انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
شیوه های درمان تخصصی سرگیجه

شیوه های درمان تخصصی سرگیجه

#1
اگر سرگیجه شما از حالت عادی خارج شده است و روی تعادل شما تاثیر دارد یا بر اثر آن به زمین می خورید، ممکن است دیگر روش های خانگی کارساز نباشند. در این صورت باید در اسرع وقت به کلینیک درمان سرگیجه مراجعه و از شیوه های تخصصی برای رفع این مشکل استفاده کنید.برای ارتباط با بهترین دکتر درمان سرگیجه در تهران اینجا کلیک کنید.
دو شیوه اساسی و پزشکی برای درمان سبکی سر شامل موارد زیر می شوند:
دارو درمانی
ابتدایی ترین روشی که بسیاری از پزشک ها با استفاده از آن به درمان سبکی سر بیماران می پردازند، دارودرمانی است. این شیوه برای کسانی که دچار سرگیجه چند لحظه ای یا چند دقیقه ای هستند، توصیه نمی شود.
همچنین باید بدانید که این روش برای تسکین سبکی سر و علائم آن مانند استفراغ کاربرد بیشتری دارد. معمولا پزشکان برای درمان احساس سبکی و گیجی در سر از سه دسته دارو از جمله آنتی هیستامین، داروی ضدتهوع و داروهای آرامبخش استفاده می کنند.
هر یک از این داروها برای علائم و سرگیجه های ناشی از مشکلات متفاوت کاربرد دارند. بنابراین نه تنها باید از مصرف خودسرانه آن ها پرهیز کنید بلکه تنها در مدت زمان و به میزان گفته شده توسط دکتر درمان سرگیجه باید آن ها را مصرف کنید. زیرا حتی مصرف بیش از اندازه آن ها در درمان شما اختلال ایجاد می کند.
توانبخشی دهلیزی
یکی از راهکارهای فوق العاده برای درمان سبکی سر در بیشتر افراد این است که سر خود را ثابت نگه دارند. این در حالی است که ثابت نگه داشتن سر و دراز کشیدن در مدت طولانی مشکلات جدی تری ایجاد می کند.
با این روش افرادی که به دلیل مشکل در سیستم دهلیزی دچار سرگیجه شده اند، درمان می شوند. زیرا در این شیوه به مغز کمک می شود که پاسخ های آن به تغییرات سیستم دهلیزی تنظیم شود. در توانبخشی دهلیزی یک فیزیوتراپیست تمریناتی را به شما آموزش می دهد که با انجام آن ها با سرگیجه خداحافظی می کنید.
به عنوان مثال یکی از این تمرینات کلینیک درمان سرگیجه تمرکز روی یک شی بدون پس زمینه است که با در حین تمرکز روی آن سر خود را بسیار آرام به سمت چپ، راست، پایین و بالا حرکت دهید. البته این روش تنها زمانی بسیار کارآمد است که بلافاصله پس از ابتلا به سبکی سر آن را آغاز کنید.
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان