انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
انواع بیماری های مو کدامند؟

انواع بیماری های مو کدامند؟

#1
موها نیز مانند سایر اعضای بدن در صورت عدم مراقبت ممکن است دچار بیماری های مختلفی شوند. از آنجایی که مو یکی از مهمترین عوامل زیبایی است. بدون شک باید برای حفظ سلامت آن تلاش کرد. زیرا داشتن موهایی شاداب و پرپشت علاوه بر افزایش سطح اعتماد به نفس افراد، با زیبایی ظاهر رابطه مستقیم دارد. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع بیماری های مو و مشکلات آن آشنا کنیم. در پایان راهکارهایی برای رفع این مشکلات ذکر می کنیم. با آرایشگاه آنلاین تیپ چین همراه باشید.
 
چرا موها بیمار می شوند؟
 
هر عضو بدن برای حفظ سلامت خود به انواع ویتامین ها و مواد معدنی نیاز دارد. مو نیز از این قاعده مستثنی نیست. به طوری که با کمبود برخی مواد معدنی مانند روی یا روی ممکن است دچار مشکلاتی مانند افتادن شود. به همین دلیل توصیه می کنیم برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی به تغذیه خود توجه کنید.
سعی کنید از غذاهایی استفاده کنید که حاوی ویتامین های گروه B، ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E و D هستند. همه این ویتامین ها به شما کمک می کنند موهایی سالم و درخشان داشته باشید. البته نباید نقش آهن و روی را در حفظ سلامت مو فراموش کرد. متخصصان سلامت معمولا توصیه می کنند برای افزایش استقامت مو، پروتئین در سبد غذایی روزانه خود داشته باشید.
تغذیه تنها یکی از عوامل مهم در بروز بیماری های مرتبط با مو است. انجام برخی عادات اشتباه نیز می تواند به این مشکلات دامن بزند. به عنوان مثال، بسیاری از افراد عادت دارند موهای خود را بعد از دوش گرفتن خیس بگذارند تا به تدریج خشک شوند. این یکی از بزرگترین اشتباهات در حفظ سلامت مو است.
زمانی که از موها به درستی مراقبت نشود ممکن است دچار مشکلات مختلفی مانند موخوره، شوره سر، ریزش مو، آلوپسی، بیماری مروارید و ... شویم که در ادامه به توضیح مختصری از هر یک از این بیماری ها می پردازیم.
 
انواع بیماری های مو کدامند؟
 
مو خوره
 
ابتدا به سراغ رایج ترین مشکل مربوط به مو یعنی موخوره می رویم. موخوره باعث شکافتن و یا حتی شکافتن قسمت پایین مو می شود. این بیماری درمان قطعی ندارد و تنها درمان آن کوتاه کردن قسمت آسیب دیده مو است.
وقتی عوامل مختلفی مانند سوء هاضمه غذا و مشکلات گوارشی به موها نرسد، موها وز می شوند. علاوه بر این، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و همچنین رنگ کردن یا دکلره شدن موها نیز چنین مشکلی را ایجاد خواهد کرد.
 
شوره سر
 
بسیاری از افراد به خصوص مردان از شوره سر شکایت دارند. در واقع علت این مشکل وجود قارچ در پوست سر است. البته وجود این قارچ ها به خودی خود دلیلی بر شوره سر نیست. بلکه عوامل دیگری مانند التهاب پوست سر، استرس و اضطراب، سردی هوا و... از عوامل مهم در بروز شوره سر هستند.
در واقع وقتی محیط به گونه ای باشد که رشد قارچ فراهم شود، شوره سر خود را نشان می دهد. برای درمان شوره سر می توانید از شامپوهای ضد شوره حاوی روی، کتوکونازول و سولفید سلنیوم استفاده کنید. همچنین مصرف غذاها و سبزیجات حاوی ویتامین B نیز به کنترل این مشکل کمک می کند. ماست پروبیوتیک نیز باکتری های مفیدی دارد و می تواند در پیشگیری از این مشکل بسیار مفید باشد.
 
آلوپسی
 
آلوپسی یکی از بیماری هایی است که معمولاً به دلیل نقص سیستم ایمنی در بدن ایجاد می شود. در این بیماری بدن به اشتباه موها را جزئی از بدن نمی داند و سعی در تخریب آن دارد.
عوامل مختلفی در بروز این بیماری دخیل هستند. به عنوان مثال، اگر اخیرا رژیم لاغری سختی گرفته اید، بعید نیست که با این مشکل مواجه شوید. عوامل دیگری مانند مصرف زیاد فست فود، مشکلات هورمونی و ژنتیکی، اضطراب، ابتلا به بیماری های تیروئید، مصرف قرص فشار خون و ... نیز احتمال ابتلا به این بیماری را افزایش می دهد.
 
ریزش مو
 
ریزش مو یکی از آن مشکلات بسیار رایجی است که اکثر افراد یک بار در زندگی خود آن را تجربه کرده اند. در این بیماری موها به شدت شروع به ریزش می کنند. به طوری که فرد احساس می کند روز به روز از حجم موها کاسته شده است.
اگرچه نمی توان نقش تغذیه را در بروز این بیماری نادیده گرفت، اما دلایل مختلف دیگری مانند ژنتیک، استرس و اضطراب، مصرف داروهای ضد افسردگی، قرار گرفتن در معرض اشعه های مضر و... نیز باعث بروز این بیماری می شود.
 
بیماری مروارید
 
شاید اولین بار باشد که نام این بیماری را می شنوید. در این بیماری قسمت هایی از پوست سر متورم شده و در این نقاط مو شکننده، ضعیف و پاره می شود. علت این بیماری معمولاً انجام ناشیانه درمان های زیبایی مانند سفید کردن و رنگ کردن مو است. علاوه بر این، برخی بیماری ها مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک، بیماری های مربوط به غده تیروئید، تغذیه نامناسب و استرس و اضطراب نیز می توانند باعث این بیماری شوند.
 
کچلی
 
یکی از بیماری های قارچی که ممکن است در اثر عدم رعایت بهداشت ایجاد شود، کرم حلقوی است. این بیماری در اثر عوامل مختلفی ایجاد می شود. البته کرم حلقوی مسری است و اگر در اطراف فردی باشید که این بیماری را دارد، به آن مبتلا خواهید شد. جالب است بدانید که کرم حلقوی از طریق حیوانات خانگی مانند سگ و گربه قابل انتقال است. برای جلوگیری از کرم حلقوی؛ از وسایل شخصی دیگران مانند حوله، ملحفه، برس و غیره استفاده نکنید.
 
چگونه بیماری های مرتبط با مو را درمان کنیم؟
 
اولین قدم در درمان بیماری های مرتبط با مو، انجام یک چک آپ کامل است. باید بررسی کنید که علت این بیماری چه بوده است. پس از آن، با صلاحدید پزشک می توانید؛ برای درمان این بیماری از انواع مکمل ها و داروها برای مو استفاده کنید.
این را بدانید که اگر مرتب و مرتب از موهای خود مراقبت کنید، به هیچ یک از بیماری های ذکر شده مبتلا نخواهید شد. خوشبختانه ماسک های خانگی مختلفی برای مراقبت از مو وجود دارد که می تواند در این زمینه به شما کمک کند.
همانطور که در متن مقاله اشاره کردیم؛ برخی از خدمات مرتبط با زیبایی مانند دکلره و رنگ مو نیز می توانند باعث بیماری های مرتبط با مو شوند. پس اگر می خواهید از این خدمات برای زیباتر شدن موهای خود بهره مند شوید؛ پیشنهاد می کنیم به یک سالن زیبایی معتبر مراجعه کنید.
سالن تخصصی تیپ چین با ارائه خدمات متنوع مرتبط با سلامت و زیبایی پوست و مو قادر است شما را در این زمینه همراهی کند. به طوری که انواع خدمات از قبیل کوتاهی و کوتاهی مو، رنگ آمیزی، اصلاح ابرو و صورت، انواع ماسک برای زیباسازی و شفاف سازی پوست و مو، خدمات مربوط به کوتاهی موی حیوانات خانگی، ماساژ و ... انجام می شود.
شما مشتریان گرامی می توانید این خدمات را دریافت نمایید. از طریق وب سایت یا اپلیکیشن Tip Chin قرار ملاقات خود را رزرو کنید.
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان