انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
معرفی رمان معجزه‌های خواربارفروشی نامیا اثر کیگو هیگاشینو

معرفی رمان معجزه‌های خواربارفروشی نامیا اثر کیگو هیگاشینو

#1
معجزه‌های خواربارفروشی نامیا رمانی فانتزی در ژانر رئالیسم جادویی است که بیش از 14 میلیون نسخه از آن در سراسر جهان به فروش رفته و قلب خوانندگان بسیاری از جمله چهره‌های مشهوری همچون اعضای گروه کره‌ای بی‌تی‌اس را به دست آورده است. کیگو هیگاشینو، نویسندهٔ مشهور ژاپنی که با آثار معمایی‌اش شناخته می‌شود، در این رمان، داستان دلگرم‌کننده‌ای را در قالب نامه‌هایی که در خواربارفروشی‌ای اسرارآمیز در دل زمان سفر می‌کنند بیان می‌کند. طرف‌داران رمان کتابخانهٔ نیمه‌شب و همهٔ کسانی که از خواندن رمان‌های فانتزی-معمایی لذت می‌‌برند، شیفتهٔ این کتاب خواهند شد.
 
اگر مغازه‌ای جادویی وجود داشت که می‌توانستید دغدغه‌ها و مشکلاتتان را بنویسید و توصیه دریافت کنید، از کدام نگرانی‌هایتان می‌نوشتید؟

همهٔ ما دغدغه‌هایی در زندگی‌مان داریم؛ مشکلات خانوادگی، ناامیدی و سرخوردگی، ترس از آیندهٔ مبهم و سایر دغدغه‌های ریزودرشتی که روزها و هفته‌ها و حتی ماه‌ها ذهن ما را درگیر خودشان می‌کنند. گاهی حتی اگر بخواهیم هم هیچ‌کسی نیست که با او حرف بزنیم و از او توصیه بخواهیم. شخصیت‌های کتاب معجزه‌های خواربارفروشی نامیا هم مثل ما هستند؛ آدم‌های مستأصل با درگیری‌های درونی و مشکلات مختلف که اغلب بر سر دوراهی‌اند و نمی‌دانند کدام مسیر را باید انتخاب کنند؛ اما آن‌ها یک تفاوت اساسی با ما دارند؛ خواربارفروشی نامیا حاضر است به دغدغه‌هایشان پاسخ بدهد.

کافی است بدون این‌که کسی آن‌ها را ببیند، نامه‌ای به داخل این مغازهٔ مرموز بیندازند و منتظر جواب بمانند. البته این را نمی‌دانند که جوابی که برخی از آن‌ها دریافت می‌کنند مربوط به زمان حال نیست و توسط سه پسر دله‌دزد نوشته شده است!
 
رای بسیاری از شخصیت‌های داستان ما، خواربارفروشی نامیا بیشتر شبیه افسانه‌ای محلی است تا داستانی واقعی. اما آن‌ها دغدغه‌هایی دارند که نمی‌توانند به کسی بگویند و تنها راهی که برای‌شان باقی‌مانده این است که نامه‌ای داخل مغازه بیندازند و منتظر جواب بمانند.

ورزشکاری که بر سر دوراهی عشق و هدفش مانده، نوازنده‌ای که مجبور است رؤیای نوازندگی را کنار بگذارد، پسری که از آینده‌ی مبهمش می‌ترسد و دختری که نمی‌داند چطور درمورد شغلش که میزبانی در کلوپ است به اطرافیانش بگوید. همهٔ این آدم‌ها، آن پیرمرد و آن سه پسر، با این‌که در ظاهر به هم ربطی ندارند، به نحوی به یکدیگر مرتبط‌اند و در دگرگون‌کردن زندگیِ افراد زمان گذشته و حال، نجات آدم‌هایی سردرگم و حتی نجات خودشان، تأثیرگذار خواهند بود.
 
«معجزه» دقیقاً همان چیزی‌ست که بعد از خواندن این کتاب تجربه خواهید کرد
در نهایت، معجزه‌های  خواربارفروشی نامیا داستانی‌ست دربارهٔ دغدغه‌ها، مشکلات و تقلاهای ما انسان‌ها که راهی غیرمنتظره برای یکی‌شدن به ما می‌دهند. لحظاتی که در زمان خودشان به‌ظاهر غیرمهم هستند، تبدیل به تلاش‌هایی نجات‌بخش می‌شوند و پیام اصلی کتاب دربارهٔ این است که چطور زندگی هرکسی ارزشمند و هدف‌دار است و چگونه حتی کوچک‌ترین حرف‌ها و اعمالمان می‌توانند روی خودمان و دیگران تأثیری معجزه‌آسا بگذارد؛ پیامی شایسته و آنچه که این داستان این‌چنین عمیق و اثربخش می‌کند.
 
همچنین برای دسترسی آسان و ساده به کتاب، میتوانید به فروشگاه اینترنتی 30بوک مراجعه کنید.

Cool Angel
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان