انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
کاربردهای هوش مصنوعی

کاربردهای هوش مصنوعی

#1
امروزه هوش مصنوعی به یکی از محبوب ترین و آینده دارترین گرایش های تکنولوژی تبدیل شده است. افراد زیادی برای پرداختن به آموزش این تکنولوژی جذاب، اقدام به شرکت در دوره هوش مصنوعی می کنند. اما سوال اینجاست که این افراد دقیقا چه چیزی را می آموزند و نهایتا چه کارهایی از دستشان برمی آید؟ در پاسخ باید گفت که هوش مصنوعی در حوزه های زیادی کاربرد دارد که در ادامه به بررسی دو مورد از آن ها می پردازیم:



کاربرد هوش مصنوعی در بانک ها و خدمات مالی
هوش مصنوعی از دهه 1980 یک مزیت قابل توجه برای صنعت مالی بوده است. از آن برای حسابرسی سوابق مالی، پیش‌بینی قیمت سهام، کشف تقلب مالی و مدیریت سوابق حساب استفاده می‌شود. موسسات مالی بزرگ حتی هوش مصنوعی را برای پردازش و حسابرسی دقیق تراکنش های خود پیاده سازی کرده اند.



کاربرد هوش مصنوعی در حمل و نقل
هوش مصنوعی اخیراً در صنایع حمل و نقل و گردشگری به کار گرفته شده است. می توان از آن برای ارائه پروازها و اقامتگاه ها و همچنین نشان دادن کارآمدترین مسیرها برای مسافران استفاده کرد. برخی از چت بات ها حتی می توانند به سوالات و درخواست ها در زمینه حمل و نقل، کارآمدتر از انسان ها پاسخ دهند.



کاربرد هوش مصنوعی در آموزش و تحصیلات
معلمان می توانند از فناوری های هوش مصنوعی برای کمک به شغل خود استفاده کنند. این شامل سیستم های نمره دهی خودکار است که به معلمان کمک می کند زمان بیشتری برای تدریس داشته باشند. علاوه بر این، چت بات ها می توانند به عنوان راهنمای آموزشی برای دانش آموزان عمل کنند. به جای صحبت با دانش آموزان، معلمان می توانند از طریق این ربات چت به آنها پیام دهند.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان