انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
طراحی دستی طلا و جواهر

طراحی دستی طلا و جواهر

#1
طراحی جواهرات با دست یکی از روش های کلاسیک و کاربردی برای طراحی جواهرات است .
در دوره طراحی دستی جواهرات با مداد ما طرح و ایده ایی را که داریم را بر روی کاغذ می آوریم و بعد از اینکه احیانا تغییراتی را در طرحی که روی کاغذ آورده ایم پیاده کردیم نسبت به ساخت جواهری با طراحی قوی اقدام می کنیم .
هنگامی که ما با دست شروع به طراحی می کنیم ، فرصت شکوفایی استعدادها ، ایده ها و خلاقیت های هنری را در کنار طراحی برای خود فراهم می کنیم .
در واقع با طراحی دستی جواهرات با مداد می توانید ایده های ابتکاری و جالب خود را بر روی کاغذ پیاده سازی نموده و سپس به ساخت جواهرات بسیار زیبا بر اساس طرح های متنوع خود بپردازید.
طراحی جواهرات با دست یکی از سرگرمی های مطلوب و با ارزش است که با استفاده از آن می توانید علاوه بر لذت بردن از انجام یک کار هنری به طراحی جواهرات بسیار زیبا بپردازید و به این ترتیب درآمد مناسبی را نیز در این زمینه به دست آورید.
قواعد و نکات مهم طراحی طلا و جواهر با دست

[عکس: y8431x6c86dx.jpg]
لازم است طراح ، اصول و قواعد طراحی طلا و جواهر با مداد را به طور کامل آموخته باشد، قواعد مربوط به ساخت را بداند و آن را در طراحی خود اعمال کند تا بتواند با رعایت نکات اساسی و فنی ، ایده خود را ترسیم نماید. نکته مهم اینست که لازم است موارد فنی و تکنیک ها در طراحی اعمال گردد تا از حالت طرح و نقاشی به مرحله ساخت و تبدیل به واقعیت برسد.
بنابراین بهتر است فرد علاقه مند به یادگیری طراحی طلا و جواهر با دست ، دانش و اطلاعات خود را در زمینه های مختلف بالا ببرد اعم از : 

  1. نکات فنی و تکنیک های طراحی دستی

  2. نکات ویژه طلا و جواهر سازی

  3. آشنایی با انواع روش های مخراج کاری

  4. آشنایی با انواع سنگ های جواهر و نحوه تراشیدن آن
ابزار کار مورد نیاز طراحی جواهرات با مداد 
برای طراحی طلا و جواهر به کمترین و هم چنین ارزان ترین ابزار و لوازم نیاز دارید. از اصلی ترین و متداول ترین لوازم مورد نیاز طراحی جواهر مداد و کاغذ می باشد. در قدم بعدی برای استفاده از رنگ ها، استفاده از مداد رنگی، گواش و آب رنگ مطرح می گردد. 
بنابراین شما هنرجوی عزیز می توانید با کمترین هزینه شروع به کار و کسب درآمد کنید و ایده های خلاقانه خود را می توانید در هر موقعیتی که دسترسی به کاغذ و قلم داشته باشید ترسیم نمایید.
نحوه طراحی و ساخت طلا و جواهر با دست
[عکس: fwyhw10u86nn.jpg]
برندهای مطرح طلا و جواهر در دنیا، ابتدا بر روی کاغذ طرح دو بعدی مورد نظر را ترسیم می نمایند و سپس ایده را با استفاده از نرم افزار ماتریکس و یا راینو به حالت سه بعدی ایجاد می نمایند. نحوه طراحی طلا و جواهرات با دست به این نحو است که ابتدا طراح باید ذهن مبتکر، خلاق و هم چنین ایده پرداز داشته باشد، آن را پرورش دهد و سپس با استفاده از آن، طرح های جذاب خود را روی کاغذ ترسیم نماید و در نتیجه نظر مخاطبان و کارفرمایان را به کار و طرح خود جلب نماید. 

کسب تجربه برای طراحی دستی جواهرات

روش های مختلفی برای کسب تجربه در این رشته وجود دارد که بسیاری از این روش ها، مستلزم کار بی وقفه نیستند.
با ورود به مسابقه های طراحی جواهر می توانید یکی از شیوه های کسب مهارت را امتحان نمایید.
علاوه بر اینکه برنده شدن در این رقابت ها انگیزه های هنرجویان را افزایش می دهد، تنها شرکت کردن در آنها نیز فرصت های بیشماری در این صنعت پیش روی آنها قرار خواهد داد.
یکی دیگر از روش های کسب تجربه، گذراندن دوره ی کامل کارآموزی است.
کارآموزی طراحی جواهر به دانشجویان فرصت گسترش مهارت می دهد، با مشاهده ی کار افراد حرفه ای و انجام کارهایی مانند لحیم کاری ، این مهارت ها افزوده می شوند.

درآمد طراح دستی طلا و جواهر به طور میانگین

[عکس: 1o8t508c21y0.jpg]
به این دلیل که بازار طلا و جواهرات همیشه داغ بوده، این رشته نیز مانند دیگر شاخه های مربوط به طلا و جواهر پردرآمد می باشد.
اما باید بدانید که درآمد در این رشته ثابت نمی باشد و کاملاً بستگی به تلاش شما و مدت زمانی که برای طراحی می گذارید دارد.
درآمد این رشته همچنین برای افرادی که قصد مهاجرت به آمریکا دارند، بطور میانگین سالیانه در حدود ۳۷۰۶۰ دلار می باشد.
طراحان جواهر و تولید کنندگانی که در فروشگاه ها مشغول فروش لوازم جانبی هستند، بیشتر از عمده فروشان درآمد دارند، همچنین اگر تدریس انجام شود و یا طرح ها در سایت های خارجی به فروش برسند درآمد می تواند به اندازه ی چشمگیری افزایش یابد.

تکنیک های آموزش طراحی دستی جواهرات
در دوره های آموزش طراحی دستی طلا و جواهر چه چیزی را یاد خواهید گرفت؟
همانطور که گفتیم دوره های آموزشی طراحی جواهرات به کمک دست کار چندان سختی نیست.
شما تنها به یک قلم و کاغذ جهت ترسیم طلا و جواهر نیاز دارید.
این دوره ها زیر نظر اساتید مجرب برگزار می شود و شما در این دوره ها با ترسیم جواهرات با مداد آشنا خواهید شد.
در کلاس های آموزشی ترسیم جواهرات با مداد، شما ایده های ذهنی خود را روی یک کاغذ می آورید و با راهنمایی اساتید و با در نظر گرفتن تمام تکنیک های اولیه می توانید یک طرحی را پیاده سازی کنید که نتیجه کار شما است.
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان