انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 1 رای - 3 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
میکروکنترلرهای ARM

میکروکنترلرهای ARM

#2
arm چی هست؟

این قطعات پردازنده ای هستند ، از نوع 32 بیتی و دارای معماری RISC هستند و سرعت نسبتا بالایی هم دارند (کلاک از 300 تا 2000 مگاهرتز)و مجهز به برخی امکانات داخلی (adc و dac و تایمر وکانتر و pwm و rtc و i2c و spi و dmaو ...)وحافظه کش هستند . قابلیت ها و باس های استانداردی که برای این پروسسورها در نظر گرفته شده به همراه سرعت بالا ، حافظه کش مناسب ، مقایسه گرهای داخلی ، تایمرهای 16 بیتی برای پیاده سازی RTC و ... ، باعث شده که عملکرد این تراشه ها نسبت به انواع دیگر پروسسورهای هم تراز ، دارای کیفیت و قدرت بالاتری باشه .

چرا قبلا از این پردازنده استفاده نمیشده ، ایا به تازگی وارد بازار شدند؟

این پردازنده قبلا توسط شرکت arm تولید میشده که این شرکت هم به قیمت بالا این پردازنده رو به مشتریان خاص میفروخته ، اما از اوایل سال 2002 به بعد این شرکت مجوز ساخت این پردازنده رو به شرکتی های همچون ATMEL و Luminary Micro و شركت philips و چند تا شرکت دیگه میده .
شرکت های فوق با اضافه کردن امکاناتی مثل انواع مبدل ها (دیجتال به انالوگ و ....)، انواع رابط ها (بلوتوث ، usb )و... این پردازنده رو به یک پردازنده عمومی تبدیل میکنند و اون رو به بازار جهانی عرضه میکنن.

منبع :
http://www.mojsazan.com/forum/showthread.php?tid=590
bookbook 
لطفا برای درج کد، از دکمه مخصوص درج کد در ادیتور انجمن استفاده کنید.
در مورد برنامه نویسی، مدیران تنها راهنمایی می کنند و نوشتن برنامه نهایی، به عهده کاربران می باشد (اینجا محلی برای یادگیری است، نه سفارش کدنویسی).
کاربران باید ابتدا خود به خطایابی برنامه بپردازند، نه اینکه به محض دیدن خطا، کدها را در انجمن، copy و paste کرده و از مدیران انتظار بررسی داشته باشند.
پاسخ


پیام‌های این موضوع
میکروکنترلرهای ARM - توسط admin - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶, ۰۵:۱۴ ب.ظ
RE: میکروکنترلرهای ARM - توسط admin - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷, ۰۲:۳۴ ق.ظ
RE: میکروکنترلرهای ARM - توسط admin - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷, ۰۲:۳۶ ق.ظ
RE: میکروکنترلرهای ARM - توسط admin - ۱۳۹۲/۰۱/۲۷, ۰۲:۴۷ ق.ظ

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان