انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
هزینه پرستار سالمند در منزل چگونه تعیین می شود؟

هزینه پرستار سالمند در منزل چگونه تعیین می شود؟

#1
هزینه و تعرفه استخدام پرستار سالمند به عوامل مختلفی  که از جمله مهم ترین آن ها می توان به میزان تخصص پرستار، تجربه و ساعت کاری، شرایط اقتصادی،‌ فاصله مکانی شما با پرستار،‌ مراقبت های ویژه ای که باید به آن رسیدگی شوند، میزان مسئولیت های که به پرستار داده می شود، تعداد سالمندان تحت مراقبت و … اشاره کرد. عوامل دیگری که در تعیین میزان هزینه دخیل هستند که عبارتند از وضعیت سلامت جسمانی سالمند، وضعیت سلامت روانی سالمند، بی تحرکی و یا پرتحرکی سالمند و بی اختیاری سالمند اشاره کرد.

هزینه استخدام پرستار شبانه روزی سالمند در منزل طبق تعرفه روز محاسبه می شود. همانطور که گفته شد نوع و میزان خدماتی که از پرستار انتظار دارید و مسافت و… در تعیین این هزینه نقش مهمی دارد. هزینه استخدام پرستار شبانه روزی نسبت به دو مورد دیگر یعنی پرستار مقطعی و روزانه قطعا بیشتر است ولی اگر به صورت ساعتی در نظر بگیرید آنها حقوق کمتری دریافت می کنند.

همچنین سالمندانی که نزد خانواده خود زندگی می کنند، اما اعضای خانواده شاغل بوده و نمی توانند در طول روز از ایشان مراقبت کنند، نیاز به پرستار روزانه دارند. ساعت کاری این پرستاران معمولا ۸ ساعته می باشد. اما ممکن است مراکز مختلف، سقف ساعت کاری را کمتر از این مدت تعیین کنند. توجه داشته باشید که پرستار روزانه سالمند به ازای هر ساعت اضافه ای که در منزل شما می ماند هزینه بیشتری دریافت خواهد کرد. میزان تخصص و وظایفی که برای او تعیین می کند نیز در هزینه آن ها تاثیرگذار خواهد بود.

همچنین اگر قصد دارید خودتان از پدر یا مادر پیرتان سالمندتا کنید و تنها در مقاطع زمانی خاص نیاز به استفاده از تخصص و توانایی پرستار سالمند دارید می توانید پرستار سالمند مقطعی استخدام کنید. این پرستاران، وظیفه رسیدگی به سالمند در ساعات خاصی از روز را دارند. اگر سالمند شما به تازگی مورد عمل جراحی قرار گرفته و برای چند روز نیاز به مراقبت تخصصی دارد نیز پرستار مقطعی می تواند به شما کمک کند. دستمزد پرستار سالمند در منزل مقطعی بر اساس ساعات کاری و خدماتی که انجام می دهد تعیین می شود.

منبع: https://asayeshiedeal.com/elderly-nurse/
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان