انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
درمان تومورهای مغزی

درمان تومورهای مغزی

#1
 
هدف از درمان ممکن است حذف کامل تومور، کند کردن رشد آن، یا کاهش علائم با کوچک کردن تومور و کاهش تورم باشد. این بستگی به این دارد:
  • نوع، اندازه، درجه، محل و ساختار ژنتیکی تومور

  • سن، سابقه پزشکی و وضعیت سلامت عمومی شما

  • انواع علائمی که دارید
برای یک تومور خوش خیم، جراحی ممکن است تنها درمان مورد نیاز باشد. برای تومور بدخیم مغز یا نخاع، درمان می تواند شامل جراحی، پرتودرمانی و شیمی درمانی باشد که ممکن است به تنهایی یا با هم استفاده شوند. ممکن است داروهایی برای کاهش علائم تجویز شود و ممکن است بتوانید از طریق یک کارآزمایی بالینی به درمان های جدید یا اصلاح شده دسترسی پیدا کنید .
راهنمای شما برای بهترین مراقبت از سرطان
وقتی تشخیص داده می شود سرطان دارید، ممکن است با عجله اتفاقات زیادی بیفتد. راهنمای  بهترین مراقبت از سرطان برای تومورهای مغزی (گلیوما درجه بالا) می تواند به شما کمک کند تا بفهمید چه اتفاقی باید بیفتد. این به شما کمک می کند که چه سوالاتی را از متخصصان سلامت خود بپرسید تا مطمئن شوید که در هر مرحله بهترین مراقبت را دریافت می کنید.
عمل جراحی
جراحی در مغز یا نخاع را جراحی مغز و اعصاب می نامند. شما ممکن است تحت عمل جراحی قرار بگیرید:
  • برداشتن کل تومور (رزکسیون کامل)

  • برداشتن بخشی از تومور (رزکسیون جزئی یا حجیم شدن)

  • کمک به تشخیص تومور مغزی
برداشتن جزئی یا توده‌زدایی ممکن است در نظر گرفته شود زیرا تومور گسترده است، در نزدیکی رگ‌های خونی اصلی یا نزدیک سایر بخش‌های مهم مغز یا نخاع است. برداشتن جزئی ممکن است به کاهش فشار روی مغز شما کمک کند، که برخی از علائم را بهبود می بخشد.
گاهی اوقات نمی توان تومور را به طور ایمن خارج کرد زیرا به قسمت های خاصی از مغز بسیار نزدیک است و جراحی باعث کوری یا فلج نسبی می شود. به این تومور غیر قابل جراحی یا غیرقابل برداشت می گویند. پزشک در مورد راه های دیگر کاهش علائم با شما صحبت خواهد کرد.
انواع جراحی
انواع مختلفی از عمل ها ممکن است برای تومورهای مغز و نخاع استفاده شود.
برداشتن تومور مغزی (کرانیوتومی)
این شایع ترین نوع عمل تومور مغزی است. کرانیوتومی تمام یا بخشی از تومور را برداشته (برداشتن کامل یا جزئی) و ممکن است تحت بیهوشی عمومی انجام شود. جراح ناحیه ای از استخوان جمجمه را برای دسترسی به مغز برش می دهد. سپس تومور خارج شده و استخوان به عقب بازگردانده می شود. جراح تکه جمجمه را با صفحات و پیچ های کوچک در جای خود نگه می دارد.
اگر گلیوما با درجه بالا دارید، ممکن است قبل از جراحی به شما محلولی داده شود که تومور را زیر نور ماوراء بنفش بدرخشد. این ممکن است به جراح کمک کند تا جایی که ممکن است تومور را حذف کند و در عین حال از بافت طبیعی مغز اجتناب کند.برای دریافت مشاوره از بهترین جراح تومور مغزی در تهران اینجا کلیک کنید
کرانیوتومی بیدار
اگر تومور در نزدیکی قسمت‌هایی از مغز باشد که گفتار یا حرکت را کنترل می‌کند، این عمل ممکن است توصیه شود. تمام یا بخشی از عمل در حالی انجام می شود که فرد بیدار (هوشیار) اما آرام است، بنابراین می تواند صحبت کند، حرکت کند و پاسخ دهد.
جراح از شما می خواهد که برای شناسایی و جلوگیری از آسیب رساندن به آن قسمت های مغز، صحبت کنید یا قسمت هایی از بدن خود را حرکت دهید. همچنین از یک الکترود برای تحریک و مشخص کردن مناطق مهم مغز استفاده می شود. 
ممکن است نگران باشید که کرانیوتومی بیدار دردناک باشد، اما خود مغز دردی را احساس نمی کند و از بی حس کننده موضعی برای بی حس کردن بافت های اطراف استفاده می شود. 
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان