انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
اختلالات عملکردی روده چیست

اختلالات عملکردی روده چیست

#1
اسهال عملکردی

اسهال عملکردی با انتشار مکرر مدفوع شل یا آبکی مشخص می شود که شروع آن باید حداقل 6 ماه قبل از تشخیص رخ داده باشد و علائم باید در 3 ماه گذشته وجود داشته باشد. این بیماران نباید معیارهای IBS را داشته باشند، اگرچه درد و/یا تورم شکم ممکن است وجود داشته باشد، اما علائم غالب وجود ندارد.

اختلالات عملکردی روده چیست؟ 

تشخیص بستگی به تاریخچه بالینی، خصوصیات مدفوع، ارتباط با رژیم غذایی و علائم هشدار دهنده، معاینه فیزیکی که باید طبیعی باشد و برخی مطالعات تکمیلی در صورت وجود علائم هشداردهنده یا سن بالای 50 سال بستگی دارد. کولونوسکوپی توصیه می شود.

ممکن است برای شما جالب باشد ویتامین D و روده تحریک پذیر │ چه رابطه ای بین این دو وجود دارد؟
اگر در مورد این اختلال نگران هستید یا سؤالی دارید، در اینجا مقاله ای است که به طور عمیق به اسهال می پردازد. در مورد علل، مشکلات و درمان صحبت کنید.

نفخ و نفخ

در اتساع و نفخ شکم علائمی مانند احساس پری یا فشار در شکم، احساس گیر افتادن گاز یا بزرگ شدن شکم مشاهده می شود.

برای تعیین اتساع یا نفخ شکم، بیماران نباید معیارهای سایر اختلالات عملکردی روده را داشته باشند، اگرچه ممکن است درد خفیف شکم و تغییرات جزئی در روتین روده رخ دهد. نفخ و تورم همزمان هستند یا ممکن است به طور جداگانه رخ دهند. مانند همه این موارد، علائم باید در 3 ماه گذشته وجود داشته باشد و از 6 ماه قبل شروع شده باشد.

وجود تورم در زنان بیشتر است. برای تشخیص، شرح حال، معاینه فیزیکی و برخی از مطالعات مانند اشعه ایکس شکم و شمارش کامل خون ضروری است. برای تشخیص بیماری سلیاک نیز می توان آزمایش های مناسبی انجام داد. شایع است که علائم در طول روز، به ویژه در ساعات بعد از غذا، شدیدتر و در شب، در هنگام استراحت کاهش می یابد.
براغی درمان این اخنلال به متخصص گوارش مراجعه کنید. 

اختلال نامشخص

در بیمارانی که شواهد یا دلایل کافی برای تشخیص هر یک از چهار اختلال عملکردی روده ای که قبلا ذکر شد وجود ندارد، تأیید می شود که یک اختلال نامشخص وجود دارد.
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان