انجمن سایت کلیدستان


رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مشکلات رایج دختران نوجوان

مشکلات رایج دختران نوجوان

#1
– تصویر بدن و پذیرش خود:
این احتمالاً شایع‌ ترین مشکل نوجوانی است، چون بدنشان دائماً در حال تغییر است. در دوره‌ ای که رسانه‌ ها بر زندگی ما غلبه دارند، شبکه‌ های اجتماعی، مجلات یا تلویزیون اغلب بدن‌ های عالی و بدون نقص را به ما یادآوری می‌کنند. باید روی اینکه از لحاظ ذهنی و جسمی ایده آل باشید تمرکز کنید.
    – اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی:
بسیاری از نوجوانان طرفدار شبکه‌ های اجتماعی هستند و به آن معتاد هستند. در این عصر، دختران اغلب به اینترنت وصل می‌ شوند که نه تنها بر سلامت فرد تأثیر می‌ گذارد، بلکه در دنیای مجازی به دام می‌ افتند. مجذوب دنیای فانتزی نشوید و همیشه خودتان باشید. امروزه این از مشکلات رایج دختران نوجوان است.


ارتباط با والدین:

یکی دیگر از مشکلات نوجوانی این است که نوجوان اغلب احساس گوشه‌ گیری و یا جدا بودن از دیگران، حتی از والدینش را دارد. بااین‌حال، باید عادت صحبت با آن‌ ها را به‌ طور منظم و به خصوص در مورد مسائلی که با آن‌ ها روبرو هستند ایجاد کنند. راهنمایی‌ های والدین می‌ تواند به شما در رفع مشکلات سلامتی و یا فشار ذهنی یا همسالان که ممکن است با آن روبرو شوید، کمک کنند.


– قرار گذاشتن و دوستی:
دخترها اغلب دوستی‌ ها و قرارهایشان را پیچیده می‌ کنند و این کاملاً طبیعی است. اما باید درک کرد که این چیزها فقط بخشی از زندگی هستند. دوست پیدا کنید، در عین حال یاد بگیرید افرادی که مانع پیشرفت شما هستند را از زندگی حذف کنید.
    – عزت‌ نفس:
یکی از مشکلات نوجوانان عزت‌ نفس است. یک عادت مشترک در بین دختران در سنین نوجوانی این است که خودشان را با دیگران از نظر ظاهر، پوشش و تعداد دوستان شبکه‌ های اجتماعی مقایسه می‌کنند. این موضوع ناخودآگاه باری روی دوششان می‌ گذارد. او ممکن است در مورد بدن، ظاهر، لباس، پول و غیره بسیار هم آگاه باشد. سعی کنید عادت کنید که خودتان را با هیچ‌کس مقایسه نکنید، شما خودتان به نوعی زیبا هستید.


    – تغییرات احساسی و هیجانی:


یکی دیگر از مشکلات نوجوانان تغییرات عاطفی است. هورمون‌ ها نه تنها بدن شما را به طور فیزیکی تحت ‌تأثیر قرار می‌ دهند، بلکه تغییرات احساسی نیز ایجاد می‌ کنند. نوسانات خلقی اغلب انتظار می‌ رود در طول این مرحله از زندگی فرد رخ دهد. حتی احساس برتری و حقارت نیز ممکن است در این دوره ایجاد شود. دختران نوجوان در مورد هر چیزی که آن‌ ها را بیش‌ از حد هیجان‌ زده، خوشحال و یا احساسی می‌ کند، بیش‌ از حد احساساتی هستند. فعالیت‌ های خلاقانه انجام دهید که باعث می‌ شود نوسانات خلقتان کاهش یابد. کاری را که شما را شاد و راضی می‌ کند انجام دهید. هر سرگرمی را دنبال کنید و از وقت خود برای انجام کارهای سازنده استفاده کنید.





مشاوره کودک و نوجوان در تهران
پاسخ
 سپاس شده توسط شماره مجازی امارات ، تلگرام ضد فیلتر 2023


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان