انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ساس و راهکار های از بین بردن آن

ساس و راهکار های از بین بردن آن

#1
ساس ها حشراتی با رنگ نارنجی مایل به قهوه ای هستند که با پهلوهای باریک، شکمی پهن، یک خرطوم و چهار آرواره در جلوی سر مورد آزار افراد واقع می شوند. آن ها یک جفت چشم برجسته و یک جفت شاخک باریک نیز دارند. این موجودات چندش بال نداشته و در نتیجه نمی توانند پرواز کنند. تفاوت نوع نر و ماده این حشره، شکم بیضی شکل هشت بند آن ها است که در ساس های ماده پهن و در نر باریکتر است.
ساس ها از خون گرم انسان ها و گاهی حیوانات دیگر تغذیه می کنند و نیمه شب تا نزدیک به صبح زمان اوج تغذیه آن ها است. محل نیش آن ها قابل مشاهده است و اغلب بین 10 تا 15 روز طول می کشد تا اثراتش نمایان شود. نیش ساس شبیه به نیش پشه است، به همین دلیل اغلب افراد متوجه وجود آن ها نمی شوند.
اندازه این موجودات با یک دانه سیب برابری می کند. تخت، تشک، لباس، پتو، بالش، مبل و مابقی وسایلی که اندکی نرم هستند و همچنین شکاف ها و درزهای تاریک جزو بیشترین مکان هایی است که آن ها در آن مخفی می شوند. این موجودات موذی به خاطر فعالیت هایی که در شب دارند، دسترسی به آن ها کمی سخت است ولی زمانی که گرسنه بمانند روشن بودن چراغ اتاق هیج تاثیری ندارد و آن ها به فعالیت خود ادامه می دهند.
همانطور که می دانید سمپاشی حشراتی مثل ساس، انواع سوسک، مورچه و... باید توسط شرکت و افرادی انجام شود که کاملاً بر این کار تسلط دارند؛ زیرا اگر سمپاشی ناقص و غیر اصولی انجام شود خانه یا محل کار شما مجدد پر از حشرات کثیف و آزار دهنده خواهد شد.
نقل قول:
حال اگر بخواهیم یکی از بهترین شرکت ها را در زمینه سمپاشی حشرات به خصوص سمپاشی ساس، معرفی کنیم، مجموعه آرامان سم است که می تواند به بهترین نحو و سریع ترین زمان ممکن، خانه یا محل کار شما را سمپاشی کند.


هجوم ساس ها به محل زندگی افراد با مشکلات زیادی همراه است، هنگام حمله این موجودات ساکنین دچار سردرگمی شده و به خاطر رهایی از شر آن ها به جای کمک از خدمات متخصص سمپاشی حشرات، خودشان محیط را سمپاشی می کنند، در حالی که این کار، بسیار اشتباه است.
آن ها با مراجعه به سم فروشی ها و خرید سم های شیمیایی مختلف سعی می کنند حشرات را از بین ببرند، در حالی که این سم ها هیچ فایده ای نداشته و حتی در بعضی موارد برای ساکنین خانه عوارض و مشکلاتی به همراه دارد. در اکثر موارد این سم ها هیچ کمکی نکرده و حشرات را از بین نمی برند و بالعکس کار را برای افراد متخصص سمپاش دشوار می کند.
به همین علت به جای استفاده از سم های شیمیایی مختلف و سمپاشی های غیر اصولی و همچنین ایجاد مشکلات جسمانی برای ساکنین خانه بهتر است از شرکت های معتبر که مجوز وزارت بهداشت دارند و از سم های مخصوص استفاده می کنند کمک بگیرید.
نکته قابل ذکر این است که سمپاشی ساس یک کار کاملا تخصصی است و حتما لازم است توسط یک مجموعه به نام و کار بلد و با افراد متخصص در این کار انجام بگیرد یا زیر نظر آن ها انجام شود. در غیر این صورت هم وقت هم هزینه شما هدر رفته و ساس ها در محیط باقی خواهند ماند.
[عکس: 3.jpg]

نحوه سمپاشی ساس چگونه است؟
از آنجایی که ساس ها در لای درز و لابه لای وسایل و شکاف های منزل قرار دارند لذا علاوه بر سمپاشی کف اتاق و دیوارها، تمام درز و شکاف های موجود در منزل هم سمپاشی می شوند. علاوه بر این، تمامی اماکن و لوازمی که افراد منزل از آن ها استفاده می کنند مثل تشک ها، تخت خواب، مبلمان و در کل، تمام وسایل پشمی و ابری خصوصا وسایل خواب بچه ها سمپاشی می شود.
مناسب ترین سم برای ساس
بهترین سم برای از بین بردن این حشرات موذی، سم های بادوام و با کیفیتی همچون BHC و بایگون 1%، دیازینون 5/0%، مالاتیون 2% و دی دی وی پی 5/0% می باشند. البته باید متذکر شویم تمام این سموم باید به صورت امولسیون و قابل حل در آب باشند. سموم تدخینی نیز برای سمپاشی ساس مناسب هستند.
گاز گوگرد و یا سوزاندن گوگرد در خانه نیز یکی از روش های قدیمی سمپاشی برای از بین بردن ساس در منزل است. البته باید بدانید برای چنین سمپاشی حتما باید خانه، خالی از سکنه باشد.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان