انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
چرا باید از اتصالات پنوماتیک استفاده کنیم؟

چرا باید از اتصالات پنوماتیک استفاده کنیم؟

#1
هنگامی که به درستی انتخب، مونتاژ و نصب شده باشند، تجهیزات و عملگرهای پنوماتیک علی رغم نیاز به نگهداری محدود دارای عمر مفید طولانی خواهند بود. بسیاری از تجهیزات ورزشی که در باشگاه ها وجود دارند برای عملکرد خود به عملگرهای پنوماتیک احتیاج دارند که در میان آن ها میتوان دوچرخه ثابت و تجهیزات مربوط به وزنه برداری را نام برد. اگر قصد دارید با یادگیری دوره آموزش لوله کشی ساختمان کسب درامد کنید با ما همراه باشید و از طریق همین صفحه ثبت نام خود را در یکی از معتبرترین آموزشگاه های تاسیسات کشور تکمیل نمائید و در اولین دوره آموزش لوله کشی ساختمان شرکت نمائید. اتصالات سازه های فلزی با استفاده از میخ پرچ طی فرآیندی به نام پرچ کاری صورت میگیرد. در گذشته بیشتر لولههایی که برای انتقال آب گرم و سرد استفاده میشدن، فلزی بودن و به صورت روکار اجرا میشدن که مشکلات زیادی مثل زنگزدگی رو به همراه داشتن. هنگامی که نیاز به ساخت سازهای بلند با ظرفیت باربری بالا وجود داشته باشد، چندین قطعه پیش ساخته برای ساخت عضوهای سازه مورد استفاده قرار میگیرد.

در ساختمان های در حال ساخت باید لوله های فاضلاب را در مقابل مصالح دیگر محافظت کرد تا آسیب نبینند. کاربرد این نوع جکها در صنعت در موارد فشردهسازی یا پرسکاری قطعات، جدا کردن قطعات از قالب و یا ساخت گیرههای پنوماتیکی است. در گذشته، پرچ نیز به این منظور مورد استفاده قرار میگرفت اما با گسترش کاربرد پیچ، به کارگیری پرچ به دلایل مختلف منسوخ شد. کاربرد رایج این حالت، اتصال دو ستون با سطح مقطعهای متفاوت است. انواع اتصالات سازه های فولادی بر اساس ابزار اتصال کدام هستند؟ بر اساس بار اصلی وارد شده، اتصالات سازه های فولادی به انواع خمشی (صلب)، برشی (نیمه صلب) و محوری تقسیمبندی میشوند. همانطور که در طول این متن به آن اشاره شد، دستگاه های پنوماتیکی تمامی قدرت خود را از هوای فشرده تامین می کنند. در نهایت دستگاه پرچ با فشار زیاد دمهای این دو میخ را به هم متصل میکند. پس با دقت به این پادکست گوش دهید، تا بهترین خرید ممکن را داشته باشید. در هنگام خرید اتصالات پنوماتیک از برندهایی چون CDC توجه داشته باشید که از اتصال هریک از محصولات برند CDC با اتصالات پنوماتیک از برندهای دیگر خودداری نمایید چرا که ممکن است به دلیل عدم تطابق باعث جداسازی لوله و نشت هوا شود.

در این شرایط، اتصال چندین قطعه به یکدیگر نیازمند طراحی مناسب اتصالات است. یکی از مهمترین ملاحظات در حین طراحی اتصالات سازه های فولادی، انتخاب نوع اتصالات بر اساس نحوه توزیع مورد انتظار نیروهای داخلی است. در مجموع، کیفیت اتصالات جوشی به توانایی جوشکار بستگی دارد. به این ترتیب، انتظار میرود اتصالات انتخاب شده توانایی تحمل دو یا چند مورد از این بارها را داشته باشند. بنابراین برای اینکه عمر ساختمانتان افزایش یابد باید از لوله های باکیفیت و مقاوم استفاده کنید. در نرمافزار Etabs برای مدلسازی چشمه اتصال، دو نقطه متصور میشود که به نقطه اول، ستونهای متصل به چشمه اتصال (ستونهای بالا و پایین چشمه اتصال در قاب خمشی) و به نقطه دوم، تیرهای متصل به چشمه اتصال (تیرهای سمت چپ و راست چشمه اتصال در قاب خمشی) وصل میشود و سپس بهوسیله فنری رابط بین این دو نقطه رفتار چشمه اتصال را بررسی میکند. به این ترتیب، اتصال پرچی به وجود میآید. امروزه، اتصالات پرچی تقریبا منسوخ شده به حساب میآیند. امروزه، پرچ کاری در سازههای فولادی به دلیل وجود معایب زیاد از استاندارهای مختلف حذف شده است.

امروزه، متداولترین روش برای اتصال اجزا سازههای فولادی به یکدیگر، استفاده از پیچ یا جوش است. میخ پرچ به عنوان یکی از قدیمیترین ابزار اتصال در سازههای فولادی در نظر گرفته میشود. پیچ، یکی از پرکابردترین ابزار اتصال در سازه های فولادی است. به فرآیند اتصال عضوهای سازه با استفاده از پیچ و مهره، پیچ کاری گفته میشود. لوله کشی دریایی (Marine Piping): سیستم خاص لوله کشی برای انتقال سیالات در سواحل و سازه های آبی و زیرآبی است. به عنوان مثال، برای اتصال تیرهای فرعی به تیرهای اصلی، ستون، کف و غیره باید از اتصالات مناسب استفاده کرد. عدم استاده از واشر فنری در اتصالاتی که در معرض تغییر دما (انقباض و انبساط) و یا نوسان و لرزش می باشد، باعث سست شدن اتصال در مرور زمان می گردد. بدون شک، یکی از مهم ترین لوله هایی که در لوله کشی ساختمان استفاده می شود، لوله گاز است. لیمیت سوئیچ باکس  اتصالات پنوماتیک: لیمیت سوئیچ باکس یکی از قطعات و جزئی از تجهیزات الکترومکانیکی می باشد، که از یک عدد محرکی که به یک سری اتصالات متصل شده، تشکیل شده است که این اتصالات عموما در تنظیمات صنعتی، بودن یا نبودن یک ماده، نزدیک بودن یا نبودن یک ماده (مایع یا جامد یا گاز) را برای لیمیت سوئیچ باکس فراهم و مهیا می کنند.
پاسخ

چرا باید از اتصالات پنوماتیک استفاده کنیم؟

#2
پارت صنعت هنری تولید تجهیزات هیدرولیک
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان