انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
پروسه باندینگ به چه صورت است؟

پروسه باندینگ به چه صورت است؟

#1
[color=var(--wd-title-color)]باندینگ چیست؟[/color]

واژه Bonding به معنای پیوستن بوده و باندینگ یک روش آسان برای بهبود وضعیت ظاهری دندان‌ها در یک جلسه کوتاه درمانی است. علاوه بر موارد مربوط به آسیب‌های ظاهری دندان، از این روش برای پر کردن فاصله بین دندان‌های جلو و بهبود لبخند استفاده می‌شود. در باندینگ دندان از یک رزین مصنوعی برای فرم‌دهی به یک بخش از دندان استفاده شده و به دندان بیمار باند می‌شود.
[color=var(--wd-title-color)]پروسه باندینگ به چه صورت است؟[/color]
پروسه باندینگ دندان شامل سه مرحله آماده‌سازی، اجرا و تکمیل مراحل می‌شود؛ که در ادامه به توضیح هر یک از این مراحل می‌پردازیم:
[color=var(--wd-title-color)]نحوه آماده‌سازی بیمار قبل از باندینگ دندان[/color]
قبل از شروع فرایند باندینگ دندان آمادگی زیادی نیاز نیست؛ تنها در مواردی که از باندینگ برای پرکردن دندادن پوسیده استفاده می‌کنید از بی‌حسی استفاده کنید. چراکه در این مواقع برای ایجاد تغییر شکل ظاهری در دندان لازم است دندان را سوراخ کرده یا تراشه را در نزدیک عصب قرار داد. همچنین لازم است برای انتخاب رنگ رزین هماهنگ با دندان بیمار از یک راهنمای تناژ رنگ استفاده کنید
[color=var(--wd-title-color)]پروسه انجام باندینگ دندان به چه صورت است[/color]
در مرحله دوم باندینگ لازم است سطح دندان را زبر کرده و سپس از مایع حالت‌دهنده استفاده کنید؛ این کار سبب می‌شود تا مواد باندینگ به خوبی بر روی دندان بیمار بچسبند. سپس رزین همرنگ دندان قالب‌گیری و به شکل دلخواه صاف شده و همانطور که می‌دانید این ماده با لیزر سخت می‌شود.
پس از سفت شده مواد، در این مرحله مواد را بیشتر از مرحله قلبی تراشیده و به خوبی شکل دهید؛ سپس با پالیش دادن کاری کنید که درخشندگی [color=var(--wd-link-color)]مواد رزین با بخش‌های دیگر سطوح دندان مطابقت داشته باشد.[/color]
[color=var(--wd-title-color)]مرحله تکمیلی پروسه باندینگ دندان[/color]
کل این فرایند برای یک دندان اغلب بین سی دقیقه تا یک ساعت طول می‌کشد. نکته حائز اهمیت آن است که موادی مانند چای، قهوه و بسیاری مواد دیگر لکه‌هایی را بر روی مواد رزین ایجاد می‌کنند؛ بنابراین بهتر است از مریض بخواهید تا 48 ساعت بعد از درمان از خوردن و آشامیدن موادی که سبب ایجاد لکه بر روی دندان می‌شوند، خودداری کنند.

منبع
پاسخ


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان