انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
انواع تفنگ میخکوب و ویژگی های آن

انواع تفنگ میخکوب و ویژگی های آن

#1
ابزارهایی هستند که بیشترین موارد استفاده‌شان در کارهایی مثل تعمیرات یا ساخت و سازهای سبک است. این نوع ابزار با پوشش دادن طیف وسیعی از کاربران، افراد زیادی را به خود جذب کرده‌اند، افرادی که برای خرید ابزار آلات مورد نیازشان به اطلاعاتی احتیاج دارند تا بتوانند بر اساس آن مناسب‌ترین خرید را انجام دهندتفنگ میخکوب و  هم از همین دسته ابزار آلات با کاربردهای عمومی هستند که به طور مداوم توسط طیف وسیعی از کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرند.
            [عکس: untitled-1_x8mf.jpg]              
 
لوازم جانبی
 
هر تفنگ میخکوب در بسته بندی خود تجهیزات جانبی دارد که به سهولت استفاده کاربر از این وسیله کمک شایانی می‌کند. این تجهیزات عبارتند از:
استپ رینگ و فنر استپ رینگ
فرچه جهت تمیز کردن سیلندر و پیستون
عینک ایمنی
روان کننده
و ...
 
مزیت استفاده از تفنگ میخکوب
 
از جمله مزایای تفنگ های میخکوب آن است که این محصولات نیازی به برق و هوا ندارند و امکان استفاده از آنها در کلیه مکان ‌ها برای کاربران فراهم است. ضمن اینکه تفنگ میخکوب قادر است حتی انواع میخ های ضخیم موجود در بازار را هم به خوبی پرتاب کند.                                                                                                   
تفنگ های میخکوب را می توان از جنبه های مختلفی مورد بررسی قرار داد  یکی از موضوعاتی که مورد توجه بسیاری از افراد قرارمی‌گیردانرژی لازم برای کار کردن تفنگ های میخکوب است.                                                                                   
                                                                                    
تفنگ میخکوب و میخ و چاشنی میخکوب چه کاربردی دارد؟
[عکس: n23_a374.jpg]
 
در صورتی که بخواهیم با هر محصولی به اندازه کافی آشنا شویم لازم است اطلاعاتی را راجع به کاربردها و موارد استفاده آن ها به دست آوریم. این کار موجب می‌ شود هنگام سفارش و خرید محصولات گوناگون بدانیم هر یک از آنها قادر هستند کدام یک از نیازهای ما را برطرف کنند.                                                                                             
اگر شما قصد خرید تفنگ میخکوب را داشته باشید خوب است ابتدا بدانید کاربردهای میخ و چاشنی و تفنگ میخکوب چیست و در چه مواردی می توان از وجود آنها کمک گرفت.
 
تفنگ میخکوب بتن

میخ کوب دستگاهی است که برای قرار دادن میخ در چوب‌،،بتن ،‌آهن و یا انواع مواد مختلف سطوح به کار می رود.این دستگاه با انفجار چاشنی‌ نیروی محرکه پشت میخ فولادی را فراهم می‌کند.امروزه به سبب سرعت و راحتی کار با این ابزار در صنعت جایگزین ابزارهای قدیمی شده است. از این دستگاه در شغل‌های مختلف که با چوب و فلز سروکار دارند، استفاده می‌کنند. میخ‌کوب‌ها به صورت‌های مختلف برقی، بادی یا دستی تولید می‌شوند. محل استفاده‌ی هرکدام از این انواع متفاوت است و برای کوبیدن میخ در فلز یا بتن نمی‌توان از میخ‌کوب دستی استفاده نمود. در این موارد از نوع میخکوب تفنگی استفاده می‌کنند؛ زیرا این دستگاه‌ها قدرت لازم برای وارد کردن میخ در فلز یا بتن را فراهم می‌کنند. یکی از این نوع میخکوب ها تفنگ میخکوب والتی است. میخکوب والتی یکی از محبوب ترین میخکوب‌های بازار است. این میخکوب ساخت کشور تایوان بوده که با کمک سنبه‌ی قدرتمند و چاشنی مناسب امکان استفاده با انواع سایزهای میخ از جمله 2/2 - 3/2 - 4/2 - 5/2 - 6/2 - 7/2 فراهم کرده است. از تفنگ میخکوب برای اتصال پلیت ها و صفحات مختلف به بتون از جمله اتصال انواع توری های مشبک به صفحه های بتونی و اتصال فلز به فلز استفاده می‌شود. قدرت شلیک در میخکوب والتی قابل تنظیم است و کاربر می‌تواند بسته به نیاز خود میزان قدرت شلیک خود را تا 3 درجه تنظیم نماید. چاشنی‌هایی که برای این محصول در نظر گرفته‌اند در دو نوع و برای کوبیدن میخ در فلز یا بتن هستند. نوع میخی که برای این دستگاه مورداستفاده قرار می‌گیرد، از گونه‌های واشردار است و این واشر نگهدارنده صفحه سطحی است.                                   
 
تفنگ میخکوب آهن
 
از زمان های بسیار دور تا همین امروز، انواع میخ کاربرد فراوانی داشته اند. پیشرفت علم و تکنولوژی در طی این سالیان دراز باعث شده تا شاهد تولید انواع جدید میخ باشیم. این محصولات جدید می توانند برای ما مزایای زیادی را به همراه داشته باشند. تفنگ میخکوب آهن یکی از این محصولات جدید است.
 به استفاده کنندگان خود اجازه می دهد تا انواع اتصالات را روی سطوح مختلف به راحتی انجام دهند. البته برای کار بر روی آهن باید سراغ تفنگ میخکوب آهن بروید.
 
 
میخ و چاشنی بتن
[عکس: hiltiweb9_sabr.jpg]
از میخ و چاشنی بتن 32 ردهیت (RED HIT) برای اتصال ورق فلز به بتن با ضخامت 5 میلی‌متر به بتن استفاده می‌ شود و به طور کلی اتصال انواع سازه‌ ها و بخش‌ های مختلف دکوراسیون داخلی و نمای خارجی با این محصولات امکان پذیر خواهد بود. روند کاری تفنگ میخکوب به این صورت است که میخ و چاشنی را به صورت تکی یا خشابی درون آنها قرار می‌ دهند و سپس با فشار دادن شاسی، چاشنی منفجر می‌ شود. این چاشنی‌ ها در دو نوع کلی باروتی و گازی تولید می‌ شوند و فشار ناشی از انفجار آنها باعث پرتاب میخ به بیرون و سوراخ کردن سطح مورد نظر شما خواهد شد. سرعت و قدرت پرتاب میخ بسته به نوع تفنگ و بیشتر از آن چاشنی مورد استفاده می‌ تواند متفاوت باشد. به این صورت که چاشنی‌ های قرمز و مشکی قدرت بسیار بالایی دارند و چاشنی‌ های خاکستری در میان بقیه از قدرت کمتری برخوردارند. مورد دیگری که باید در خصوص کاربرد این محصولات به یاد داشته باشید این است که از آنها باید به همراه واشرهای فولادی استفاده کرد تا به این شکل بیشترین تاثیر را در زمینه اتصال ورق‌ ها، سازه‌ ها و… به بتن داشته باشد.                                                                        
انتخاب و انواع میخ و چاشنی بتن
[عکس: unnamed-2_fh4e.jpg]
 
 برای این که میخ و چاشنی متناسب با کاربرد خود را بتوانید پیدا کنید، باید ابتدا نوع کاربرد مورد نظر را مشخص نمایید. بسته به متریالی که قصد نصب آن به بتن را دارید، نوع بتن و… می‌ تواند نوع میخ و چاشنی مورد نظر خود را پیدا کنید. انواع چاشنی‌ های موجود در بازار را با رنگ‌ های متفاوتی شناسایی می‌ کنند و همانطور که به صورت مختصر در مورد آن صحبت کردیم، هر رنگ نشان دهنده مقدار خاصی از قدرت انفجار و سرعت پرتاب میخ است. همچنین انواع میخ‌های مورد استفاده در تفنگ میخکوب را می‌ توان به دو دسته زیر تقسیم کرد:
میخ رزوه شده : این نوع میخ دارای دو بخش می باشند ، بخش بالای این میخ کاملا صاف و بخش پایینی آن دارای رزوه است.
میخ نفوذی : این میخ ها بیشترین کاربرد را برای اتصال دو سازه مختلف به یکدیگر دارند .
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان