انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
علائم خروپف در کودکان

علائم خروپف در کودکان

#1
علائم خروپف در کودکان می تواند بسیار متفاوت باشد و به سن و رشد فیزیکی کودک بستگی دارد. اگر متوجه شدید که کودکتان خسته یا خسته از خواب بیدار می شود، مشورت با پزشک توصیه می شود، زیرا این یکی از شایع ترین علائم آپنه خواب در کودکان است. در اینجا چند مورد از علائم خروپف که والدین باید در گروه های سنی مختلف به آنها توجه کنند آورده شده است:
در کودکان خردسال
برخی از شایع ترین علائم خروپف در کودکان خردسال عبارتند از:
مشکلات تغذیه
عدم تغذیه کافی در میان کودکان شیرده یا شیرده می تواند به دلیل خروپف یا حتی آپنه خواب باشد. توصیه می شود برای تشخیص دقیق با یک متخصص مشورت کنید، زیرا مشکلات تغذیه می تواند نشان دهنده تعدادی از مشکلات دیگر باشد.
تأخیر یا شکست در رشد
یکی از رایج ترین شاخص های خروپف، تأخیر یا شکست نوزاد در رسیدن به نقاط عطف رشد خود است. زیرا کمیت و کیفیت خواب نقش بسیار مهمی در رشد کودک از نظر جسمی و ذهنی دارد. تأخیر در رسیدن به این نقاط عطف به دلیل خروپف همچنین می تواند نشانه ای از یک مشکل اساسی بزرگتر – آپنه خواب باشد.
افزایش وزن
یکی از علائم خروپف در کودکان خردسال، افزایش وزن نامنظم احتمالاً می تواند مضر ترین علامت باشد. اگر کودک شما خیلی سریع وزن اضافه می کند یا برای افزایش وزن تلاش می کند، ممکن است به دلیل خروپف ناسالم و آپنه خواب باشد.
توجه: علائم خروپف و آپنه خواب در کودکان خردسال می تواند بر حسب مورد متفاوت باشد. برای درک بهتر اینکه آیا کودک شما از هر یک از این موارد رنج می برد یا خیر و برای تشخیص دقیق کودک خود، لطفاً به پزشک خود مراجعه کنید و در صورت توصیه، یک مطالعه خواب انجام دهید.
در کودکان بزرگتر
برخی از علائم رایج خروپف در کودکان کمی بزرگتر به شرح زیر است:
مشکلات توجه
به دلیل کمبود خواب کافی یا بدتر شدن کیفیت خواب، کودک شما ممکن است در تمرکز یا توجه دچار مشکل شود. این نشانه شایع آپنه خواب و خروپف است.
بیش فعالی
کودکی که کیفیت خوابش پایین است یا خواب کافی ندارد، می تواند با وادار کردن خود به بیش فعال شدن سعی کند خود را حاضر و بیدار نگه دارد. کمبود خواب همچنین باعث آزاد شدن یک عدم تعادل شیمیایی می شود که در انسجام با آدرنالین کار می کند تا کودک شما را بیش از حد فعال نگه دارد و سپس بسوزد. این می تواند نشانه خروپف باشد.
پرخاشگری
کمبود خواب می تواند کودک شما را خسته کند و خستگی معمولاً دلیلی برای پرخاشگری است. اگر کودک شما پرخاشگر است یا به راحتی تحریک می شود، این می تواند نشانه ای از کم خوابی باشد و علت اصلی می تواند خروپف باشد.
تغییرات شخصیت
کم خوابی می تواند باعث تغییرات شخصیتی شود. اگر شخصیت فرزند شما یک شبه شروع به تغییر کرد، این می تواند به دلیل نادیده گرفته شدن مشکلات خواب مانند خروپف و آپنه خواب باشد.


مشاوره کودک و نوجوان در تهران
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان