انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
10 اصل برای مدیریت کودکان و نوجوانان مبتلا به ADHD

10 اصل برای مدیریت کودکان و نوجوانان مبتلا به ADHD

#1
اختلال کمبود توجه/بیش فعالی (ADHD) یک اختلال عصبی است که تقریباً 8 درصد از کودکان و 5 درصد از بزرگسالان را در ایالات متحده تحت تأثیر قرار می دهد. این شامل رفتارهای نامناسب رشدی  در دو حوزه است: توجه و بیش فعالی- تکانشگری.
یک افسانه رایج در مورد ADHD این است که همه اشکال توجه تحت تأثیر قرار می گیرند. به هر حال، این چنین نیست. مغز انسان شش نوع توجه دارد، اما تنها یکی در ADHD تحت تأثیر قرار می گیرد: تداوم. افراد مبتلا به ADHD با اصرار در تکمیل اهداف و وظایف دست و پنجه نرم می کنند. اگر افراد مبتلا به ADHD یک کار را شروع کنند، نسبت به دیگران در مقاومت در برابر محرک های مزاحم با مشکل بیشتری مواجه می شوند و اگر حواسشان پرت شود، در درگیر شدن مجدد در کار اصلی مشکل دارند. مربوط به مشکلات تداوم، اختلال در سیستم حافظه کاری است که یک اختلال اجرایی بسیار رایج و قابل توجه در افراد مبتلا به ADHD است..برای مشاوره در موررد درمان بیش فعالی کودکان اینجا کلیک کنید

حافظه کاری توانایی نگهداری اطلاعات در ذهن به منظور برنامه ریزی مراحل، به ترتیب، برای دستیابی به یک هدف است. به عنوان مثال، وقتی به مواد تشکیل دهنده و مراحل مربوط به تهیه یک دستور غذا فکر می کنید، از حافظه فعال برای هدایت رفتارهای خود برای بیرون آوردن همه چیز و تکمیل هر مرحله برای تولید وعده غذایی مورد نظر استفاده می کنید. اگر ADHD بر توانایی حفظ  اطلاعات مورد نیاز برای تکمیل یک هدف تأثیر می گذارد، منطقی است که چرا آنها در تداوم وظایف و اهداف تلاش می کنند.

در حوزه بیش فعالی- تکانشگری، افراد مبتلا به ADHD دارای اختلال در بازداری کلامی، حرکتی، شناختی و عاطفی هستند، به این معنی که کمتر قادر به توقف کلمات نامناسب، فعالیت حرکتی، تصمیم گیری و بیان عاطفی هستند.
آنها به احتمال زیاد تصمیمات تکانشی می گیرند زیرا در به تاخیر انداختن رضایت مشکل دارند. به عبارت دیگر، آنها کمتر به پیامدهای آینده توجه دارند و بیشتر با عواقب فوری انگیزه دارند. آنها ممکن است رفتارهای فیزیکی و کلامی بیش از حد و نامربوط نشان دهند که مانع از تکمیل کار می شود. در کودکان، این ممکن است به صورت بی قراری، چرخیدن، دویدن به اطراف، بالا رفتن از چیزها، و لمس دیگران یا اشیا ظاهر شود. نوجوانان به احتمال زیاد به جای نشان دادن حرکات فیزیکی بیش از حدی که کودکان اغلب از خود نشان می دهند، احساس بی قراری و نیاز به مشغول بودن دارند. افراد مبتلا به ADHD همچنین به نظر می رسد که از نظر عاطفی تکانشی هستند زیرا با تنظیم احساسات مثبت و منفی مبارزه می کنند. آنها اغلب به راحتی ناامید، بی حوصله و سریع عصبانی می شوند که می تواند بر روابط اجتماعی تأثیر منفی بگذارد.
ADHD یک اختلال فراگیر و پایدار است که از دوران کودکی شروع می شود و بخش های عمده ای از فعالیت های زندگی مانند موفقیت تحصیلی، روابط اجتماعی، عملکرد خانواده و عملکرد شغلی را تحت تاثیر قرار می دهد. در صورت عدم درمان، ADHD می تواند با اضطراب، افسردگی، افت تحصیلی، طرد اجتماعی، مصرف مواد، بزهکاری و سایر مسائل بهداشت روانی و اجتماعی همراه باشد
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان