالکتور (جمع کننده ) شناخته شده است. بسته به اينکه کداميک از پايه هاي مذکور به عنوان پايه مشترک در نظر گرفته شود آرايش هاي بيس مشترک Common Base – کالکتور مشترک Common Collector- اميتر مشترک Common Emitter – ممکن خواهد بود. هر کدام از اين آرايش ها داراي يک خصوصيت خواهند بود که متفاوت با ديگر آرايش ها است مثلا اميتر مشترک داراي بهره توان بسيار زياد است و يا بهره ولتاژ بيس مشترک زياد است و. . .

منبع :
http://www.fadak.us/A.database/Electroni...A.0083.htm
bookbook 
لطفا برای درج کد، از دکمه مخصوص درج کد در ادیتور انجمن استفاده کنید.
در مورد برنامه نویسی، مدیران تنها راهنمایی می کنند و نوشتن برنامه نهایی، به عهده کاربران می باشد (اینجا محلی برای یادگیری است، نه سفارش کدنویسی).
کاربران باید ابتدا خود به خطایابی برنامه بپردازند، نه اینکه به محض دیدن خطا، کدها را در انجمن، copy و paste کرده و از مدیران انتظار بررسی داشته باشند.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات


پیام‌های این موضوع
ترانزیستورها - توسط admin - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷, ۰۳:۲۸ ب.ظ
RE: ترانزیستورها - توسط admin - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷, ۰۳:۳۸ ب.ظ
RE: ترانزیستورها - توسط admin - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷, ۰۳:۴۹ ب.ظ
RE: ترانزیستورها - توسط admin - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷, ۰۳:۵۴ ب.ظ

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان