انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
دانشگاه هومبولت برلین

دانشگاه هومبولت برلین

#1
دانشگاه هومبولت برلین: نگاهی به تاریخچه و اهمیت آن
معرفی دانشگاه هومبولت برلین
دانشگاه هومبولت برلین (HU) یکی از دانشگاه‌های معتبر و معروف در آلمان است که در منطقه مرکزی میت در شهر برلین واقع شده است. این دانشگاه دولتی با تاریخچه‌ای باارزش و ریشه‌دار به دستور فردریک ویلیام سوم تأسیس شد. افتخار مؤسسه‌گذاری این دانشگاه به ویلهلم فون هومبولت، یوهان گوتلیب فیچت و فردریش ارنست دانیل شلایرماخر تعلق دارد. این موسسه آموزش عالی در سال ۱۸۱۰ با نام دانشگاه برلین تأسیس شد و به عنوان دانشگاه قدیمی‌ترین شهر برلین شناخته می‌شود. تا سال ۱۹۴۵ با نام دانشگاه فریدریش ویلهلم شناخته می‌شد.
تخصص‌ها و شهرت جهانی
این مؤسسه آموزشی بیشتر در زمینه‌های هنری و علوم انسانی فعالیت می‌کند و به دلیل استانداردهای بالا، تخصص‌های برتر و محیط آموزشی عالی به عنوان یکی از مراکز تحصیلی برجسته در دنیا محسوب می‌شود. دانشگاه هومبولت برلین به عنوان یکی از نخستین مؤسسات آموزش عالی اروپا به شهرت رسیده است و در بخش‌های مختلفی از هنر و علوم انسانی، تحقیقات بزرگی انجام داده است.
مرکز اصلی و تسهیلات دانشگاه
مرکز اصلی دانشگاه هومبولت برلین در جاده "Unter den Linden" در قلب شهر برلین قرار دارد. این ساختمان تاریخی که توسط پادشاه فردریک دوم ساخته شد، به عنوان قلب محیط آموزشی دانشگاه محسوب می‌شود. انستیتوهای مختلف علوم انسانی همراه با وزارت دادگستری و وزارت تجارت و اقتصاد نیز در اطراف این ساختمان قرار دارند.
پردیس‌های دانشگاه
دانشگاه هومبولت برلین دارای چندین پردیس در سرتاسر شهر برلین است. پردیس نورد که در نزدیکی "برلین هاپوتبنهاف" قرار دارد، جزو این پردیس‌هاست. این مکان محل اقامت دانشجویان و محل تشکیل دانشکده‌هایی از جمله مرکز پزشکی دانشگاه Charité است. همچنین، پردیس آدلرزوف در جنوب شرقی برلین نیز محل دانشکده علوم طبیعی به همراه علوم رایانه و ریاضیات است.
نتیجه‌گیری
دانشگاه هومبولت برلین با تاریخچه‌ای بلند، تخصص‌های متنوع، واقعیت‌های تاریخی و محیط آموزشی برجسته یکی از مؤسسات برتر آموزش عالی جهان به شمار می‌رود. از آنجایی که در زمینه‌های هنری و علوم انسانی فعالیت می‌کند و تحقیقات بزرگی در این حوزه‌ها دارد، موفقیت‌های بزرگی را به خود اختصاص داده است. این دانشگاه با قدمتی صد و دوازده ساله همچنان در راستای ارتقاء آموزش و پژوهش‌های خود ادامه می‌دهد.
رتبه‌بندی برجسته دانشگاه هومبولت برلین

دانشگاه هومبولت برلین: تلاش برای برتری در طول تاریخ
دانشگاه هومبولت برلین با تاریخچه‌ای طولانی و ارزشمند دارای ریشه‌هایی عمیق است. از لحظه تأسیس این دانشگاه، تمام تلاش‌ها به‌منظور بهبود و بهترین بودن آن در دوران‌های مختلف انجام شده است. در امروزه، دانشگاه هومبولت برلین با موفقیت‌های بزرگ خود در رنکینگ جهانی دانشگاه‌ها قرار دارد.
رتبه‌بندی در سطح جهانی
امروزه، دانشگاه هومبولت برلین با تکیه بر تاریخچه‌ای بلند و انجام تلاش‌های پیوسته، موفق به کسب جایگاه ویژه‌ای در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی شده است. در جدول زیر می‌توانید رتبه‌بندی این دانشگاه در چندین رتبه‌بندی معتبر جهانی مشاهده کنید:
رتبه‌بندی
منبع۸۶
تایمز
۱۳۱
QS
۶۱
US NEWS

دانشکده‌های تخصصی دانشگاه هومبولت برلین
دانشگاه هومبولت برلین با ۹ دانشکده مختلف در حوزه‌های مختلفی از علوم فعالیت می‌کند. این دانشکده‌ها عبارتند از:
  1. دانشکده حقوق
  2. دانشکده ریاضی و علوم طبیعی (شامل جغرافیا، علوم کامپیوتر، ریاضیات، شیمی و فیزیک)
  3. دانشکده علوم زندگی (شامل کشاورزی و باغداری، زیست‌شناسی و روانشناسی)
  4. Charité – دانشگاه علوم پزشکی برلین (به‌طور مشترک با دانشگاه آزاد برلین)
  5. دانشکده اول فلسفه (شامل فلسفه، تاریخ، مردم‌شناسی اروپا و گروه کتابخانه و علوم اطلاع‌رسانی)
  6. دانشکده دوم فلسفه (شامل ادبیات، زبان‌شناسی، مطالعات اسکاندیناوی، ادبیات عاشقانه، مطالعات انگلیسی و آمریکایی، مطالعات اسلاو و فلسفه کلاسیک)
  7. دانشکده علوم انسانی و علوم اجتماعی (شامل علوم اجتماعی، مطالعات فرهنگی و هنر، مطالعات آسیایی و آفریقایی با همراهی باستان‌شناسی، علوم ورزشی، مطالعات توان‌بخشی، آموزش و مدیریت کیفیت در آموزش‌وپرورش)
  8. دانشکده الهیات
  9. دانشکده اقتصاد و مدیریت بازرگانی
[*]با توجه به تخصص‌های متنوع این دانشکده‌ها و وجود زیرساخت‌های مناسب، دانشگاه هومبولت برلین به‌عنوان یک مرجع علمی و آموزشی برجسته در سطح جهان شناخته می‌شود.
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان